סגור

הפגנה סוערת מול מעון נתניהו בירושלים; שתי רקטות נורו לעבר שדרות

כמה מאות מפגינים השליכו חזיזים והבעירו מדורות ברחוב עזה, מחוץ למעון ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים, לאחר שחמאס פרסם סרטון של החטוף הירש גולדברג-פולין; לפחות שני בתים נפגעו מירי טילים בגליל העליון, לא דווח על נפגעים. צה"ל: תקפנו בתגובה 40 יעדי חיזבאללה בדרום לבנון; ביידן חתם על הסיוע לישראל; ההכנות למבצע ברפיח: הרמטכ"ל וראש השב"כ ביקרו היום בקהיר

23:45 - הגרי על סרטון החטוף: "זו קריאה לפעולה, נהפוך כל אבן במאמץ לאתר את החטופים". דובר צה״ל, תת-אלוף דניאל הגרי, התייחס לסרטון של החטוף הירש גולדברג-פולין, ואמר כי "הסרטון מהווה תזכורת שהירש ויתר החטופים מוחזקים על ידי חמאס בעזה במשך יותר מ-200 ימים בתנאים לא-אנושיים. עד שחמאס ישחרר את החטופים שלנו, צה"ל ימשיך לרדוף את חמאס בכל מקום ברצועה". הגרי הוסיף כי "זוהי קריאה דחופה לפעולה. לא תישאר אבן שלא נהפוך במאמצינו לאתר את החטופים שלנו. סרטון הטרור הפסיכולוגי הזה אינו רק תזכורת למה שעשה חמאס ב-7 באוקטובר, הוא תזכורת לכמה מזעזע ארגון הטרור הזה - מטיל אימה על החטופים, וגם על משפחותיהם". (יואב זיתון)
5 צפייה בגלריה
הירש גולדברג-פולין שנחטף לעזה בסרטון שפרסם החמאס ב24.4.24 מלחמה בעזה
הירש גולדברג-פולין שנחטף לעזה בסרטון שפרסם החמאס ב24.4.24 מלחמה בעזה
הירש גולדברג-פולין בסרטון שפרסם היום החמאס
21:30 - מפגינים בי-ם ניסו לצור על מבנה שבו נמצא בן גביר, אחרים פוזרו עם בואש. לאחר ניסיונות של המשטרה לפזרם, בין היתר באמצעות התזת בואש ממכת"זית, מאות מפגינים בירושלים התרכזו בסמוך למבנה שבתוכו נמצא השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, יחד עם השר עמיחי אליהו ופעיל הימין בנצי גופשטיין. בן גביר פונה מהמקום על ידי המשטרה לאחר שדרש כי השוטרים יאבטחו אותו, וסירב להתפנות בדרכים אחרות. (לירן תמרי ורוני גרין שאולוב)
20:00 - הפגנה סוערת בי-ם אחרי פרסום סרטון החטוף. כמה מאות מפגינים השליכו חזיזים והבעירו מדורות ברחוב עזה, מחוץ למעון ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים, לאחר שחמאס פרסם סרטון של החטוף הירש גולדברג-פולין. מהמשטרה נמסר כי נעצרו שניים בחשד להבערת אש והפרת סדר. בהפגנה משתתפים אוהדים של קבוצת הפועל ירושלים - שאותה אוהד הירש - וארגון האוהדים "הבריגדה" שותף בארגונה. חלק מהמוחים אף הגיעו רעולי פנים לאזור המחאה. בעמוד הקבוצה ברשת X נכתב אחרי פרסום הסרטון: "אין זמן לבזבז. עכשיו!", לצד תמונתו של הירש. הצעירים תועדו רצים ומביאים עוד ועוד קרטונים למדורות - כ-200 מטרים מהכניסה לבית ראש הממשלה. במקום נרשמו עימותים בין השוטרים למוחים - שקראו "להחזיר את כולם הביתה". (לירן תמרי)
5 צפייה בגלריה
הפגנה מול ביתו של בנימין נתניהו ברחוב עזה בירושלים 24.4.24
הפגנה מול ביתו של בנימין נתניהו ברחוב עזה בירושלים 24.4.24
ההפגנה בירושלים
19:40 - פיצוץ אחר פיצוץ: כך נראתה תקיפת עשרות יעדי חיזבאללה בדרום לבנון

