$
בארץ

איתן כבל: מתנגד להפרטת מבחני הנהיגה

ועדת הכלכלה קיימה דיון בנושא המחסור בבוחני נהיגה. כבל, יו"ר הוועדה: "אני רוצה לקבל תוכנית עבודה להשלמת המכסה ל-140 בוחנים וכן תוכנית לשיפור איכות הבחינה". ח"כ נורית קורן: "לא יעלה על הדעת שצריך להמתין 3-4 חודשים למבחן"

תומר הדר 16:23 30.06.15

 

ועדת הכלכלה קיימה היום דיון בנושא המחסור בבוחני נהיגה ("טסטרים") המבצעים מבחנים מעשיים ובמצוקה הנגרמת כתוצאה מכך לתלמידי הנהיגה. לדברי חברת הכנסת נורית קורן, מספר בוחני הנהיגה בישראל זעום - ועומד על 126 בוחנים בלבד, בעוד שלאור כמות לומדי הנהיגה בישראל נדרשים כ-160 בוחנים. "רוצים להפריט את הבחינות אם מתחילים לייבש את המערך, לא יעלה על הדעת שצריך להמתין 3-4 חודשים למבחן", ציינה חברת הכנסת קורן.

 

לדברי חבר הכנסת יואל חסון, עבור תלמיד הנכשל מספר פעמים בביצוע מבחן הנהיגה, הוצאת הרישיון עלולה לארוך אפילו שנים: "אני עברתי תיאוריה ראשונה אבל טסט שביעי, ואם הייתי עושה זאת היום אני לא רוצה לתאר לעצמי כמה זמן הייתי צריך לחכות ל-7 טסטים". לדברי אבנר פלור, סמנכ"ל משרד התחבורה, כל בוחן מבצע בחודש כ-320 מבחני נהיגה. מדי שנה נבחנים כ-350 אלף תלמידים. "בשנת 2014 זמן ההמתנה היה 3 שבועות וב-2015 עד מאי זמן ההמתנה היה 5-6 שבועות. מנובמבר 2014 התחלנו בתהליך גיוס וב-1 באוגוסט נקלוט 6 בוחנים. המשרד מקדם גם מכרז עתודה כך שניתן יהיה לקלוט בוחנים באופן מידי לפי הצורך".

 

לימוד נהיגה
לימוד נהיגהצילום: תומריקו

 

פלור הסביר כי כיום ישנם 130 בוחנים וכדי לעמוד על זמן המתנה של 3 שבועות בין הטסטים צריך 140 בוחנים. היו"ר איתן כבל סיכם ואמר כי המצב שתואר מעלה חשש כבד של לחצים ואפילו איומים על מורי נהיגה ובוחנים. הוא הבהיר חד משמעית כי "אני וכל חברי הוועדה נעמוד על הרגליים האחוריות ונתנגד בכל תוקף להפרטה. לא נמתין עוד שנה או שנתיים לדיון הבא, בכוונתי לשוחח עם השר, כפי ששוחתי עם מנכ"ל המשרד היום, ולתבוע לקבל תוך שבועיים תוכנית עבודה להשלמת המכסה ל-140 בוחנים וכן תוכנית לשיפור איכות הבחינה".

 

עוד הוסיף היו"ר כבל כי הוועדה דורשת מהשר לקבוע כי הפער בין בחינה לבחינה לא יעלה על 60 יום. הוא אף ביקש מח"כ קורן להחתים את כל חברי הוועדה על הצעתה ולהגיש אותה, ואמר כי אם השר לא יפעל לקיצור הזמן הוועדה תקדם את הצעת החוק.

 

x