$
רכב

הדגמים החמים של ז'נבה 2015: ביי ביי יוקרה, שלום עממיות

תערוכת הרכב של ז'נבה, החשובה ביותר באירופה, תיפתח השבוע על רקע הידרדרות המכירות ברוסיה, עלייה באטרקטיביות הרכב היפני ונדידת הכסף לשוק הסיני. כלכליסט ממפה את הדגמים הבולטים

תומר הדר 08:5502.03.15

רנו קאדג'אר: חזרה לשוק הקרוס אובר

ניסאן, החברה־האחות של רנו, נחשבת למחיית שוק רכבי הקרוס אובר הגדולים. הקשקאי הקודם, שהוצג לפני יותר מחמש שנים, הגדיר אז את גבולותיה של קטגוריה חדשה: מעין שילוב של מיניוואן ורכב שטח, שגזל בקלות לקוחות מפלח המכוניות המשפחתיות הגדולות. אנשי רנו, שנאלצו לצפות מהצד בהצלחתה הניכרת של ניסאן, לא התעצלו - והדור החדש של קשקאי, שהוצג בשנה שעברה, הניב גם את רנו קאדג'אר, גרסה־אחות הנחשפת לראשונה בתערוכת ז'נבה הנוכחית. אנשי רנו מגדירים את קאדג'אר כרכב עולמי, כלומר ככזה שמיועד לשיווק במספר גדול של מדינות. הגרסה העיקרית, שגם תגיע לשוק הישראלי, מצוידת במנוע בנזין בנפח 1.2 ליטרים בעל מגדש טורבו. היצע תיבות ההילוכים טרם נחשף.

 

רנו קאדג'אר רנו קאדג'אר

 

יונדאי טוסון: ג'יפון עם שורשים

יונדאי הקוריאנית אחראית במידה רבה לפריחתו של טרנד הג'יפונים בשוק הרכב הישראלי בזכות הבאתו של דגם הטוסון בשנת 2004. מאז כבר הוחלף הטוסון ביונדאי ix35, אך כעת חוזרת יונדאי לשורשים עם דגם חדש שיכונה גם הוא טוסון.

לפי פרסומי יונדאי, הטוסון החדש יהיה ארוך מהדגם הנוכחי בכ־5 ס"מ ויעוצב בדומה לדגמי יונדאי החדשים דוגמת i20, שיוצג בישראל בקרוב. היצע המנועים יכלול מנועי בנזין בנפח 1.6 ליטרים שיפיקו 135 כוחות סוס בגרסת הבסיס, ומנועי 2.0 ליטרים שיפיקו 136 ו־184 כוחות סוס. תיבות ההילוכים הרלבנטיות לשוק הרכב הישראלי יהיו אוטומטיות בעלות שישה הילוכים.

 

יונדאי טוסון יונדאי טוסון

 

סובארו לבורג: ניחוח של פרימיום

סובארו נחשבת בענף הרכב העולמי ליצרנית רכב קטנה למדי, ובהתאם לכך היא גם נטולת תקציבי ענק לפיתוח דגמים חדשים. היצע הדגמים הזמין ללקוח האירופי מצומצם מאוד ומבוסס בעיקר על דגמי אימפרזה, פורסטר ולגאסי. לכן כשסובארו נתקלה בהזדמנות לפתח מכונית בעלת ניחוח פרימיום, על בסיס פלטפורמה קיימת, נולדה לבורג, גרסתה המשופרת של לגאסי. בדומה לכל דגמי סובארו, לבורג מצוידת במערכת הנעה הלקוחה ישירות מן הלגאסי, וכוללת הנעה סימטרית לכל הגלגלים ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה. היצע המנועים שיותקן בגרסה האירופית טרם נחשף במלואו, אך כונס האוויר המסיבי על מכסה המנוע של לבורג רומז בהחלט על האפשרות להתקין מנוע טורבו.

 

סובארו לבורג סובארו לבורג

 

הונדה ג'אז: מיניוואן קטן

הונדה ג'אז המקורית נחשבה בעבר לאחת ממכוניות המיני המתוחכמות בשוק. הודות לשלל פתרונות אריזה חכמים יכלה המכונית להפוך בכמה לחיצות כפתור למיניוואן קטן לשינוע מטען, או לחלופין לשמש להסעת משפחה שלמה. הדור השני של הג'אז שמר על אותו קונספט, ואף נוספה לו גרסה היברידית שזכתה להצלחה גם בישראל. הדור השלישי של הג'אז מבוסס על פלטפורמה חדשה המיועדת לשיווק גלובלי, כלומר למכירה במספר גדול של מדינות בשינויים קלים בלבד, מה שחוסך עלויות ייצור. בדומה לדגם הקודם, הג'אז החדשה תצויד במנוע בנפח 1.3 ליטרים (שיפיק 102 כוחות סוס). עם זאת, לפי פרסומי הונדה, הג'אז החדשה תהיה גדולה מהדור הנוכחי: בסיס הגלגלים יצמח בכ־3 ס"מ, והאורך הכללי יהיה גדול בכמעט 10 ס"מ.

 

הונדה ג'אז הונדה ג'אז

 

סקודה סופרב: מצמצמת פערי יוקרה

סקודה הצ'כית העזה להיכנס לשוק מכוניות המנהלים רק ב־2001 עם הצגת הדור הראשון של סופרב, שזכה להצלחה בלתי מבוטלת באירופה ובישראל לאחר שהפך בין היתר לרכב שהוצמד לשרי הממשלה. כחברה־אחות של אאודי ופולקסווגן הקפידה סקודה לבדל את עצמה מהן ולפנות לשוק העממי, אך עם הצגת הדור השלישי של סופרב הפער בינה ובין אחיותיה היוקרתיות הולך ומצטמצם. הסופרב החדשה ארוכה מן הסופרב הנוכחית בכ־4 ס"מ, ומרווח הרגליים לנוסעים במושב האחורי הוארך ב־15 ס"מ. היצע המנועים יכלול מנועי בנזין טורבו ודיזל טורבו, שהספקם נע בין 125 כוחות סוס בגרסאות הבסיס ל־280 כוחות סוס בגרסה המשופרת.

 

סקודה סופרב סקודה סופרב

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x