גם פיאט נחקרת: השלטונות בגרמניה חושדים שרימתה בפרשת זיהום אוויר
השלטונות חוקרים חשד לפיו היצרנית התקינה במכוניותיה מתקן שנועד לבצע מניפולציה בבדיקות המעבדה. מדובר בהאשמות חמורות יותר מאלה של פיז'ו ורנו. בין הדגמים שנקשרו בפרשה: פיאט 500X
אחרי פיז'ו, רנו ופולקסווגן מגיע תורה של פיאט. לפני שעה קלה פרסמו אמצעי תקשורת בגרמניה כי השלטונות הגרמנים חוקרים האם פיאט התקינה במכוניותיה מתקן שנועד לבצע מניפולציה בבדיקות המעבדה אשר בוחנות זיהום אוויר. בניגוד לפיז'ו ורנו, מדובר כאן בהאשמות חמורות במיוחד אשר קובעות, לכאורה, שפיאט ביצעה ככל הנראה מניפולציה בתוצאות.
- הצרות של מיצובישי כבר לא מוגבלות ליפן: הרגולטורים בארה"ב דורשים מידע על דגמים שנמכרו בארה"ב
- בכיר לשעבר בג'נרל מוטורס: "פולקסווגן מנסה לשחד את הנהגים"
- אפקט דיזלגייט: שלטונות צרפת פשטו על משרדי פיז'ו-סיטרואן
כפי שפורסם היום ב"כלכליסט", סוף השבוע האחרון נחשב קריטי מבחינת יצרני הרכב השונים, שחלק גדול מהם נדרש לעמוד לראשונה בפני חקירות מקיפות בנושא פליטת זיהום אוויר.
השלטונות בגרמניה דרשו לאחר פרשת "דיזלגייט" בדיקות של חלק ניכר מן המכוניות אשר משווקות בגרמניה, על מנת לקבוע האם שיעורי פליטת המזהמים שלהן אכן עומדים בתקן. כתוצאה מבדיקות אלה, מדווחים בגרמניה, התגלה כי רכבים של פיאט לכאורה מכוילים כך שמערכות הפחתת זיהום האוויר שלהם פועלות לפרק זמן קצר יחסית של 22 דקות – כאשר משך הזמן הרשמי בו מתבצעת בדיקת המעבדה הגרמנית הוא 20 דקות. אחד הדגמים המוזכר בפרשה הוא פיאט 500X, גרסת הכביש שטח של פיאט 500.