סגור

תנודתיות במט"ח לפני הודעת הפד, הדולר נסחר ב-3.74 שקלים

הדולר נסחר ללא תנועה מהותית, לאחר שבמהלך היום נע בין 3.72 ל-3.75 שקלים; היורו נחלש ב-0.6% ונסחר מתחת ל-3.99 שקלים; הפד צפוי להותיר הערב את הריבית ללא שינוי, בפעם השישית ברציפות. "הם עדיין מקווים להיות בעמדה שתאפשר להם להוריד ריבית בהמשך"

יום תנודתי במט"ח, לאחר התחזקות השקל ביומיים האחרונים ולקראת הודעת הפד הערב: הדולר נסחר ללא תזוזה מהותית, קרוב ל-3.74 שקלים (מוקדם יותר עמד על 3.72), היורו נחלש ב-0.6% ונסחר מתחת ל-3.99 שקלים (מוקדם יותר עמד על 3.97).
תנועות קלות גם בשווקים העולמיים: ביפן הדולר יציב, על-157.88 ין; היורו על 1.066 דולר (באירופה השווקים סגורים לרגל יום הפועלים, כך שהמסחר במט"ח מוגבל בהיקפו).
הפד צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי (בפעם השישית ברציפות), ברמה של 5.5%, ותשומת הלב תופנה למסיבת העיתונאים של היו"ר ג'רום פאוול ולתחזית להמשך. בהודעת הריבית של מרץ הותיר הפד את התחזית שלו על 3 הורדות ריבית במהלך השנה (של 0.25% כ"א), אך בשוק לא נותנים סיכוי ליותר מ-2 הורדות עד סוף השנה, אם בכלל.
"פחות או יותר כל החברים בוועדת השוק החופשי של הפד חוזרים בימים אלה על אותן אמירות. יש הסכמה די כוללת לפיה נתוני האינפלציה של החודשים האחרונים היו חמים מכדי להצדיק פעולה בטווח הקצר. אבל הם עדיין מקווים להיות בעמדה שתאפשר להם להוריד ריבית בהמשך", אמר גאי לבאס (Guy LeBas), אסטרטג אג"ח ראשי ב-Janney Montgomery Scot.
בזווית הישראלית, לדברי אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי במיטב, הציפיות המאד נמוכות בשוק בכל הנוגע להורדות ריבית של בנק ישראל אינן מוצדקות. החלטת הריבית הבאה של הבנק צפויה ב-27 במאי.
"בפרוטוקול ישיבת הריבית האחרונה של בנק ישראל נרשם "לנוכח ההתפתחויות האחרונות, המצביעות על עלייה מהותית במידת אי הוודאות הגיאו-פוליטית, החליטה הוועדה המוניטרית להותיר את הריבית על כנה". משפט זה משקף שאלמלא המתיחות מול איראן הריבית הייתה יורדת בישיבה האחרונה", אומר זבז'ינסקי.
"בינתיים, ציפיות המשקיעים להפחתת הריבית ירדו מאוד. אם לפני חודש היו ציפיות כמעט ל-4 הורדות ריבית ב-12 החודשים הבאים, כעת הריביות העתידיות מגלמות שבנק ישראל יוריד ריבית לכל היותר ב-0.25% בלבד, הרבה פחות מהערכות בנק ישראל עצמו. להערכתנו, זאת הערכת חסר. בשלב זה, אנו מעריכים שבנק ישראל צפוי להוריד ריבית בפגישתו הקרובה", הוסיף זבז'ינסקי.