$
בארץ

אוטו של אלפיון, במחיר של מאיון

בעלות של רכב משפחתי אפשר להגשים את חלום רכב היוקרה עם המנוע האימתני. חמש מכוניות לוהטות בשוק המשומשות עד 200 אלף שקל

תומר הדר 09:10 06.01.15

 

שנת 2015 נפתחה ועמה שלל הזדמנויות בשוק כלי הרכב המשומשים, שמאפשרות גם למי שתמיד חלמו על המכונית הבלתי מושגת להגשים את חלומם. יצרני רכבי היוקרה מעלים בכל שנה לכביש מכוניות חזקות במיוחד, בעלות מנועים אימתניים וברמות גימור יוצאות דופן, אבל מחיריהן בסוכנויות מתקרבים לאלה של דירה ממוצעת. אך אחרי כמה שנים המכוניות האלה מגיעות לשוק המשומשות, ואז אפשר לרכוש אותן במחירים שקרובים יותר לאלה של מכונית משפחתית. אלה הבולטות שביניהן.

 

קאדילק CTS-V: מנוע אימתני במכונית מהוגנת

 

היא נחשבת מכונית המנהלים הראשונה של קאדילק שלא יועדה לציבור הפנסיונרים במיאמי. למעשה, מדובר במכונית שהצליחה לשנות לחלוטין את תדמיתה של החברה: היא ספורטיבית, נוקשה ואגרסיבית, אך היצע המנועים - 2.8 ו־3.6 ליטר - לא הספיק לאנשי קאדילק, שהחליטו לדחוס ב־CTS את מנועה של השברולט קורבט. התוצאה היא מכונית מנהלים בינונית שבחרטומה פועם מנוע בעל שמונה בוכנות בנפח 6.2 ליטר. כדי לוודא שהמנוע יטיס את הקאדילק ל־100 קמ"ש בתוך ארבע שניות התווסף לו מגדש־על, מתקן הדוחס אוויר ודלק אל קרבי המנוע. בדרך למהירות מרבית של 280 קמ"ש ה־CTS-V עלולה לזלול ליטר בנזין לכל 4 ק"מ. מזל שהמחיר ירד.

מחיר למודל 2010: 207 אלף שקל.

 

האלגנטית. קאדילק CTS-V. מודל 2010: 207 אלף שקל
האלגנטית. קאדילק CTS-V. מודל 2010: 207 אלף שקלצילום: Jim Fets

 

טויוטה לנד קרוזר V8 בנזין: שיא הפאר בשטח

 

אין צורך להציג לישראלים את הטויוטה לנד קרוזר, אחד מרכבי השטח הנמכרים ביותר בעולם. אך גם במשפחת לנד קרוזר יש היררכיה. פשוטי העם נוהגים בפראדו, המורמים מעם נוהגים בלנד קרוזר 200, כזה שמצויד במנוע טורבו דיזל אדיר ממדים בעל שמונה בוכנות. והמורמים מכולם? הם יכולים להרשות לעצמם את הלנד קרוזר 200 בעל מנוע בנזין בנפח 4.7 ליטר, המפיק 286 כוחות סוס.

 

אף שתא הנוסעים שלה מזכיר יותר את זה של מכונית המנהלים של לקסוס, יכולות השטח שלה דווקא מזכירות את הדגמים הקשוחים של טויוטה. את המחיר משלמים כמובן בתחנת הדלק, שכן אחרי טיול נמרץ במיוחד הלנד קרוזר V8 ילגום כליטר לכל 4 ק"מ.

מחיר למודל 2008: 181 אלף שקל.

 

הקשוחה. טויוטה לנד קרוזר V8 בנזין. מודל 2008: 181 אלף שקל
הקשוחה. טויוטה לנד קרוזר V8 בנזין. מודל 2008: 181 אלף שקל

 

אאודי S6: למבורגיני מתחת למכסה המנוע

 

אאודי לא נחשבה בעשור הקודם יצרנית מובילה בקטגוריה של מכוניות המנהלים הספורטיביות - את הכבוד הזה נטלו ממנה המתחרות מרצדס וב.מ.וו. הפתרון של אנשי אאודי אולי לא היה יצירתי במיוחד, אבל הוכיח את עצמו כיעיל בהחלט. הם פשטו על מחסני החלפים של החברה־הבת, למבורגיני, ושלפו מהם את ה־V10, אחד ממנועיה המרשימים ביותר. מדובר באחד המנועים היחידים בעולם שאינם מסתפקים בשמונה בוכנות, אלא מוסיפים שתיים כדי לוודא שהכוח מספק. נפח המנוע, כמובן, מכובד גם הוא: 5.2 ליטר. צריכת הדלק עלולה להבהיל חובבי איכות סביבה: אאודי S6 תלגום בנהיגה נמרצת ליטר לכ־5 ק"מ.

