• תפריט
השראה עולמית

בריטניה: עצה טובה בחינם, לא תקחו?

השוק הפיננסי רק מסתבך, והממשלה משאירה את הציבור להתמודד עם חברות הביטוח והבנקים לבד, בלי אפשרות להתייעץ עם אנשי מקצוע אובייקטיביים. בבריטניה פתרו את הבעיה, הטילו מיקרו־מס על הגופים הפיננסיים והקימו באמצעותו שירות ייעוץ פיננסי בלתי תלוי וחינמי. כך זה יכול לעבוד בישראל

לקריאת הכתבה במובייל לחצו כאן
8תגובות
בטל שלח
  • הטענה כאילו האזרחים לא משלמים על השירות... ...היא שטותית, ואיננה מכבדת אף עיתון כלכלי.

    הרי ברור שאם הגופים הפיננסיים נדרשים לשלם עבורו מס, הם מגלגלים את העלויות על הצרכנים. זה לא משנה כיצד המס נגבה, וכמה שברירי אחוז גובהו, תסמכו על הבנקים וקרנות הפנסיה שזה לא יוצא מכיסם.

    הטענה השטותית השניה היא כביכול הייעוץ הוא אובייקטיבי. הרי אם הייעוץ ניתן על ידי גוף ממשלתי וממומן מכספי מסים, הרי שהיועצים נותנים ייעוץ התואם את האינטרס הממשלתי, שאינו חסר פניות. כך לדוגמה הם יקדמו את אגרות החוב הממשלתיות, גם אם מחירן מנופח ועתיד לרדת בקרוב.

    בקיצור, שוב מכריחים את הציבור לשלם עבור שירות חסר ערך, ובדרך גם יוצרים עוד כמה משרות למקורבי הממשלה.
    אורן, (29.09.15)
  • מצבנו לא כ"כ גרוע ביחס לבריטים קיימים מערכי ייעוץ בישראל אבל הם לא בחינם (למדנו במבוא לכלכלה שאין "ארוחות חינם").
    להקים מערך ממשלתי לייעוץ (גם אם הוא יאוגד מחוץ לכתלי הממשלה) לא ייתן מענה מקיף ומקצועי (גם בכתבה כתוב שלא ממליצים על מוצר ספציפי - אז מה שווה הייעוץ?)
    כדי לקבל תמונה פיננסית וביטוחית המתאימה לצורכי הלקוח הוא חייב להתייעץ עם מספר גורמים כגון: סוכני ביטוח (רצוי לפחות עם שניים שונים), יועצים פנסיונים, יועצים פיננסיים, רואי חשבון ובסופו של דבר לסמוך על השכל הישר.
    אגב, כמעט ולא קיים מוצר ביטוחי / פיננסי שהוא הטוב ביותר. לכל מוצר יש את היתרונות והחסרונות ולא כל מוצר מתאים לכל אחד. אין כאן פתרון קסם.
    כלכלן, (27.09.15)
  • אין תחליף לסוכן הביטוח לאחר המון שעות קורסים,מבחנים והכשרות מקצועיות יש לי חדשות בשבילך,סוכן הביטוח ייתן לך מענה לכל שאלותיך.
    אם היית חכם מספיק להבין שסוכנים הם לא עובדי חברות הביטוח.ואתה בדיוק כמו שאר הציבור ניזונתם מרפש מכוון של חברות הביטוח כלפי הסוכנים "הגנבים" ,בזמן שמי שהתעשר על חשבונך הם חברות הביטוח ולא אנשי מעמד הביניים ברבם.
    למעשה לאורך השנים יש הרבה אינטריגות בין הסוכנים לחברות הביטוח.
    וסליחה שאנחנו מתפרנסים
    לירן, (27.09.15)
  • הנה ייעוץ בחינם למי שהולך להתייעץ כשאתה שואל "יועץ", אם הוא אומר לך "כן כדאי לך לעשות.." והתשובה הזאת תגרום לך להוציא כסף (נגיד לקנות ביטוח/משכנתא/נייר ערך) אז קח בחשבון שיש לו אינטרס שתעשה את זה ותבדוק שוב בעצמך לפני שאתה מוציא כסף.
    אם הוא אמר "לא, לא כדאי לך..." אז אין לו אינטרס כי הוא לא ירוויח מזה שלא תקנה אז אתה יכול לסמוך עליו שבאמת לא כדאי לך, שוב כדאי לבדוק בעצמך בכל מקרה.

    הרעיון המרכזי - נתן תשובה שתגרום לך להוציא כסף - לבדוק שוב טוב טוב למה.
    נתן תשובה שלא תגרום לך להוציא כסף - כנראה שהוא צודק, אם בא לך תבדוק בעצמך, סביר שבאמת לא כדאי לך.
    (26.09.15)
לכל התגובות