$
מחפשי עבודה

גישה חיובית או מקצועיות? מהם הכישורים שצריך כדי להתקבל לעבודה

סקר של לינקדאין בדק מהם הכישורים ותכונות האופי החשובים ביותר למעסיקים אצל עובדים צעירים; מסתבר שגישה חיובית חשובה יותר מכישורי מנהיגות ויכולת למידה חשובה יותר מיכולות מקצועיות

שירות כלכליסט 14:4820.10.14
במהלך הלימודים, סטודנטים רבים אינם מתבססים רק על השגת ציונים טובים, אלא מוצאים עבודות שונות כדי לצבור ניסיון ולפתח מגוון של כישורים, שיסיעו להם להשיג עבודה לאחר שיסיימו את הלימודים. פיתוח הכישורים הוא מהותי לקידום הקריירה, אך צריך גם לדעת אילו כישורים יש לפתח. לשם כך, צוות בחטיבת המחקר בלינקדאין ערך ביולי סקר בקרב 1,400 מנהלי כוח אדם ב-500 החברות הגדולות בארה"ב, שמדרג את הכישורים ותכונות האופי החשובים ביותר בעת גיוס עובדים צעירים (עם ניסיון של 0-3 שנים בתחום).

מהסקר עולה כי הכישורים שמנהלי כוח אדם מחשיבים כחשובים ביותר בעת גיוס עובדים צעירים הם יכולת פתרון בעיות (65% מהנשאלים דרגו את התכונה הזו כחשובה ביותר) ויכולת למידה, שפירושה לימוד מיומנות חדשות במהירות (64%). מיומנויות נוספות שצוינו כוללות יכולות אנליטיות, מיומנויות דיבור ותקשורת, יכולת הבעה בכתב, יצירתיות, הבנה טכנולוגית והבנה מתמטית.

 

גישה חיוביות חשובה יותר מתשוקה לעבודה או מנהיגות גישה חיוביות חשובה יותר מתשוקה לעבודה או מנהיגות צילום: שאטרסטוק

 

בנוגע לתכונות אופי הסקר חשף כי מנהלי כוח אדם מחפשים צעירים שיודעים לעבוד בצוות, חרוצים ובעלי גישה חיובית. התכונות הללו דורגו כחשובות יותר מתשוקה לעבודה, סדר או אפילו כישורי מנהיגות. אין פירוש הדבר שאלו תכונות לא חשובות שיש להסתיר בראיון עבודה, אלא רק שהן פחות חשובות מעבודה טובה בצוות, מוסר עבודה גבוה וגישה חיובית.

 

מדובר כמובן במיומנויות ובתכונות כלליות, מנהלי כוח אדם יעדיפו תכונות שונות בהתבסס על התפקידים השונים. המחקר בלינקדאין מצא כי עבור תפקידי מכירות, המגייסים מחפשים מיומנויות דיבור גבוהות וגישה חיובית, בכל הקשור לתפקידים בשיווק וביחסי ציבור, החשיבות מופנית כלפי יצירתיות, תשוקה לעבודה ומיומנויות תקשורת גבוהות. לעומת זאת, עבור תפקידי ייעוץ, יש צורך בכישורים אנליטיים, בנוסף למיומנויות תקשורת.

 

חשוב עם זאת לזכור כי בראיון עבודה ובפרופיל הלינקדאין שלכם יש לפרט את כל התכונות והמיומנויות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x