$
רכב

השדרוג הקטן מדי של יאריס של טויוטה

טויוטה הבטיחה שדרוג מהותי, אבל למרות השיפור המורגש במערכת המולטימדיה ובאיכות ההרכבה, התחושה בנהיגה ביאריס מעט מאכזבת

תומר הדר 09:0229.09.14

בשוק המשומשות הישראלי יש מעט מאוד מכוניות שהצליחו לשבור את השיטה, כאלה שנמכרות באמצעות שמועות מפה לאוזן, שעל חלונן נאספים פתקי אהבה מרוכשים מעוניינים. טויוטה יאריס שייכת לאותו קומץ מכוניות. היא הצליחה להשתחל לפסגת רצונותיהם של רוכשי הרכב המשומש בישראל הודות לנוסחה שכללה מיעוט מתחרים יפניים בשוק מכוניות הסופר־מיני, ונוכחות דלה בציי הרכב. כעת עוברת היאריס מתיחת פנים שנועדה לעדכן אותה ביחס למתחרות, כמו מאזדה 2 החדשה שתגיע בקרוב לישראל.

 

חיצונית, מדובר בשינוי קל בלבד. רק לקוחות חדי עין יבחינו בפגוש החדש והנאה או בפנסים המעודכנים. אבל מבפנים ניכר שאנשי טויוטה למדו שכיום מה שקובע הוא המולטימדיה. ואכן, יאריס מצוידת במערכת מצוינת. בל נשכח שסביב המערכת יש תא נוסעים שלם, שטויוטה טוענת ששודרג בתחום איכות ההרכבה ובידוד הרעשים. איכות ההרכבה אכן גבוהה והנדסת האנוש מצוינת. אלא שהחיסרון ביאריס הקודמת נשמר גם בדגם החדש: מחסור במקום לנוסעים מאחור. טויוטה מדגישה גם שהיאריס עברה כיול מחדש של המתלים והשלדה. בפועל, הכיול אינו מורגש כמעט. הנסיעה מעט קופצנית והתיבה הרציפה מדגישה שהמנוע יוצר לא מעט רעש.

 

יאריס החדשה יאריס החדשה צילום: יצרן

 

מול ההבטחות לשדרוג מהותי, ולאור כניסת מתחרות כסיאט איביזה טורבו שעולות פחות מ־90 אלף שקל, קשה שלא לחוש מעט אכזבה. אחרי הכל, מדובר במכונית שבגרסתה האוטומטית עולה יותר מ־100 אלף שקל. אבל עבור רוב הלקוחות שמירת הערך תמשיך להוות גורם משיכה חשוב, מה שיבטיח גם את הצלחת הדור המחודש.

 

  • מנוע: בנזין, נפח 1,328 סמ"ק, הספק מרבי 99 כ"ס, מומנט מרבי 11.3 קג"מ
  • ביצועים: מהירות מרבית 175 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש ב־12.3 שניות
  • צריכת דלק: נתוני יצרן: 19.6 ק"מ לליטר. נתוני מבחן: 12.2 ק"מ לליטר
  • בטיחות: 7 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן ריסוק פומבי
  • קבוצת זיהום: 3
  • מחיר: 101,900 שקל

בטל שלח
    לכל התגובות
    x