$
רכב

המדינה תעודד כלי רכב שיתקשרו זה עם זה ועם הסביבה

משרד התחבורה יקציב 20 מיליון שקל למחקרים בתחום תחבורה שיתופית, תחבורה חכמה וחיסכון בדלק. הצעות שייבחרו יזכו לשלוש שנות מימון

תומר הדר 08:2325.07.16

משרד התחבורה יקציב כ־20 מיליון שקל למחקרים בתחום התחבורה השיתופית, התחבורה החכמה והחיסכון בדלק, כך נמסר בקול קורא שפרסם משרד התחבורה, אשר מזמין גופי מחקר ופיתוח להגיש הצעות לפיתוחים שונים. משרד התחבורה יקציב עד 2 מיליון שקל לעשר הצעות נבחרות. ממסמכי קול קורא אפשר ללמוד על התחומים שבהם יתמקד משרד התחבורה בעוד מספר שנים, ומתוך עשרות מחקרים המשרד יבחר אחדים ויממן אותם מימון מלא למשך שלוש שנים.

 

אחד מתחומי העניין של הקול הקורא הוא הפעלת שירותי תחבורה חכמה, כלומר שירותים המאפשרים להגיע מנקודה לנקודה באמצעות מספר אמצעי תחבורה שמקושרים ביניהם בכלים טכנולוגיים.

 

 

פקק בעיר פקק בעיר צילום: אוראל כהן

 

בתחבורה שיתופית הכוונה בעיקר לקאר שייר, כלומר שיתוף נסיעות ברכב. משרד התחבורה אינו מפרט את ההיבטים המחקריים בנושא זה, ומשאיר אותו לשיקול דעתו של הגוף שייבחר לבצע את המחקרים. מדובר במערכות אשר מאפשרות למכונית לתקשר עם מכוניות אחרות וגם עם הסביבה. כדי להגיע לכך יש צורך לייצר אמצעי תקשורת בין רכב לרכב ובין רכב לתשתיות. מטרתו העיקרית של המחקר בתחום זה היא לבדוק את השפעת הקישורים הללו על עומסי תנועה ועל שיעור פליטת מזהמים.

 

שאיפה נוספת של משרד התחבורה היא להגיע ל"אזורים נטולי זיהום" במרכזי ערים, מרכזי תעסוקה וקמפוסים, ולצורך כך נדרשים מחקרים בנושא רכבים שאינם מופעלים בדלק. המחקרים הללו יחויבו להביא בחשבון את דרישות החוק, למשל שימוש ברכבים תקניים לנסיעה והיצמדות לחוקי התנועה. עם זאת, יינתנו אישורים זמניים להשתמש בכלי רכב שאינם עומדים בדרישות החוק לצורך ביצוע המחקר. לפי לשון הקול הקורא, יתאפשר לייבא לישראל רכבים כאלה כל עוד מדובר באב טיפוס.

 

הגופים שישתתפו במחקר חייבים לכלול חוקר ראשי בעל תואר שלישי, עם ניסיון מוכח של עשר שנים לפחות בביצוע מחקרים, מתוכן חמש שנים בתחום הרלוונטי למחקר. המחקר אמור להתחיל בתוך ארבעה שבועות מיום החתימה מול הגוף שייבחר לבצע את המחקר. לביצוע כל אחד מן המחקרים יוקצבו שלוש שנים.  

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x