נוסעים בלימוזינת-על: 150 קמ"ש שקטים וכוס מרטיני
ב.מ.וו 7 מיועדת בכלל להסעת אח"מים. היא מרחפת בדממה ומבודדת בצורה מושלמת את פגעי הכביש. רק שמרוב בידוד ושקט, גם חלק מהכיף הולך לאיבוד. המחיר: 1.1 מיליון שקל
ילדה מספר 2 מתחילה משפחתון. זה יקרה בשבוע הבא. משפחתון עולה 2,900 שקל בחודש. הוא נמצא בקצה הרחוב. עשר דקות הליכה. בחורף זה לא תענוג. זה לא תענוג גם בקיץ. יש משפחתון קרוב יותר, דקה הליכה. ושם גם שומרים על הילדים בימי שישי. יום שישי הוא היום היחיד שנותר לאבא ואמא ביחד. המשפחתון הקרוב עולה 3,500 שקל בחודש. אז צריך לוותר.
ילדה מספר 2 ישנה במושב האחורי של ב.מ.וו סדרה 7. בצבע לבן בוהק. ילדה מספר 1 ערה. תינוקות ישנים היטב בב.מ.וו סדרה 7. ילדות בנות חמש פחות טוב. הפער ביני וביניהן אדיר. עם הגדולה, זה גם פער דורות. עם שתיהן זה פער פיזי. לפחות שלושה מטרים מפרידים בין מושב הנהג לספסל האחורי. מדובר ב־750iL, הגרסה הבכירה ביותר של ב.מ.וו סדרה 7. בסיס הגלגלים שלה ארוך יותר מזה של ב.מ.וו סדרה 7 רגילה.
הב.מ.וו 7 מיועדת להסיע אח"מים. לכן יש לה הנעה כפולה, כדי שהם יוכלו לנסוע במהירות מסחררת ובדממה מוחלטת גם בסופת שלגים. אצלנו סתם יורד גשם. לו היתה הילדה מסוגלת להושיט יד אל בין שני המושבים האחוריים, היא היתה נתקלת במסך של האייפד. מי שיושב מאחור בב.מ.וו סדרה 7 לא צריך להושיט ידיים קדימה ולהתערבב עם הנהג. הוא יכול לשלוט בכל מהאייפד. במוזיקה, במזגן, במידת הנוחות של הספה האחורית הענקית.

הספה מחולקת לשני חלקים, וביניהם חוצץ שולחן קטן. על השולחן אפשר להניח כוס מרטיני ולנסוע במהירות של 150 קמ"ש. במרטיני לא יורגשו אפילו גלים. הזית לא יזוז.
יודעת להסתכל על עצמה מבחוץ
ככה זה בטריטוריה של יצרני לימוזינות־העל, ב.מ.וו סדרה 7, אאודי A8 והשליטה הבלתי מעורערת מרצדס S קלאס. כל המכוניות האלה עולות מיליוני שקלים. ויש מי שיקנה אותן. וכדי למשוך את אותם קונים, יצרני הרכב עושים כל שביכולתם כדי להציג חידושים. בב.מ.וו לדוגמה אפשר לשבת בתוך המכונית ולצפות בהדמיה מיוחדת של המכונית בזמן נסיעתה: המצלמות יודעות היכן נמצאת המכונית, היכן נמצאים הקירות שסביבה, אפילו היכן נמצאים אנשים שסביב הרכב. ב.מ.וו סדרה 7 צופה בכם.

אנחנו בני מזל. אומרים לנו את זה הרבה. כי לפני תשע שנים, לפני שהכסף ממתנות החתונה התנדף, קנינו דירה קטנה עם משכנתא, שתסתיים בדיוק כשילדה מספר 2 תבקש שכר לימוד לתואר הראשון. את הדוקטורט היא תממן בעצמה. חלמנו על גבעתיים, קיבלנו רמת גן. עם קצת מזל, יום יבוא ויעשו כאן תמ"א 38, ואז נסתדר לכל החיים, אף שזה לא סביר. אבל לפחות יש על מה לחלום.
ב.מ.וו 750iL עולה כמו דירת 3 חדרים ברמת גן. 1.1 מיליון שקל. ויש לה מנוע מדהים בנפח של 4.4 ליטרים עם הרבה מגדשי טורבו. הוא מפיק 450 כוחות סוס. כלומר את סדרה 7 אפשר להטיס בכביש 6 במהירות גבוהה מאוד, והיא עושה זאת בצייתנות מדהימה. בדממה מוחלטת.