18:25 - האזעקות בעוטף: 2 רקטות נורו לעבר שדרות, מבנה בעיר ניזוק מחלקי יירוט. בצל האזעקות שנשמעו בעוטף, שתי רקטות שוגרו לעבר שדרות. אחת מהן יורטה, ומבנה ברחוב משעול הגיא בעיר ניזוק מחלקי היירוט. מהעירייה נמסר כי במקום כמה נפגעי חרדה. עוד נמסר כי הרקטה השנייה נפלה ככל הנראה בשטח פתוח. (מתן צורי)
18:21 - ביידן חתם על הסיוע לישראל: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן חתם על חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן שאושרה הלילה בסנאט. חבילת הסיוע, שעומדת על 95 מיליארד דולר. מתוך סכום זה, הסיוע לישראל עומד על כ-14 מיליארד דולר. כ-9–10 מיליארד דולר יופנו לתוכניות סיוע הומניטרי לתושבי רצועת עזה וכ-2.5 מיליארד דולר עבור הכוחות שמחזיק צבא ארה"ב במזרח התיכון. הסיוע לאוקראינה עומד על כ-61 מיליארד דולר, ולטייוואן - על כ-8 מיליארד דולר.
17:59 - אזעקות בשדרות והסביבה. אזעקות נשמעו בעוטף עזה, בין היתר בשדרות, גבים, מכללת ספיר, איבים וניר עם. (ynet)
17:30 - ההכנות למבצע ברפיח: הרמטכ"ל וראש השב"כ ביקרו היום בקהיר. הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר ביקרו מוקדם יותר היום במצרים. השניים נועדו עם ראש המודיעין המצרי עבאס כמאל ודנו בפעולה עתידית ברפיח. (איתמר אייכנר)
16:15 - צה"ל: תקפנו 40 יעדי חיזבאללה בדרום לבנון, עם מטוסי קרב וארטילריה. צה"ל תקף באמצעות מטוסי קרב וארטילריה כ-40 מטרות חיזבאללה תוך מספר דקות, באזור העיירה עייתא א-שעב שבדרום לבנון. כך מסר דובר צה"ל, שציין כי בין המטרות שהותקפו ישנם מתקני אחסון, אמצעי לחימה ותשתיות טרור. ארגון הטרור עושה שימוש נרחב באזור עייתא א-שעב לצuרכי טרור, ומיקם שם עשרות אמצעים ותשתיות טרור שכוונו לעבר העורף הישראלי. (יואב זיתון)

13:15 - בוקר מתוח בגליל: פצמ"רים נורו לעבר שומרה וזרעית. פצצות מרגמה נורו לעבר המושב זרעית שבגליל העליון והמושב שומרה שבגליל המערבי. כך עדכן יו"ר ועד המושב בזרעית, שציין כי נכון לשעה זו לא ידוע על נפגעים או על נזק. (יאיר קראוס)
12:30 - צה"ל תוקף עשרות יעדי חיזבאללה בדרום לבנון. לאחר שדובר צה"ל עדכן כי בשעה זו מבוצעות תקיפות נגד יעדי חיזבאללה בדרום לבנון, העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח על סדרת תקיפות בין ראמיה לעיתא א-שעב שבדרום המדינה. לפי הדיווח, בוצעו לפחות 17 תקיפות במרחב. (ליאור בן ארי, יואב זיתון)
11:30 - הירי לאביבים: חיזבאללה לקח אחריות, צה"ל תוקף בדרום לבנון. ארגון הטרור חיזבאללה לקח אחריות על הירי לעבר יישוב אביבים שבגליל העליון, וטען כי הוא בוצע בתגובה לתקיפות הישראליות. במקביל, כוחות צה"ל תוקפים מטרות חיזבאללה בדרום לבנון. (ליאור בן ארי, יאיר קראוס, יואב זיתון)
11:00 - 5 נפילות נוספות בשטחים פתוחים בגליל המערבי, אין נפגעים. בהמשך לאזעקות שהופעלו ביישובים נטועה ושתולה שבגליל המערבי, חמישה שיגורים זוהו, וכולם נפלו בשטחים פתוחים. לא נגרם נזק ואין נפגעים. (יואב זיתון)
10:30 - 2 חטיבות מילואים גויסו ללחימה ברצועת עזה. צה"ל גייס שתי חטיבות מילואים להמשך הלחימה ברצועת עזה תחת פיקוד אוגדה 99. חטיבת כרמלי (2) של עוצבת המפץ (146) וחטיבת יפתח (679) של עוצבת הבשן (210) פעלו עד כה בגבול הצפון, וגוייסו לאחר רצף אימונים, בו נערכו למשימתן ברצועה. (יואב זיתון)

5 צפייה בגלריה
חיילים צה"ל מילואים ב גבול עזה 9.1.24 מלחמת עזה
חיילים צה"ל מילואים ב גבול עזה 9.1.24 מלחמת עזה
חיילי מילואים בגבול עזה (ארכיון)
(צילום: Menahem Kahana / AFP)

