$
רכב

הפלאג אין בדרך לכבוש את אירופה

על פי ארגון הגג של יצרני הרכב האירופים, פולקסווגן, וולוו, ב.מ.וו ומרצדס יציפו את השוק ב־1.3 מיליון דגמים היברידיים עד 2020

תומר הדר 08:5313.04.15

האם תעשיית הרכב העולמית מוותרת על הרכב החשמלי לטובת דגמי הביניים? כך לפחות מסתמן מנתונים שמפרסם ACEA, ארגון הגג של יצרני הרכב האירופים.

 

כיום ניתן לחלק את הרכבים החשמליים הנמכרים ביותר בעולם לשני סוגים עיקריים: EV, רכב שמנגנון הנעה שלו חשמלי בלבד; ו־PHEV, רכב שמצויד במנוע חשמלי וסוללה שניתנת להטענה מן השקע, אך גם במנוע בעירה פנימית רגיל הנכנס לפעולה כשהחשמל נגמר.

 

על פי נתוני ACEA, בשנה שעברה נמכרו באירופה 58,244 רכבים חשמליים, עלייה של 36% לעומת 2013. נוסף לכך, מכירותיהם של רכבי פלאג אין הייבריד עלו ב־26% ועמדו על 39,547 יחידות.

 

טויוטה פריוס טויוטה פריוס צילום: ללא קרדיט

 

מניתוח הנתונים עולה שהרכב החשמלי הנמכר ביותר באירופה הוא ניסאן ליף, עם 15,134 מסירות, ואילו השוק הגדול ביותר עבור רכב חשמלי הוא נורבגיה, שם נמכרו אשתקד 18,090 רכבים.

 

אלא שעל פי התחזיות שפרסם ACEA, כבר השנה צפויה מגמה זו להתהפך, ומכירות רכבי פלאג אין הייבריד יעברו את אלה של הרכבים החשמליים. הסיבה לכך: בשנים הקרובות צפויים היצרנים להציף את השוק בדגמי PHEV. על פי נתוני הארגון, פולקסווגן, וולוו, ב.מ.וו ומרצדס צפויות לאמץ אסטרטגיה שתסתמך על דגמי פלאג אין באופן ניכר, ולקראת 2020 צפוי ייצור דגמים אלה לעמוד על 1.3 מיליון יחידות.

 

כיום נמכרים בישראל צמד רכבי פלאג אין הייבריד: טויוטה פריוס פלאג אין ומיצובישי אאוטלנד PHEV, אך כבר בעתיד הקרוב צפוי היצע דגמי ה־PHEV להתרחב משמעותית.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x