$
רכב

בלעדי לכלכליסט

במשרד האוצר בוחנים: מכרז רכבי השרים יפוצל

הפיצול יתקן את המצב הקיים שבו הרכבים שנבחרים במכרז משמשים את השרים, אך גם שופטים ומנכ"לים בשירות הציבורי. המתווה צפוי להציע הפרש ניכר בין המכרזים מבחינת מחיר הרכב

תומר הדר 07:0420.04.15

משרד האוצר בוחן בימים אלה פיצול של מכרז רכבי השרים כך שיכלול רכבים בשתי דרגות מחיר שונות. המכרז הסופי יפורסם במלואו לאחר שייבחרו השרים.

 

כיום, מכרזי הרכש לרכבי השרים אינם מיועדים רק לשרים והרכבים הנבחרים משמשים עובדים בשירות הציבורי שדרגתם מקבילה לדרגת השרים.

 

הפיצול הנבחן נועד ליצור הבדלה בין רכבים שייועדו לשימוש השרים לבין רכבים שמיועדים לשימושם של שופטים ומנכ"לים בשירות הציבורי.

 

לדברי גורמים המקורבים לאוצר, המתווה המסתמן צפוי להציע הפרש ניכר מבחינת מחירו הרשמי של הרכב. עם זאת, הפער בין מימדי הדגמים שיוצעו בשתי הקבוצות אינו צפוי להיות ניכר.

 

ב.מ.וו סדרה 5. רק ליצמן לקח את הרכב היוקרתי ב.מ.וו סדרה 5. רק ליצמן לקח את הרכב היוקרתי

 

מכרז רכבי השרים הקודם, שפורסם בשנת 2012 נחל כישלון חרוץ. במכרז ההוא זכו שני רכבים: ב.מ.וו סדרה 5 וסיטרואן C5. כל השרים, מלבד יעקב ליצמן, נמנעו מן הב.מ.וו מחשש שמא תיתפש בציבור כיוקרתית מדי. לעומת זאת, גם בסיטרואן בחרו רק שני שרים, מסיבה הפוכה: הסיטרואן נחשבת עממית מדי.

 

במידה ויפוצל, יוכלו שרים לבחור גם ברכב פשוט יותר, כזה שמוצע במכרז של השופטים והמנכ"לים.

 

להערכת גורמים באוצר, מחירם הרשמי של הרכבים שישתתפו במכרז צפוי לנוע בין כ200 ל280 אלף שקלים.

 

בסיס הגלגלים הנדרש לרכבים שישתתפו במכרז יחל ב2.8 מטרים. במכרז עצמו, כך מעריכים גורמים באוצר, יתאפשר שימוש במערכות הנעה היברידיות.

 

ממשרד האוצר נמסר: "סוגיית רכבי השרים נמצאת עדיין בבחינה, החלטות יתקבלו רק לאחר כינון ממשלה".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x