10:02 - חיזבאללה לקח אחריות על ירי "עשרות קטיושות" לגליל המערבי. חיזבאללה לקח אחריות על ירי "עשרות קטיושות" ליישוב שומרה שבגליל המערבי. לדברי ארגון הטרור, הירי בוצע בתגובה לתקיפות הישראליות בדרום לבנון, ובתגובה ל"טבח הנורא בעיירה חאנין שהביא למותם ופציעתם של אזרחים". (ליאור בן ארי)
10:00 - אלפים קוראים לאבטח יהודים באוני' קולומביה: "דיווחו על תקיפות ואיומי מוות". כ-4,000 בני אדם חתמו על מכתב שנשלח לנשיאת אוניברסיטת קולומביה שבניו יורק, בקריאה לפנות את הסטודנטים הפרו-פלסטינים מהקמפוס, לפטר את אנשי הסגל שתמכו בהם, ולספק לסטודנטים ואנשי סגל יהודים אבטחה אישית. בין החותמים גם פרופסורים, אנשי הוראה, תלמידים ותושבי השכונה, ולדבריהם: "המצב בקמפוס ממשיך להסלים. ישנם דיווחים על איומי מוות, קריאות לאלימות, תקיפה פיזית של תלמידים וגניבת רכושם, תמיכה מפורשת בארגוני טרור וקריאות לטיהור אתני". (דניאל אדלסון, ניו יורק)
5 צפייה בגלריה
סטודנטים פרו פלסטינים מפגינים ב אוניברסיטת קולומביה
סטודנטים פרו פלסטינים מפגינים ב אוניברסיטת קולומביה
סטודנטים פרו פלסטינים מפגינים באוניברסיטת קולומביה
(צילום: AP Photo/Stefan Jeremiah)
9:39 - צה"ל: הושמדו 2 עמדות שיגור של חמאס - שהיו טעונות והתוקפו טרם ביצוע ירי. חיל האוויר השמיד שתי עמדות שיגור של חמאס, שמוקמו בלב מרחב הומניטרי בדרום רצועת עזה. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי העמדות היו טעונות והותקפו לפני שבוצעו מהן שיגורים לשטח ישראל. בנוסף, במהלך היממה האחרונה לוחמי חטיבת הנח"ל חיסלו מחבלים והשמידו תשתיות טרור במסדרון במרכז הרצועה. במקביל, מטוסי קרב תקפו יותר מ-50 תשתיות טרור באזור. (יואב זיתון)
9:16 - בכיר חמאס: "צמצמנו את מפתח חילופי השבויים - 50 אסירים עבור כל חייל". חליל אל-חיה, סגנו של מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר, התייחס למשא ומתן להפסקת אש ברצועה והשבת החטופים, ואמר לעיתון הסעודי "א-שרק": "אמרו לנו שאם נתגמש במפתחות חילופי השבויים, אז ישראל תתגמש בדרישות להסכם. צמצמנו את מפתח האסירים הפלסטינים עבור כל חייל או חיילת ישראלים - מ-500 ל-50". לדבריו, "הדגשנו את נחיצותה של הפסקת אש, אך המתווה הנוכחי לא כלל זאת". אל-חיה הכחיש את הדיווחים כי הארגון התבקש לעזוב את קטאר, והוסיף: "זה אינטרס של כולם שחמאס ישאר במקומו". (עינב חלבי)

5 צפייה בגלריה
מפגינים בכיכר החטופים חטופים הפגנה מחאה 13.4.24
מפגינים בכיכר החטופים חטופים הפגנה מחאה 13.4.24
מפגינים בכיכר החטופים
(צילום: יובל חן)
8:39 - צה"ל תקף בדרום לבנון: הושמד המשגר שביצע את הירי לגליל המערבי אמש. חיל האוויר השמיד את המשגר שממנו שוגרו רקטות אמש למושב שומרה שבגליל המערבי, באזור טיר חרפא שבדרום לבנון. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי הותקף באזור גם מבנה צבאי של חיזבאללה שבו שהו מחבלים. בנוסף, מטוסי קרב תקפו מטרות חיזבאללה באזורים מרכבא, עייתא א-שעב ומרוחין. כמו כן, צה"ל תקף בירי ארטילרי להסרת איום באזור שיחין ובכפר שובא שבדרום לבנון. (יואב זיתון)

7:20 - דיווח בלבנון: במהלך הלילה בוצעה תקיפה בדרום המדינה. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי במהלך הלילה בוצעה תקיפה בעיירה חולא שבדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
6:50 - שר החוץ כ"ץ על אישור הסיוע לישראל בסנאט: "עדות לחוזק הברית בינינו". שר החוץ ישראל כ"ץ בירך על אישור חבילת הסיוע לישראל בסנאט של ארה"ב, ומסר כי "בעודנו מציינים 200 יום למתקפת הטרור הברברית של חמאס ב-7 באוקטובר, ישראל וארה"ב עומדות יחד במאבק בטרור, בהגנה על הדמוקרטיה והערכים המשותפים שלנו". כ"ץ הוסיף: "חבילת הסיוע לישראל שעברה את שני הבתים היא עדות ברורה לחוזקה של הברית שלנו ומשדרת מסר עוצמתי לכל אויבינו. השותפות האסטרטגית בין ישראל לארה"ב בלתי ניתנת לשבירה".
סיכום חדשות הלילה
ביידן על אישור הסיוע לישראל בסנאט: "אחתום היום על החוק". נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס לאישור הסופי בסנאט של חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן, ואמר כי יחתום על החוק היום, "מיד כשיגיע לשולחני". ביידן הוסיף כי "הצורך דחוף ביותר עבור אוקראינה, שעומדת מול מתקפה בלתי פוסקת של רוסיה; לישראל שעמדה מול מתקפה חסרת תקדים מצד איראן; ולזקוקים לסיוע הומניטרי ברחבי העולם, כולל רצועת עזה". (ציפי שמילוביץ, ניו יורק)