$
דעות

ייבוא מכוניות: הגיע הזמן לטפל במיסוי

שר התחבורה ישראל כץ שחרר הצהרה שהיא אולי חשובה הרבה יותר מכל נושא חוק רישוי רכב, והודיע כי יפעל לטיפול במיסוי הגבוה שמוטל על מכוניות בארץ. הורדה של שיעור המס ההיסטורי על מכונית חדשה — שעומד על 83% — יביא להוזלה בן לילה

תומר הדר 19:3029.06.16
אתמול, בשעה שש ואחת עשרה דקות בדיוק, נעשתה היסטוריה בישראל: חוק רישוי רכב, החוק שמיועד להפחית את מחירי ענף הרכב, עבר בקריאה שנייה ושלישית. נושא הפחתת מחירי ענף הרכב הוא הפכפך: ב־2011 הודיע שר התחבורה ישראל כץ שמחיר המכוניות החדשות ירד בשיעור של מעל ל־10%, אך לאחר מכן תיקן שחבילת התחזוקה (הכוללת ביטוחים, חלפים וכו’) היא שתוזל.

 

מתישהו לאורך הדרך שחרר השר כץ הצהרה שהיא אולי חשובה הרבה יותר מכל נושא חוק רישוי רכב, והודיע כי יפעל לטיפול במיסוי הגבוה שמוטל על מכוניות בארץ. אחרי הכל, במקום חמש שנים של גרירת רגליים בנוגע לחוק רישוי רכב, הורדה של שיעור המס ההיסטורי על מכונית חדשה — שעומד על 83% — יביא להוזלה בן לילה.

 

 

שר התחבורה ישראל כץ. הגיע הזמן להתעסק בעיקר שר התחבורה ישראל כץ. הגיע הזמן להתעסק בעיקר צילום: דוברות משרד התחבורה

 

אך מדוע שהדבר הזה יקרה? מדינת ישראל צפויה לגרוף לכיסה מעל ל־2.5 מיליארד שקל השנה ממסי קנייה על מכוניות חדשות, ואפילו הבולדוזר ישראל כץ לא מסוגל להזיז את הפרה החולבת הזאת. וכאן היופי: חוק רישוי הרכב שעבר רק אתמול צפוי להביא לעלייה ביבוא האישי והיבוא המקביל. ובכך, למעשה למדינה יהיה יותר כסף. אז מזל טוב.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x