סגור

דיווח שוטף
צה"ל: ביצענו שורת תקיפות ברצועת עזה ביממה האחרונה

לפי ההודעה, כוחות אוגדה 99 ממשיכים לפעול במרכז הרצועה להשמדת תשתיות טרור; הסתיימה פגישת נתניהו ובלינקן. מחלקת המדינה: "חזר על ההתנגדות למבצע ברפיח"; צה"ל ממליץ: לבטל השנה את ההילולה במירון בשל המשך ההסלמה מול חיזבאללה

14:40 - הסתיימה פגישת נתניהו ובלינקן. מחלקת המדינה: "חזר על ההתנגדות למבצע ברפיח". לשכת רה"מ עדכנה כי הסתיימה הפגישה המורחבת של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, בלשכתו בירושלים. מחלקת המדינה האמריקנית מסרה כי בלינקן ציין בפגישתו עם נתניהו את השיפור באספקת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, אך "חזר והדגיש את החשיבות של הגברת ושימור השיפור". דובר מחלקת המדינה מתיו מילר אמר כי בלינקן חזר בפני נתניהו גם על ההתנגדות האמריקנית לפעולה ברפיח. (איתמר אייכנר)
13:50 - כוחות צה"ל פוצצו באופן יזום מטען שהושלך לעבר רכב ישראלי בשומרון, לא היו נפגעים. כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה תשעה מבוקשים ביהודה ושומרון, בבקעה ובעמקים. כך עדכן דובר צה"ל. מוקדם יותר, פוצצו לוחמי צה"ל באופן יזום מטען אחרי שהושלך על-ידי מחבלים לעבר רכב ישראלי סמוך לכפר עזון שבשומרון, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. כוחות צה"ל ממשיכים לסרוק אחר המחבלים. מפרוץ המלחמה נעצרו כ-3,850 מבוקשים ביהודה ושומרון, בבקעה ובעמקים, כ-1,650 מהם משויכים לחמאס. (יואב זיתון)



13:45 - אחותו של הנייה שוחררה למעצר בית. בית משפט השלום בבאר שבע הורה על שחרורה למעצר בית של סאבח הנייה, אחותו של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה. הנייה שוחררה לביתה בתל שבע שבנגב אחרי שהגישה הפקדה כספית בסך 20 אלף שקל, ערבות עצמית של 10,000 שקלים וערבות צד ג' בסכום זהה ונאסר עליה להשתמש בטלפון חכם ובמחשב. לאור מצבה הרפואי, יותר לה לצאת לטיפולים רפואיים. בסוף החודש צפוי דיון בתיק הפלילי המתנהל נגדה בגין עבירות של גילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה. (אילנה קוריאל)
13:15 - חיזבאללה הכריז על הרוג נוסף משורותיו. חיזבאללה הכריז על הרוג נוסף משורותיו, וחיד עבד אל-חמיד טפילי מדרום לבנון. מפרוץ המלחמה הודיע ארגון הטרור רשמית על מותם של 290 מפעיליו. (ליאור בן ארי)
12:40 - דיווח בלבנון על ירי ארטילרי לעבר כפר בדרום המדינה. רשת "אל-מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על ירי ארטילרי לעבר ראשיא אל-פחאר שבדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
11:45 - נתניהו נועד עם בלינקן בארבע עיניים. ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נפגשים כעת בארבע עיניים, בלשכת רה"מ בירושלים. בהמשך תתקיים פגישה מורחבת, שבה ישתתפו בפגישה השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, ראש המל"ל צחי הנגבי, ראש הסגל צחי ברוורמן, המזכיר הצבאי של רה"מ והמזכיר הצבאי המיועד, היועץ המדיני ושגריר ישראל בארה"ב. מהצד האמריקני ישתתפו שגריר ארה"ב בישראל, עוזרת מזכיר המדינה לנושאי המזרח התיכון והשליח המיוחד לנושאים הומניטריים במזרח התיכון. (איתמר אייכנר)

4 צפייה בגלריה
מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בביקור בריאד בירת סעודיה
מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בביקור בריאד בירת סעודיה
מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן
(צילום: EVELYN HOCKSTEIN / POOL / AFP)
11:15 - משרד הבריאות של חמאס: 33 הרוגים ברצועה ביממה האחרונה, 34,568 מפרוץ המלחמה. משרד הבריאות בעזה, המנוהל על ידי חמאס, טען כי ביממה האחרונה נהרגו 33 פלסטינים ברצועה ו-57 נפצעו. לפי המשרד, מפרוץ המלחמה נהרגו 34,568 פלסטינים ברצועה ו-77,765 נפצעו. (עינב חלבי)

4 צפייה בגלריה
הרס ב רפיח
הרס ב רפיח
הרס ב רפיח
(צילום: AFP)

