$
רכב

אופל קורסה החדשה: הולכת על בטוח

אופל קורסה החדשה עברה שדרוג מהותי בתא הנוסעים ואיכות הנסיעה השתפרה, אך היא תתקשה להתבלט מול המתחרות במחיר של 100 אלף שקל

תומר הדר 23:1314.06.15

אופל קורסה הקודמת לא היתה מכונית גרועה, אך היה חסר לה "פלפל". בשוק שבו מכוניות הסופר־מיני הופכות ליותר מהודרות, יותר מפנקות ויותר הרפתקניות, היתה חסרה לה נוכחות. כעת מגיע דור מחודש, שאמנם חולק את פלטפורמת קודמו, אך מבטיח שדרוג משמעותי. הדבר הראשון שבו מבחינים הוא שהיא לא שונה מהותית מקודמתה. החרטום קיבל צמד פנסים בסגנון אופל אדם, הפנסים האחוריים שונו, אך הדלתות והחלונות נותרו כמעט זהים.

 


 

מבפנים מדובר בסיפור שונה: תא הנוסעים של הקורסה עבר שדרוג מהותי לטובה. השינוי מתחיל במגרעת גדולה מול רגלי הנוסע, שמאפשר גם לנהגים גבוהים להתרווח בנוחות, ומסתיים בשדרוג מהותי של איכות החומרים. בולטים בהיעדרם חלונות חשמל אחוריים מקוריים וגם מערכת המתריעה מפני סטייה מנתיב הנסיעה, שהסימון להפעלתה כן מופיע בלוח המחוונים. מבחינת המנוע ותיבת ההילוכים, אנשי אופל העדיפו ללכת על בטוח: אין כאן מנועי טורבו חדשניים כמו של סקודה, תיבות הילוכים רציפות, אלא מנוע בנזין בנפח 1.4 ליטרים שמפיק 90 כוחות סוס צנועים ותיבה אוטומטית בעלת שש מהירויות. בעיר המנוע בהחלט מספיק, אך מחוץ לעיר מורגש מחסור מסוים בכוח ביחס למתחרות המודרניות. איכות הנסיעה השתפרה באופן ניכר ביחס לקורסה הקודמת: המתלים כוילו מחדש והוקשחו, אך לא במידה שהופכת את הקורסה לבלתי נעימה. היא מציעה שדרוג מהותי ביחס לקודמתה, עם זאת, בדומה לרוב מכוניות הסופר־מיני החדשות, היא עולה יותר מ־100 אלף שקל. מדובר בסכום נאה ובהתחשב בהיצע הקיים כיום בשוק, משימתה עלולה להיות לא קלה.

 

אופל קורסה

מנוע: בנזין, נפח 1,398 סמ"ק, הספק מרבי 90 כ"ס, מומנט מרבי 13.2 קג"מ

ביצועים: מהירות מרבית 170 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש 13.9 שניות

צריכת דלק: נתוני יצרן – 16.6 ק"מ לליטר. נתוני מבחן – 12.4 ק"מ לליטר

בטיחות: 6 כריות אוויר, 4 כוכבים במבחן ריסוק פומבי

קבוצת זיהום: 6

מחיר: 104,000 שקל

בטל שלח
    לכל התגובות
    x