$
רכב

בלעדי לכלכליסט

צ'מפיון מוטורס במגעים לקבלת זיכיון בנטלי בישראל

נציגים של יצרנית רכבי העל הבריטית ביקרו החודש בישראל ונפגשו עם נציגי צ'מפיון מוטורס, יבואנית אאודי, פולקסווגן, סיאט וסקודה

תומר הדר 17:4123.02.16

צ'מפיון מוטורס, יבואנית אאודי, פולקסווגן, סיאט וסקודה מקיימת מגעים לקבלת זיכיון היבוא של מכוניות העל של בנטלי בישראל, כך נודע ל"כלכליסט".

 

במסגרת המגעים ביקרה בישראל החודש משלחת בכירים מטעם היצרנית, בחסות צ'מפיון מוטורס, על מנת לבחון את פוטנציאל השוק הישראלי.

 

בנטלי עצמה נחשבת לאחת מיצרניות הרכב הוותיקות בעולם: החברה, שנוסדה בשנת 1919 נרכשה על ידי רולס רויס בשנת 1931 והפכה ל"חטיבת הביצועים" של היצרנית הבריטית. בשנת 1998 נרכשה בנטלי על ידי קונצרן פולקסווגן.

 

בנטלי מייצרת כיום 4  דגמי יוקרה: מולסאן, FLYING SPUR ("דורבן מעופף"), קונטיננטל, ורכב הכביש שטח הראשון בתולדותיה של בנטלי, שהוצג בשנה שעברה: בנטיאגה.

 

סוכנות צ'מפיון מוטורס סוכנות צ'מפיון מוטורס צילום: אוראל כהן

 

מכוניות בנטלי נמנות על המכוניות האקזוטיות והיקרות בעולם: מחירה הרשמי של בנטלי קונטיננטל GT נע בין כ-198 לכ-264 אלף דולר בארה"ב. מחירה של ה-FLYING SPUR נע בין 200 ל-220 אלף דולר, בהתאם לרמת הגימור ומחירה של המולסאן נע בין 303 ל-335 אלף דולר. בישראל עשוי מחירן של המכוניות הללו להיות כפול, בשל שיעור המס הגבוה המוטל על מכוניות בארץ.

 

היצע האביזרים המוצע לקוחות בנטלי, בהם כוכבי קולנוע, שייחים מהמפרץ הפרסי ואנשי אצולה באירופה, כולל בחלק מן הגרסאות כוסות שמפניה שעיצובן מדמה את גלגליה של המכונית, כספת מיוחדת לשעונים וחפתים, גימור עץ לחלקה האחורי של המכונית כמו ליאכטות ומערכות שמע שעלותן מגיעה לעשרות אלפי דולרים.

 

יצוין כי צ'מפיון מוטורס אינה זרה לשיווק רכבי יוקרה: לפני כשנתיים קיימה החברה מגעים מול מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי, שהחזיקה דאז את זיכיון השיווק של מכוניות פורשה, לרכישת זיכיון השיווק של פורשה בישראל. המגעים בין צמד החברות הגיעו לשלבים מתקדמים והחברות אף פנו אל הממונה על ההגבלים העסקיים לאישור העסקה. ואולם, בסופו של דבר התקבלה בחברת פורשה בגרמניה החלטה, כפי שנחשף ב"כלכליסט", להורות למכשירי תנועה למכור את זיכיון השיווק של פורשה בישראל לאיש העסקים גיא מיוחס, המחזיק במספר סוכנויות פורשה באירופה.

 

השבוע יחל מיוחס באופן רשמי בשיווק מחודש של מכוניות פורשה בישראל. יצוין שבעבר קיימה בנטלי מגעים עם גורמים בישראל שאינם קשורים בענף הרכב. לפי הערכות בענף, לנוכח איבוד זיכיון פורשה, המהווה חלק מקונצרן פולקסווגן, פועלת צ'מפיון מוטורס על מנת שלא לאבד זיכיון נוסף הנחשב לחלק מן הקונצרן.

 

בצ'מפיון מוטורס בחרו שלא להגיב לדברים.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x