עיריית תל אביב אישרה תוכנית לצמצום זיהום אוויר מתחבורה
התוכנית כוללת עידוד שימוש בתחבורה ציבורית, פיתוח תשתית לרכבת חשמלית, עידוד שימוש באופניים ומהלכים לעידוד תחבורה משותפת (Car Pool)
מועצת עיריית תל אביב אישרה היום תוכנית לצמצום זיהום האוויר מתחבורה. לפי העירייה, הסיבות העיקריות לזיהום האוויר הנגרם מתחבורה נובע מנסיעת כלי הרכב - כלומר הקילומטראז' שלהם - בתחומי העיר. לפי העירייה, קיימים שלושה פתרונות עיקריים: עידוד תחבורה חלופית, צמצום של השימוש ברכב פרטי - ושיפור של הנגישות.
עידוד התחבורה החלופית כולל עידוד של שימוש בתחבורה ציבורית ושימוש באופניים. פיתוח תשתית לרכבת חשמלית ושיפור של מהירותה של התחבורה הציבורית (כך שלא תעמוד בפקקים). במסגרת התכנית תיזום העיריה מהלכים לעידוד שימוש באופניים באמצעות הקצאת מקומות חנייה לאופניים בתחנות התחבורה הציבורית. בנוסף, תצא העירייה במהלכים לעידוד תחבורה משותפת (CAR POOL). לדוגמה, תוכנית העיריה כוללת הצעה למתן חנייה חינם לרכבים שישמשו לנסיעות משותפות והקמת מערכת ממוחשבת שתסייע לנהגים ולנוסעים לאתר "טרמפ" בהסעה משותפת.

תוכנית העירייה כוללת גם אפשרות קיצונית: לחייב מעסיקים שמספר עובדיהם גבוה, להשתמש בשירותי car pool. בנוסף, עיריית תל אביב "מחיה" תכנית שהוצגה עוד לפני כשנתיים אך לא יצאה לפועל: תכנית להקמת צי של רכבים קטנים, בעלי מנועים נקיים, להשכרה לטווח קצר. עוד עולה מן התוכנית כי עיריית תל אביב עשויה ליזום אזורים מוגבלי תנועה, כלומר אזורים בהם יותר שימוש רק ברכבים נקיים יחסית, לדוגמה רכבים היברידיים, או רכבים שמנועם פולט מעט מזהמים. בנוסף מדגישה העיריה כי היא בוחנת את נושא השימוש באגרות גודש - תשלום שיוטל על כעלי מכוניות שייכנסו לתל אביב בשעות העומס.


