$
משפט

אושרה תביעה ייצוגית נגד השירות המהיר של הדואר

התביעה דורשת קבלת פיצוי ללקוחות שירות דואר 24 שבפועל לא מעביר את המכתב במהלך יום עסקים אחד

אופיר דור 22:3129.03.15

בית המשפט המחוזי בירושלים אישר ביום חמישי האחרון תביעה ייצוגית נגד דואר ישראל בקשר לשירות האקספרס דואר 24. על פי תנאי השירות, על דבר דואר שנמסר בסניף עד השעה 16:00 להיות מועבר ליעדו בתוך יום עבודה אחד. אולם בפועל, ובניגוד למה שמרמז שם השירות, הדואר מחויב על ידי משרד התקשורת למסור רק 87% מהמכתבים ביום העבודה העוקב.

 

מגיש התביעה הייצוגית ניזאר טנוס טוען באמצעות עו"ד האני טנוס כי בניגוד לתנאי הרישיון, הדואר אינו מיידע את קהל לקוחותיו באמצעות עלונים או מסכים בסניף על שיעור המסירה שאליו הוא מחויב, כך שהלקוחות אינם יכולים לבחור באופן מושכל בין משלוח מכתב בעלות של 3.3 שקלים בדואר 24 לעלות משלוח מכתב רגיל בעלות של 2 שקלים בלבד.

 

דואר ישראל דואר ישראל צילום: אלעד גרשגורן

 

 

השופטת תמר בזק רפפורט דחתה את טענת הדואר כי הוא יוצא ידי חובתו בכך שהוא מפרסם את תקן השירות באתר האינטרנט שלו: "אין לדרוש מאדם ששולח דבר דואר לפנות אל הרשת לבירור טיב השירות המסופק. דומני כי סביר ויעיל בהרבה לדרוש מחברת הדואר כי תיידע את הצרכנים בסניפי הדואר ובעת רכישת השירות, על אודות טיבו של השירות ומגבלותיו".

 

הדיון בתביעה הייצוגית יחל ביולי ובמהלכו יתברר הפיצוי שיחויב הדואר לשלם ללקוחות דואר 24 החל מהשקתו ב־2005. הדואר יחויב לשלם 30 אלף שקל לתובע עבור הוצאות הבקשה ושכר טרחת עו"ד. 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x