מחקר בארה"ב: הסיכוי הגבוה ביותר להיהרג בתאונה - בקיה ריו סדאן
ארגון הבטיחות של חברות הביטוח האמריקאיות בחן את מספר מקרי המוות בתאונות לכל מיליון כלי רכב; במקום השני - ניסאן וורסה, ושלישית - יונדאי אקסנט; בין הדגמים הבטוחים ביותר, עם אפס הרוגים - אאודי A4 בעלת הנעה כפולה, המיניוואן הונדה אודיסי, וגרסת ההנעה הקדמית של רכב הכביש שטח קיה סורנטו
מכוניות קטנות וזולות הן גם אלה שבהן קיים הסיכוי הגבוה ביותר להיהרג, כך קובע מחקר שפרסם אתמול ה-IIHS - ארגון הבטיחות של חברות הביטוח האמריקאיות, הנחשב לאחד המחמירים בעולם בכל הנוגע לסטנדרטים לבטיחות רכבים. יצוין כי רכבים שהאמריקאים מחשיבים ל"קטנים" נחשבים בישראל למשפחתיים.
במחקר שערך הארגון נבדקו דגמים פופולריים ששווקו בארה"ב בשנים האחרונות, ונבחן מספר מקרי המוות בתאונות דרכים לכל מיליון כלי רכב. הרכבים שנבחנו על ידי ה-IIHS הם כולם מדגמים ייחודיים לשוק הרכב האמריקאי, אך עם זאת בחלק ניכר מן הדגמים קיימים קווי דימיון רבים לדגמים המשווקים בישראל.

מנתוני ה-IIHS עולה שהרכב בו נרשם מספר ההרוגים הגבוה ביותר הוא קיה ריו: 149 הרוגים למיליון רכבים. אחרי הריו נמצאת ניסאן וורסה, ששווקה בישראל בשם "ניסאן טידה", עם 130 הרוגים בתאונות. במקום השלישי - יונדאי אקסנט, עם 120 הרוגים למיליון רכבים. שברולט אוואו המשווקת גם בישראל נמצאת במקום הרביעי - עם 99 הרוגים; ובמקום החמישי נמצאת גרסת שתי הדלתות של יונדאי אקסנט: עם 86 הרוגים.

במקום השישי - שברולט קאמארו הספורטיבית (80 הרוגים); שביעית - שברולט סילבראדו (79 הרוגים); שמינית - גרסת שתי הדלתות של הונדה סיוויק (76 הרוגים); במקום התשיעי - גרסת חמש הדלתות של ניסאן וורסה, ששווקה גם בישראל; ובמקום העשירי - פורד פוקוס, עם 70 הרוגים למיליון רכבים.
לצד רשימת הדגמים המסוכנים מפרסם ה-IIHS גם רשימת דגמים בטוחים, אלה שבהם נרשם מספר ההרוגים הנמוך ביותר ביחס לכל מיליון רכבים. למעשה, מדובר ברכבים כה בטוחים, שבניגוד לרכבים ה"קטנים", נרשם בהם מספר של אפס הרוגים בתאונות. הדגמים הם אאודי A4 בעלת הנעה כפולה, המיניוואן הונדה אודיסי, גרסת ההנעה הקדמית של רכב הכביש שטח קיה סורנטו, רכב הכביש שטח לקסוס RX, רכב השטח הגדול מרצדס GL, סובארו לגאסי המשפחתית,רכב השטח ההיברידי טויוטה היילנדר, הטנדר טויוטה סקויה - וולבו XC90.


