$
רכב

הגה להשכיר: "הישראלים רוצים פול סייז"

סמנכ"ל ענקית ההשכרה אנטרפרייז הפועלת בארץ: "אחרי מלחמה שוק ההשכרה מתאושש"

תומר הדר 08:4623.09.14

"הישראלים רגילים לרכב קטן במונחים אמריקאיים, אבל בחופשה בארצות הברית מרשים לעצמם יותר: אם נוסעים לנסיעת עסקים, בוחרים ברכב שהוא פול סייז. בנסיעות ארוכות מעדיפים בדרך כלל מיניוואן או רכב שטח גדול". כך אומר ל"כלכליסט" גרג סטאברפילד, סמנכ"ל אנטרפרייז, חברת ההשכרה הגדולה בעולם. אנטרפרייז, שהוקמה ב־1957 ומונה כיום כ־1.3 מיליון רכבים, מיוצגת בישראל על ידי חברת הליסינג וההשכרה אלדן.

 

גרג סטאברפילד. "אובר לא תשפיע עלינו" גרג סטאברפילד. "אובר לא תשפיע עלינו"

 

אנטרפרייז החלה לפעול בישראל עוד בשנה שעברה, ומאז קבלת הזיכיון נלמדו בחברה כמה לקחים חשובים בנוגע להעדפות הלקוח הישראלי השוכר רכב בארה"ב, אך גם לגבי אמריקאים השוכרים רכב בישראל. לדבריו, "הרכבים שנמכרים בישראל קטנים משמעותית מאלה שנמכרים בארצות הברית. הלקוח האמריקאי רגיל לרכב גדול ואוטומטי. בפועל, 60% מהרכבים שנמכרים בארצות הברית מבוססים על שלדות של טנדרים ומיניוואנים גדולים. עם זאת אנו נציע לאמריקאי שמגיע לישראל את מה שפופולרי בשוק המקומי".

 

רק השנה נחשפה החברה למציאות הביטחונית הבעייתית בישראל: "כחברה, כאשר מפתחים עסקים גלובליים יש היבטים שמשפיעים על הפעילות השוטפת. כשיש קונפליקט באוקראינה, תיירות נפגעת וגם עסקי השכרת הרכב. כאשר אכן יש פגיעה בגלל מלחמה אנו עדים לירידה דרסטית בכמות השכרות הרכב, אך השוק בדרך כלל מתאושש במהרה", הוא אומר.

 

בהתייחסו לכניסת אפליקציית ההסעות האמריקאית אובר (Uber) לאחרונה לישראל הוא אומר כי "אובר אינה משפיעה עלינו כחברת השכרה, כי היא עובדת יותר בפלח השוק המתחרה ישירות במוניות ועוסק במתן פתרון לנהגים הזקוקים לנסיעה מנקודה לנקודה. המודל שלנו עוסק בהשכרת רכב ולכן הוא שונה לחלוטין. אין לנו כוונה להיכנס למודל כזה מכיוון שהוא טומן בחובו בעיות הקשורות במיסוי ובטיחות נוסעים, שלא ניתן לפתור ברמת הארגון שלנו".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x