$
בארץ

כץ: "חברות הביטוח צריכות לתרום את חלקן למהפכת הבטיחות בדרכים"

לדברי שר התחבורה ביום הבטיחות בדרכים, "חברות הביטוח מרוויחות לא מעט ואנו רוצים פחות תאונות ופחות מכירות של חלקיח חילוף"

תומר הדר 14:22 03.11.15

 

"חברות הביטוח צריכות לתרום את חלקן אם הממשלה תדאג להחזר לאזרח", כך ציין היום (ג') שר התחבורה ישראל כץ בטקס לציון יום הבטיחות בדרכים שחל היום.

 

בדבריו התייחס כץ לרפורמה שהציג השבוע, שבמסגרתה תממן המדינה התקנת מערכות בטיחות במכוניות משנת 2000 ומעלה: מדובר במערכת התראה בסטיה מנתיב, מערכת התראה בפני הולכי רגל ומערכת התראה בעת בלימה. לדברי כץ: "חברות הביטוח מרוויחות לא מעט ואנו רוצים פחות תאונות ופחות מכירות של חלקיח חילוף. אני לא בא לשר האוצר ואומר לו שיתן לי מיליארדים, אני קורא לו להיות שותף למהפכה חשובה".  

 

תאונה קטלנית ליד היישוב יובלים בגליל (ארכיון)
תאונה קטלנית ליד היישוב יובלים בגליל (ארכיון)צילום: שירותי כבאות מחוז צפון

 

"הדבר החשוב ביותר מבחינה ערכית הוא מניעת תאונת וצמצום דרמטי של מספר ההרוגים והנפגעים וכל הפעולות שאנחנו מובילים עם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים", אמר כץ. "אין ספק שלשיפור בתשתית יש תרומה לאומית וכלכלית למדינת ישראל ויש לו תרומה לאורך השנים למאבק בתאונות הדרכים – כבישים בפריפריה, כבישים שמחברים את ירושלים הם

למעשה כבישים מודרניים שמחליפים כבישים אדומים. כשאני נותן את ההנחייה לטיפול בכבישים ההיבט הזה של צמצום כבישים אדומים נמצא במקום מרכזי מאוד בסדר העדיפויות: כביש 31 ברובו (מערד לשוקת) כבר גמור ולא יכולה להתרחש בו תאונה חזיתית. ואנחנו עובדים על כבישים 38, 71, 65 ועוד. כל הכבישים מאפשרים לצמצם את הסכנות וחלק מהתאונות".

 

עוד ציין כץ, כי במהלך הקדנציה הנוכחית יפעל לקידום רכבים אוטונומיים: "אחד היעדים שקבעתי לי בקדנציה השלישית כשר התחבורה הוא נושא קידום הרכב האוטונומי שהמוחות הישראליים הם המובילים בתחום הזה. אבל לא רק – גם רפורמה בבטיחות הרכב. מדובר גם על הגנה על הנהג ועל הולך הרגל על ידי מכשור וטכנולוגיה מדהימה ובניגוד לשמועות שנפוצות, אני לא מקדם אף חברה, האמינו לי שהם לא צריכים את העזרה שלי. כמו בכל דבר אני מזמן את היועצת המשפטית של המשרד ודורש להקפיד על תחרותיות ועל שוויוניות. אני שמח שחברות ישראליות הן מובילות בעולם ולא צריך להתבייש בזה".

x