11:10 - צה"ל: ביממה האחרונה הותקפו מטרות רבות ברצועה. דובר צה"ל עדכן כי ביממה האחרונה תקפו והשמידו כוחות צה"ל מטרות רבות של ארגוני הטרור ברצועת עזה. בין המטרות שהותקפו מחסני אמצעי לחימה, מבנים צבאיים, אתרי שיגור ועמדות ירי מרגמות, שמהן בוצע ירי לעבר הכוחות. בתוך כך, כוחות אוגדה 99 ממשיכים לפעול במרכז הרצועה להשמדת תשתיות טרור. עוד נמסר כי מטוסי קרב ומכלול האש של האגודה תקפו מספר מחבלים שהכווינו ירי תלול-מסלול לעבר הכוחות הפועלים ברצועה. (יואב זיתון)
10:40 - יונייטד איירליינס מבטלת את הטיסות לישראל לפחות עד 9 במאי. חברת התעופה יונייטד איירליינס הודיעה כי לא תשוב לטוס לישראל לפחות עד 9 במאי. החברה האמריקנית, שמפעילה קו יומי מתל אביב לניוארק, ביטלה את טיסותיה לנתב"ג ב-19 באפריל בעקבות מתקפת הטילים והכטב"מים הנרחבת מאיראן. אז הודיעה כי הטיסות יבוטלו עד ה-2 במאי. "אנחנו ממשיכים לעקוב מקרוב אחרי המצב ונקבל החלטות לגבי כל הטיסות הקרובות תוך התמקדות בבטיחות של הלקוחות ואנשי הצוות שלנו", מסרה החברה. (רויטרס)

4 צפייה בגלריה
חברת תעופה יונייטד אמריקן איירליינס  קורונה הונג קונג
חברת תעופה יונייטד אמריקן איירליינס  קורונה הונג קונג
מטוס של יונייטד איירליינס
(צילום: AP)

9:27 - הרצוג לבלינקן: אויבינו מנסים לערער אותנו בפורומים משפטיים שנועדו לרדוף שלום. נשיא המדינה יצחק הרצוג הודה למזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בפגישתם, "על התמיכה החזקה ועל הבהירות המוסרית בדבריך לגבי נסיבות המלחמה שנכפתה עלינו, הזוועות שחווינו, כמו גם לגבי מצבם של החטופים. אנו מייחלים לחזרתם המיידית, והיא צריכה להיות בראש סדר העדיפויות של הקהילה הבינלאומית". הרצוג התייחס לאפשרות שיוצאו צווי מעצר נגד בכירים בישראל, והוסיף: בעוד אנו מנהלים מלחמה כדי להגן על אזרחינו ולייצר עתיד שונה במזרח התיכון, אויבינו מנסים לערער על התהליך תוך שימוש בפורומים משפטיים בינלאומיים שהוקמו כדי לקיים סדר עולמי הרודף שלום". (איתמר אייכנר)
8:14 - בצה"ל ממליצים לממשלה לבטל את הילולת הרשב"י של ל"ג בעומר. אחרי סדרה של דיונים שנערכו בפיקוד הצפון ובפיקוד העורף בשבועות האחרונים ובהתאם להערכת מצב עדכנית, בצבא החליטו להמליץ לגורמי הממשלה לא לערוך השנה, בשום מתכונת, את ההילולה השנתית של ל"ג בעומר בשל המשך ההסלמה מול חיזבאללה.
מתחם ההילולה צפוי להיות מוכרז כשטח צבאי סגור במהלך היומיים של החג, בין 25 ל-26 במאי, תחת אכיפה של המשטרה והמשטרה הצבאית. במערכת הביטחון ייערכו לאפשרות של ניסיונות להסתנן להר, ולכן צפויים להתקיים דיונים כיצד לאכוף את האיסור - אם הדרג המדיני יקבל את המלצת צה"ל ויבטל את האירוע הענק.

4 צפייה בגלריה
סיור של מפכ"ל המשטרה ב הר מירון
סיור של מפכ"ל המשטרה ב הר מירון
סיור של מפכ"ל המשטרה בהר מירון
(צילום: דוברות המשטרה)
8:10 - אזעקות בגליל. אזעקות המתריעות מפני ירי רקטות וטילים הופעלו ביישובים פסוטה, אלקוש, מתת, נטועה וחורפיש שבגליל. (ynet)
7:30 - צה"ל: מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה מטרות חיזבאללה ב-5 אזורים בדרום לבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הלילה מטרות של חיזבאללה באזורים אל-חיאם וכפר כילא שבדרום לבנון, בהן עמדות תצפית ותשתיות טרור. כך מסר דובר צה"ל, שציין כי בנוסף הותקפו תשתית טרור ומבנה צבאי של הארגון באזור בליידא שבדרום לבנון, וכן תשתיות טרור ועמדות תצפית הותקפו באזורים אל עדייסא ומיס אל ג'בל. (יואב זיתון)