$
רכב

בכיר במשרד התחבורה: "אם נצליח לחייב התקנת מערכות בטיחות ברכב, זה יקרה ב-2016"

הסמנכ"ל אבנר פלור אמר כי משרד התחבורה בוחן מימון התקנת מערכות בטיחות לרכב - אך ייתכן ששיעור ההחזר לא יגיע ל-100%; לדבריו, " נחייב יבואנים לציין את רמת הבטיחות של הרכב בפרסומיהם"

תומר הדר 13:2608.01.16

"משרד התחבורה פועל בנושא מערכות הבטיחות בכלי רכב. באוגוסט 2013 הוכנסו עשר מערכות נוספות" - כך אמר היום אבנר פלור, סמנכ"ל בכיר לתנועה במשרד התחבורה, בכנס cars2016 של איגוד לשכות המסחר.

 

בדבריו התייחס פלור להודעתו של שר התחבורה ישראל כץ, לפיה המדינה תממן מערכות לשמירת מרחק ולהתרעה מפני התנגשות, גם במכוניות משומשות. "מאוגוסט 2013 מספר הרכבים הבטוחים בישראל הולך וגדל. שתי המערכות החשובות ביותר שאנו מטמיעים הן מערכות שמירת מרחק וסטייה מנתיב. התקינה האירופית מחייבת את המערכות הללו. אגף שוק ההון באוצר ביצע בדיקות בנושא, והוכיח שיותר מ-80% מהרכבים בהם הותקנו המערכות נמנעו מתאונות. על פי מדיניות שר התחבורה, יש להעניק תמריץ של קרוב ל-100%. הנושא נבדק במשרדי הממשלה הרלוונטיים. זוהי שאיפתנו. במידה שאכן נצליח - הדבר יתרחש ב-2016".

 

"נחזיר את עלות אביזרי הבטיחות באגרת הרישוי"

 

עוד ציין פלור: "ברישיון הרכב אנחנו מציינים את רמת הבטיחות של הרכב לפי דירוג הבטיחות שקבעה ישראל. עם חקיקת חוק רישוי רכב נחייב יבואנים לציין את רמת הבטיחות של הרכב בפרסומיהם. אנחנו בוחנים כיום אפשרות לתת תמריץ לנהגים, להחזיר את עלות התקנת אביזרי הבטיחות באמצעות זיכוי באגרת הרישוי". הוא הוסיף כי "אנחנו עדיין לא יודעים האם נממן 100% מממערכות הבטיחות".

 

דברים אלה עומדים בסתירה להודעתו של השר כץ מלפני כחודשיים, שלפיה המדינה תממן את התקנת מערכות הבטיחות- גם לרכבים משומשים - באופן מלא.

 

ישראל כץ ישראל כץ צילום: מאור סויסה
אוריאל לין: "מורידים את רמת החיים"

 

בוועידה הושמעו דברים נחרצים נגד מדיניות המיסוי המוטל על רכב חדש כיום בישראל. כיום, רכישת מכונית חדשה בישראל כרוכה בתשלום מס קנייה בגובה 83%, מהגבוהים בעולם, ממנו מנוכים סכומים בגובה עד 15 אלף שקל בהתאם לרמת הזיהום שפולט הרכב.

 

לדברי נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, "בישראל אין תחליף ריאלי לשימוש בכלי רכב פרטי. אף משפחה ממוצעת לא יכולה לתפקד באופן תקין ונורמלי ללא אחזקת כלי רכב, ועל המדינה להתמודד עם המציאות הזו. כמעט שאין מדינה בעולם שהמיסוי בה על רכישה ואחזקת רכב הם כה גבוה כמו בישראל".

 

הוא הוסיף כי "אנחנו צריכים להסתכל על הישראלי - מה עושה לו המיסוי. אנחנו מורידים את רמת החיים של מעמד הביניים, פשוטו כמשמעו. אחזקת מכונית עולה למשפחה ממוצעת 2,000 שקל. מה זה עושה למשפחה? אם רוצים להגדיל את ההכנסה הפנויה של משפחה, מה שצריך לעשות הוא מצד אחד להשתדל להגדיל את ההכנסה הפנויה, ועם זאת לחזק את כוח הקנייה. אבל אנחנו לא יכולים להגדיל את ההכנסה הפנויה של המשפחה כי היא צריכה להחזיק רכב, היא משלמת מסים גבוהים. אנחנו מורידים את רמת החיים של המשפחה בישראל, במקום שיותר כסף יהיה פנוי למזון טוב, חינוך, תרבות ובידור הוא הולך לתשלום מסים על הרכב. זו מציאות עגומה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x