סגור
חברת תעופה יונייטד איירליינס בואינג 737 נמל תעופה סן פרנסיסקו
מטוסי יונייטד איירליינס. "ממשיכים לעקוב אחרי המצב" (צילום: גטי )

יונייטד איירליינס מאריכה את הפסקת הטיסות לישראל בשבוע - עד ה-9 במאי לפחות

החברה האמריקאית ביטלה את טיסותיה לארץ לאחר מתקפת הטילים מאיראן לפני שבועיים. כיום פועלות בישראל כ-45 חברות תעופה זרות בלבד, לעומת 80 לפני המלחמה

לאחר שביטלה את טיסותיה לישראל בעקבות מתקפת הטילים והכטב"מים מצד איראן לפני כשבועיים, חברת התעופה האמריקאית יונייטד איירליינס הודיעה היום (ד') כי לא תחדש את פעילותה בארץ לפחות עד ה-9 במאי. עם הודעתה על השעיית פעילותה בארץ בעקבות המתקפה האיראנית, היא מסרה כי טיסותיה היומיות בקו נתב"ג – ניוארק יופסקו עד ה-2 למאי.
בחברת התעופה האמריקאית אמרו כי "אנחנו ממשיכים לעקוב מקרוב אחר המצב ונקבל החלטות לגבי כל הטיסות הקרובות תוך התמקדות בבטיחות הלקוחות ואנשי הצוות שלנו".
יונייטד איירליינס חידשה את טיסותיה בקו היומי שבין תל אביב לניוארק רק בתחילת חודש מרץ האחרון וזאת לאחר שעצרה לחלוטין את פעילותה האווירית בארץ עם תחילת המלחמה בעזה ב-7 לאוקטובר ובדומה לחברות תעופה זרות רבות.
ההחלטה של יונייטד איירליינס על המשך השעיית פעילותה בארץ עד 9 למאי תמוהה, שכן כיום אין מגבלה כלשהי על פעילות במרחב האווירי של ישראל.
מרשות שדות התעופה נמסר לכלכליסט כי "מפרוץ המלחמה הנהלת נמל התעופה מקיימת קשר רציף והדוק עם כל חברות התעופה הבינלאומיות, עם חברות הייעוץ שעליהן חלקן מסתמכות ועם הגופים הרגולטוריים במדינות השונות. בסקירות מוצג לפניהם המצב הנוכחי בישראל בכלל ובנתב"ג בפרט ובכלל זה שאין כיום כל מגבלה על התעופה בישראל".
עוד אמרו ברש"ת כי "נתב"ג מעניק לכלל החברות שירות מלא כולל היענות לבקשותיהן ככל הניתן. במקביל, בהנחיית שרת התחבורה מירי רגב טרמינל 1 ייפתח מחדש לפעילות בתחילת יוני כדי לאפשר לחברות לואוקוסט נוספות להגיע ארצה".
אם לפני המלחמה פעלו בישראל כ-80 חברות תעופה זרות, כיום פועלות בה כ-45 חברות בלבד. הניסיון של חלק מהחברות הזרות לחדש פעילות בישראל במהלך התקופה האחרונה, גם אם באופן מינורי יחסית לתקופת השיא, טורפד בעקבות מתקפת הטילים והכטב"מים רחבת ההיקף שהפנתה איראן לעבר ישראל ובמהלכה גם נסגר המרחב האווירי שלה למשך שעות ארוכות.
בעקבות המתקפה האיראנית גם ענקית הלואוקוסט הבריטית איזיג'ט הודיעה על הפסקת טיסותיה לישראל וזאת עד סוף אוקטובר. ענקית הלואוקוסט האירית ריינאייר אמורה לחדש את פעילותה בארץ בתחילת יוני ותפעיל מטרמינל 1 בנתב"ג, שפעילותו תחודש בתחילת יוני, טיסות לרשימה מצומצמת של יעדים באירופה, בהם אתונה, ברלין, מילאנו ובודפשט. חברות זרות נוספות שהפסיקו לטוס לישראל בעקבות הימשכות המצב הביטחוני הבלתי יציב בארץ הן KLM, לופטהנזה, סוויס, אייר אינדיה ואייר קנדה.
חלק מאותן חברות אמורות לחדש את פעילותן בארץ במהלך החודש הקרוב, אך אי הוודאות בכל הקשור למצב הביטחוני בארץ על רקע הלחימה במספר חזיתות בו זמנית הופך את לוח הטיסות לטנטטיבי מתמיד.