בזמן הנסיעה אפשר להניף את יד ימין מול מערכת השמע של ב.מ.וו ולעשות תנועות של מנצח על תזמורת. הב.מ.וו יודעת לקרוא תנועות ידיים. כאשר יד ימין מסתובבת במעגלים בכיוון השעון, הב.מ.וו מגבירה את עוצמת השמע של המערכת וצלילים נשפכים אל תא הנוסעים דרך רמקולים. הב.מ.וו רועדת קלות. זה בגלל צלילי הבס. תנועות נוספות של הידיים בוררות בין עמדת האינטרנט הניידת שמותקנת בב.מ.וו ובין השירים השונים בספריית הקבצים המובנית, שנמצאת בכונן המידע של הב.מ.וו, שטסה בדממה בכביש חוצה ישראל.
בפועל, הנהג לא ממש נחוץ בב.מ.וו סדרה 7. יש לה מערכת נסיעה אדפטיבית, אחת הטובות ביותר שנתקלנו בהן. אפשר באמת לעזוב את ההגה ולתת לב.מ.וו לעשות מה שהיא רוצה, היא לא סוטה מן הקווים, היא בולמת כשצריך. אם הנהג רוצה, היא יודעת גם לשנות את תאורת האווירה שבתוך הרכב מכחלחל לאדמדם. וחוזר חלילה.
מטעינה לבד את הסלולר שלכם
לב.מ.וו סדרה 7 יש מערכת מולטימדיה מדהימה. היא יודעת להטעין את מכשיר הטלפון הסלולרי ללא מגע יד אדם. וכשמישהו מתקשר, הב.מ.וו מתחברת בתוך שניות למכשיר הסלולרי, מעצימה את קולו של המתקשר, גורמת לו להישמע הרבה יותר סמכותי, הרבה יותר תקיף. זה מהבנק. זה בקשר להלוואת בלון. האשראי זול. זה עדיף על מינוס. הבנקאי יודע על מה הוא מדבר, זה בטוח. זו הלוואה שמתאימה להרבה משפחות ישראליות ממעמד הביניים, עם ילדים ומשכנתא וחלומות. הבנק נותן כסף, לוקח ריבית, ויום יבוא ונחזיר לו. גם הב.מ.וו צפה על בלון. לא בדיוק בלון. אלה מתלי אוויר אדפטיביים. כלומר אם במכוניות רגילות הרכב נתמך בקפיצי ברזל, ותנודות המרכב מרוסנות על ידי בולמי זעזועים ממולאים בשמן - הב.מ.וו צפה על כריות אוויר מיוחדות שמאפשרות להגביה ולהנמיך את המרכב. וזה עובד נפלא.
מבחינת ב.מ.וו סדרה 7 - מכונית שנועדה לטוס באוטובאן גרמני במהירות מגוכחת, לקרב טייקונים סינים לאתרי בנייה בדרכי עפר או לשנע אוליגרכים בכבישים משובשים בברית המועצות לשעבר - הכבישים בישראל, גרועים ככל שיהיו, לא מהווים אתגר כלל. עם זאת, יש נקודת תורפה אחת: תחושת הציפה הזאת מוגזמת לעתים, במיוחד בכבישים מפותלים. ברור שהמטרה היא לנתק את הנוסעים מאחור ממפגעי הכביש, והם אכן מבודדים להפליא. אך עם הבידוד נעלם הכיף, שב.מ.וו ידעה תמיד להחדיר לכל מכוניות המנהלים שלה. גם המפוארות ביותר.
ב.מ.וו 7 חוזרת לסוכנות במהרה. מכונית כזו אפשר לשאול רק לפרקי זמן קצרים. גם מפני שמכוניות כאלה לא מומלץ להחנות בשכונות שאין בהן פיקוח של חברת שמירה פרטית, וגם מפני שיש תור של לקוחות שממתינים כדי לבצע נסיעת מבחן במכונית הזאת. כשהם ירכשו את המכונית הזאת, הם יגלו שמדובר באחת המכוניות הטובות ביותר שכסף יכול לקנות. פשוטו כמשמעו. ואולי בשנה הבאה אנחנו נמצא משפחתון יותר קרוב לבית.


