$
רכב

משפחתית צנועה במחיר של סופר מיני

סיאט איביזה AM5 מוותרת על פינוקים עבור מקום לרגליים ומנוע חזק במחיר אטרקטיבי

תומר הדר 08:5402.03.15

שוק הרכב הישראלי מתעורר בתחילת 2015 למציאות חדשה: כזו שבה ציי הרכב נחלשים והצרכן הפרטי חוזר למרכז העניינים בתוספת רוח גבית חזקה של תנודות שערי המטבע.

 

כיום יבואנים המשלמים ביורו יכולים להרשות לעצמם להציג גרסאות מוזלות של מכוניות קיימות ולהתחרות ברכבים מסגמנטים אחרים. הדוגמה הבולטת ביותר היא סיאט איביזה AM5.

 

מדובר בגרסת בסיס של סיאט איביזה שמוותרת על כמה פינוקים חשובים פחות, כמו שליטה ברדיו מגלגל ההגה, ועל כמה אביזרים חשובים יותר, כמו שש כריות אוויר, בתמורה למחיר נמוך.

 

סיאט איביזה AM5 סיאט איביזה AM5

 

התוצאה היא מכונית משפחתית קטנה ב־83 אלף שקל, מחיר המתקרב לזה של מכונית סופר מיני. מבחוץ קשה לזהות ש־AM5 היא למעשה איביזה מוזלת, פרט לחישוקי הגלגלים הפשוטים (בתוספת מחיר). מבפנים הסיפור שונה: אמנם איכות החומרים גבוהה, כנהוג בקונצרן פולקסווגן, אך תא הנוסעים בולט בשיממונו ובפשטותו. את שלל הכפתורים על ההגה ומסביב לו מחליף פלסטיק אפור ופשוט המדגיש שכאן מדובר בגרסת בסיס.

 

דבר אחד שהורדת המחיר אינה משנה הוא המרווח הפנימי: איביזה כשלעצמה, שחוגגת כמעט חמש שנים, כבר אינה נחשבת מכונית מרווחת מאוד. ואולם, לאור מיצובה מול קיה פיקנטו ודומותיה בעקבות המחיר ניתן בהחלט לומר שמדובר ברכב מרווח.

 

עוד דבר חשוב הותירו אנשי היבואנית באיביזה: המנוע ותיבת ההילוכים. מדובר במנוע טורבו בנפח 1.2 ליטרים ותיבה אוטומטית כפולת מצמדים, שמוכרים היטב גם מפולקסווגן גולף. המנוע ותיבת ההילוכים מצוינים, אך אולי דווקא בגלל שפע הכוח איביזה מצוידת במתלים מעט נוקשים: טוב לביצועים, רע לישבן.

 

בפועל AM5 היא עסקה אטרקטיבית הודות לגודל הרכב ולמנוע החזק, אך מי שיצפה לפינוקים שמתלווים להם עלול להתאכזב.

 

סיאט איביזה AM5

מנוע: בנזין, נפח 1,197 סמ"ק, הספק מרבי 105 כ"ס, מומנט מרבי 17.8 קג"מ

ביצועים: מהירות מרבית 190 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש ב־9.8 שניות

צריכת דלק: נתוני יצרן 19.2 ק"מ לליטר, נתוני מבחן 11.7 ק"מ לליטר

בטיחות: 4 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן ריסוק פומבי

קבוצת זיהום: 4

מחיר: 83 אלף שקל

בטל שלח
    לכל התגובות
    x