$
דעות

מלאימים ומחרבים

הדו"ח של החשכ"לית עלול להביך את המדינה, שהלאימה את הפרויקט אך עדיין נכשלת בתפעולו

ליאור גוטמן 08:4425.11.15

מדוע, אחרי כל כך הרבה ממצאים חמורים, המכרז לא בוטל עד היום, ומדוע טיוטת הדו"ח החמורה הזו חיכתה זמן רב לפרסום? התשובה: היא עלול להביך הן את משרד האוצר והן את משרד התחבורה.

 

פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב הולאם ב־2010 על ידי המדינה בטענה שהזכיין המקורי לא עמד בתנאיו, אך העבודות על הרכבת החלו רק בקיץ האחרון. זאת לאחר שדו"ח מבקר המדינה מצא שההלאמה בוצעה ללא עבודה מכינה ובדיקה כלכלית, ולאחר שהתקציב זינק מכ־10.8 מיליארד שקל לכ־17.3 מיליארד שקל. מועד השקת הרכבת נדחה מ־2017 לסוף 2021, בכפוף לשינויים.

 

עתה מתברר שהמדינה בעצמה, גם כשכל ההליך היה בידיה, מחרבת אותו בתחום החשוב ביותר: רכישת ציוד שאמור להסיע עשרות מיליוני אנשים בשנה לאורכו של מטרופולין דן.

 

העבודות על הרכבת הקלה בת"א העבודות על הרכבת הקלה בת"א צילום: יובל חן

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x