$
רכב

מהצפת הרכב ועד בלימת פתע: כך תנהגו בביטחה בחורף

הגשם הפך כל מהמורה בכביש לתאונה בפוטנציה. שמירת מרחק קפדנית, חלונות נקיים ובלימה איטית ומדודה עשויים לחסוך לכם המתנה מיותרת לרכב חילוץ במזג האוויר הסוער

תומר הדר 07:5103.11.14

השבוע החל החורף באופן רשמי בגל גשמים בכל רחבי הארץ. בעקבות כך מצאו את עצמם נהגים רבים מתמודדים עם שלל תופעות מפתיעות - מהצפת הרכב ועד אי־יכולת לבלום אחרי מפגש עם שלולית. לדברי יוסי רגב, מנכ"ל שגריר, רוב התאונות שבעקבותיהן נקראים רכבי החילוץ של החברה בחורף קשורות בהחלקה על כביש רטוב או בבעיות ראות ונראות.

 

כדי להימנע מהחלקה יש להקפיד על שמירת מרחק ועל תכנון של נתיב נסיעה נכון. מומלץ להימנע מתמרונים פתאומיים ובלתי נחוצים העלולים להסיט את הרכב ממסלול נסיעתו.

 

בעת חצייה של שלוליות עמוקות מומלץ להאט את הנסיעה כדי להימנע מפגיעה בעצמים שעלולים להסתתר בתחתית השלולית בעת חצייה של שלוליות עמוקות מומלץ להאט את הנסיעה כדי להימנע מפגיעה בעצמים שעלולים להסתתר בתחתית השלולית צילום: שלום בר טל

 

ברכבים המצוידים ב־ABS מומלץ לחוש את פעילות המערכת כמה פעמים כדי להתרגל לתחושת ה"פמפום" בדוושה בעת בלימה חזקה.

 

נוסף על כך, כדאי להקפיד על חלונות נקיים ועל תקינותן של מערכות החימום והאוורור. בעת חצייה של שלוליות עמוקות מומלץ להאט את הנסיעה כדי להימנע מפגיעה בעצמים שעלולים להסתתר בתחתית השלולית.

 

לאחר יציאה מהשלולית רצוי ללחוץ על דוושת הבלם בעדינות כדי להימנע מאובדן שליטה בבלמים בגלל הצטברות של מים על הרפידות. מלבד זאת, משלשום ועד סוף מרץ יש להדליק אורות גם בשעות היום.

 

משנת 2012 מצוידות רוב המכוניות המיובאות ארצה במנגנון DRL ((Daytime Running Lights, מנגנון אורות נמוכים הפועל גם במשך היום. למרות קיומו כל הרכבים חייבים בהדלקת אורות הרכב הרגילים, מכיוון שהפעלת אורות ה־DRL אינה מדליקה את פנסי הרכב האחוריים.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x