מחיר למודל 2008: 171 אלף שקל.

 

המרשימה. אאודי S6. מודל 2008: 171 אלף שקל
המרשימה. אאודי S6. מודל 2008: 171 אלף שקל

 

מרצדס G55 AMG: הקשוח של השטח

 

גם מרצדס מייצרת רכב שטח קשוח: מדובר ב־G וואגן שהוצג עוד בשנות השבעים המאוחרות. תצורתו הבסיסית של ה־G וואגן, שכללה שלדה חסונה ויכולת שטח בלתי מבוטלת, לא השתנתה עם השנים, אך כל היתר השתנה. רוכשי רכבי היוקרה התקנאו דווקא בחקלאים ובעובדי הבניין, שהיו זקוקים לדגם הזה בזכות יכולת השטח שלו, ודרשו גרסאות משלהם. מרצדס מיהרה להגיב ולצייד את ה־G וואגן בכל האבזור של מכוניות הספורט והיוקרה, כולל המנועים ותיבות ההילוכים. כך נולד ה־G וואגן 55 AMG, שתחת מכסה המנוע הענק שלו פועמת יחידת כוח הלקוחה ישירות מסדנת המירוצים של מרצדס, בנפח 5.4 ליטר. לתוספת הכוח יש כמובן גם מגדש־על. שלא במפתיע, בנסיעה נמרצת המנוע צורך כמעט ליטר ל־4 ק"מ.

מחיר למודל 2006: 166 אלף שקל.

 

חיית השטח. מרצדס AMG G55. מודל 2006: 166 אלף שקל
חיית השטח. מרצדס AMG G55. מודל 2006: 166 אלף שקל

 

פולקסווגן טוארג V10: יכולה לגרור מטוס

 

פולקסווגן הגרמנית הצטרפה מאוחר יחסית ל"מירוץ החימוש" בין יצרניות הרכב, שהציעו כולן רכבי כביש־שטח גדולים כבר בשנות התשעים. לא היה מדובר ברכבים קשוחים, אלא במפוארים ונוחים, כיאה למי שמכוון לשוק האמריקאי. מכיוון שפולקסווגן הגיעה לזירה באיחור יחסי עם הטוארג, נדרשה גרסה שתמחוק את החיוך מעל פני המתחרים. לכן בחרו אנשי החברה לצייד את גרסת־העל של הטוארג במנוע יוצא דופן: טורבו דיזל בנפח חמישה ליטר, בעל עשר בוכנות. בפועל מדובר ברכב השטח הראשון בעולם שהוצע כשהוא מצויד במנוע כזה, ופולקסווגן מיהרה להמחיש את יכולותיו כשנידבה את הרכב לניסויים בגרירת מטוסים. צריכת הסולר כמובן בהתאם: בתנאי נהיגה אמיתיים יצרוך בכיר הטוארגים ליטר דלק לכל 5 ק"מ. מחיר למודל 2007: 127 אלף שקל.

 

הכוחנית. פולקסווגן טוארג V10. מודל 2007: 127 אלף שקל
הכוחנית. פולקסווגן טוארג V10. מודל 2007: 127 אלף שקל

 

ריינג' רובר סופרצ'ארג'ר: עוד קצת ויש לכם 510 כוחות סוס

 

בשנות השבעים הציגה לנדרובר הבריטית רכב שנחשב אז מהפכני: הריינג' רובר. בשונה מרכבי שטח קשוחים, פתוחים, רועשים ומטלטלים, שהיו מיועדים לחוקרי ארצות ולמשוגעים לדבר, הריינג' רובר יועד לאצילים בריטים ואמריקאים בעלי כיסים עמוקים, שמעדיפים ללגום שמפניה בשדות אחוזתם, או סתם להתנהג כאילו הם בעלי אחוזה. הריינג' רובר הפך לסיפור הצלחה והוליד גל של רכבי שטח מעודנים, כאלה שמסיעים ילדים לבית הספר במהלך השבוע וקורעים את במדבר בסופו. לכן לא היתה זו הפתעה כשאנשי החברה הכריזו על גרסה מהפכנית של הריינג' רובר: כזו שמנועה מכויל דווקא לביצועים ספורטיביים. לשם כך הושאלה טכנולוגיה מהחברה האחות יגואר, והתוצאה היא ריינג' רובר בעל מנוע בנפח חמישה ליטר, שעל פסגתו נח מגדש־על. התוצאה לקוחה מעולם האקזוטיקה הספורטיבית: 510 כוחות סוס. גם צריכת הדלק היא מהאגדות. ריינג' רובר כזה ילגום בנסיעה נמרצת ליטר בנזין לכל 3.5 קילומטרים.

מחיר למודל 2010: 397 אלף שקל.

 

 

 

x