פולקסווגן תתחנף לנהגים ההודים בדגם מיוחד עבורם
יצרנית כלי הרכב תשקיע כ־240 מיליון דולר בפיתוח דגם משפחתי קומפקטי. הדרישות בשוק ההודי: אבזור מינימלי, עמידות בדרכים לא סלולות וטכנולוגיה פשוטה המתאימה למוסכים המקומיים. בכיר בפולקסווגן: "זה יהיה רכב ייחודי עם שם משלו"
במהלך שמיועד לבלום את הירידה במכירות פולקסווגן בהודו תשיק יצרנית הרכב מכונית שפותחה במיוחד עבור השוק המקומי. כך דיווח בסוף השבוע "פייננשל טיימס" הבריטי.
לדברי מייקל מאייר, ראש חטיבת הרכב הפרטי בפולקסווגן הודו, מדובר במכונית משפחתית קומפקטית, קטגוריה פופולרית בהודו, כזו שממוצבת ישירות מול רכבים כמו יונדאי i25. לדבריו, נוסף למכונית המשפחתית צפויה פולקסווגן לפתח רכב כביש־שטח בסיסי, כזה שייועד בין היתר להתחרות בדאצ'יה דאסטר. מכונית ייחודית לשוק הרכב ההודי מיוצרת לפי רשימת דרישות הפוכה מזו האירופית: האבזור הוא בדרך כלל מינימלי כדי לחסוך בעלויות, הרכב בדרך כלל מיועד לנסיעה בדרכים שאינן סלולות והאמצעים הטכנולוגיים נחותים מהמקובל במערב. זאת כדי לאפשר תיקונים וטיפולים גם במוסכים שאינם הטובים בתחומם.

בדומה לטויוטה ולג'נרל מוטורס, גם פולקסווגן נאבקת על כיסו של הצרכן ההודי בשוק המצוי בתהליכי צמיחה מואצים. יצרני רכב רבים משליכים את יהבם על שוק הרכב הסיני, אולם בשוק זה ניכרת בשנים האחרונות מגמת האטה במכירות. ואכן בסין נחשבת פולקסווגן (המייצרת חלק ניכר מדגמיה, כגון סגיטאר, באופן מקומי) ליצרנית הרכב הגדולה ביותר, אך בשווקים מתפתחים אחרים היא מזדנבת אחרי מתחריה. כך, בהודו, ברזיל, מדינות ברית המועצות לשעבר ודרום אפריקה נרשמה ירידה במכירות החברה במחצית הראשונה של 2014.

בפיתוח המכונית המשפחתית החדשה יושקעו כ־243 מיליון דולר במהלך שש השנים הבאות. "מדובר ברכב שייועד רק לשוק הרכב ההודי", ציין מאייר. "זו חשיבה לא שגרתית והנושא ניצב במקום גבוה בסדר העדיפויות שלנו". בדבריו התייחס מאייר לעובדה שכיום יצרני רכב רבים מעדיפים למצות את הפוטנציאל הטמון בכל דגם ולשווקו בשינויים קלים בכמה שווקים. "הדגם החדש לא יהיה מבוסס על דגם קיים. מדובר ברכב ייחודי עם שם משלו, זו לא תהיה עוד וונטו (ג'טה בישראל) או פולו".
שוק הרכב ההודי ממוקד כיום במכוניות עממיות וזולות, אולם בעבר זוהה עם מותרות. ברוח זו הציגה רולס רויס השבוע את מהרג'ה פנטום דרופהד קופה, מכונית במהדורה מוגבלת שתוצע רק לתושבי דובאי. המכונית, שעל מושביה הוטבע סמל הטווס של אצולת הודו, נוצרה בהשראת מה שרולס רויס מגדירה "תור הזהב של המהרג'ות, שהעדיפו את רולס רויס על פני כל המתחרים".


