$
רכב

רפורמת הקטנועים הוזילה רק את אופנועי הספורט

ימאהה R3 Racing Blue הוזל ב־2,000 שקל ל־44 אלף שקל, ואופנוע השטח ימאהה WR 250 הוזל בכ־9,000 שקל ל־48 אלף

תומר הדר 09:1027.08.15

יומיים לאחר הודעת רשות המסים על הרפורמה במס הקנייה של קטנועים ואופנועים רק קומץ מהכלים הדו־גלגליים יתייקרו.

אתמול חשפה קבוצת מטרו, יבואנית סאן־יאנג, קוואסאקי וימאהה, מחירון ראשון מאז העדכון. קטנועים עירוניים קטנים וקטנועי "חולצי פקקים" עממיים לא הוזלו. אופנועי מנהלים התייקרו: מחיר סאן־יאנג MAXYM בעל מנוע 600 סמ"ק עלה ב־2,000 שקל ל־46 אלף שקל, ומחיר קטנוע הספורט ימאהה טי מקס עלה מ־79 אלף שקל ל־81 אלף.

 

הקבוצה שהוזלה ברפורמה היא אופנועי הספורט והשטח בעלי המנועים הקטנים והבינוניים, ובהם דגמים שמיועדים לרוכבים צעירים: ימאהה R3 Racing Blue הוזל ב־2,000 שקל ל־44 אלף שקל, ואופנוע השטח ימאהה WR 250 הוזל

בכ־9,000 שקל ל־48 אלף. במחירון של ליגל אופנועים, יבואנית אופנועי השטח של TM, הדגם EN 250 זכה להוזלה דרמטית, מכ־68 אלף שקל לכ־51 אלף.

 

עד השבוע מס הקנייה על כלים דו־גלגליים היה 40% לקטנועים ו־72% לאופנועים עם מנוע גדול מ־125 סמ"ק. מס הקנייה החדש נגזר מנפח המנוע והספקו: כלים בעלי מנוע של עד 500 סמ"ק והספק של עד 25 קילו־ואט מוסו ב־40%, בעלי הספק של עד 35 קילו־ואט ב־50% ובעלי עד 75 קילו־ואט ב־60%. המס על כלים עם מנוע של עד 800 סמ"ק מתחיל ב־50%, ובנפחי מנוע גדולים יותר המס הוא 70%, ללא קשר להספק. הרפורמה גם מעניקה הטבה של 3,000 שקל על כלים תלת־גלגליים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x