סגור
טקס השבעת שופטים עם שר המשפטים יריב לוין נשיא המדינה בוז'י הרצוג
טקס השבעת שופטים עם שר המשפטים יריב לוין ונשיא המדינה בוז'י הרצוג (צילום: לע"מ)

36 שופטים חדשים הצהירו אמונים; השופט פוגלמן עקץ את לוין: "המדינה זקוקה לשופטים נוספים"

הטקס נערך בצל המחלוקות החריפות בוועדה בין לוין ונציגי הקואליציה לשופטים, לנציגת האופוזיציה ונציגי לשכת עוה"ד, על מינוי שופטים נוספים החסרים מאוד במערכת. לוין מצידו דורש שהמינויים בוועדה ייעשו בפה אחד, ומסרב להעלות להצבעה מועמדויות של שופטים שבמחלוקת

אחרי תקופת יובש ארוכה שבה לא מונו שופטים חדשים בישראל, בעקבות סירובו של שר המשפטים יריב לוין לכנס את הוועדה לבחירת שופטים, היום (יום חמישי) הושבעו סוף-סוף 36 שופטים חדשים בטקס הצהרת אמונים בבית הנשיא: 11 מועמדים שנבחרו לבתי המשפט המחוזיים, 15 מועמדים שנבחרו לבתי משפט השלום, 5 מועמדים שנבחרו לבתי המשפט למשפחה, 4 מועמדים שנבחרו לבתי משפט לתעבורה ורשם בכיר לבית משפט שלום.
הטקס נערך בצל המחלוקות החריפות בוועדה בין לוין ונציגי הקואליציה לשופטים, לנציגת האופוזיציה ונציגי לשכת עוה"ד, על מינוי שופטים נוספים החסרים מאוד במערכת. לוין מצידו דורש שהמינויים בוועדה ייעשו בפה אחד, ומסרב להעלות להצבעה מועמדויות של שופטים שבמחלוקת בין שני המחנות (למחנה של השופטים, האופוזיציה ולשכת עוה"ד יש רוב בוועדה), דבר שמ"מ נשיא העליון השופט עוזי פוגלמן ביקר במהלך הדיון האחרון.
בהקשר זה, במהלך נאומו בטקס עקץ פוגלמן את לוין ואמר: "אין זה סוד כי הליך מינוי השופטים בעת האחרונה לא נעדר מחלוקות; לעתים אף נוקבות. צר לי שלא זכינו לכך שבמעמד זה יצהירו אמונים גם שופטים ממחוזות ירושלים ובאר שבע. אני תקווה כי בעתיד הקרוב נזכה למנות שופטות, שופטים, רשמות ורשמים במחוזות נוספים. מדינת ישראל זקוקה לכל אחד ואחת מהם".
לוין מנגד אמר בנאומו כי "הבחירה הפעם הייתה מורכבת, שכן אין זה סוד שקיימים חילוקי דעות לא מעטים בשאלת מינויים של שופטים ובאשר לדרך בה נכון לבצע מינויים אלה. דווקא משום כך, ונוכח מציאות המלחמה בה אנו נתונים, ראיתי חשיבות עליונה לעמוד על כך שכלל המינויים יבוצעו בהסכמה רחבה מאוד".