$
רכב

מנכ"ל יוניון מוטורס: המלחמה הביאה להפסד של כ-6,000 מסירות לשוק הרכב הישראלי

רן דנאי אמר את הדברים בהשקת טויוטה יאריס החדשה. הוא צופה כי המכוניות הקטנות וההיברידיות יתייקרו בקרוב

תומר הדר 12:5004.09.14

"מבצע צוק איתן הביא לפגיעה בענף הרכב בהיקף משוער של כ-6,000 מכוניות", כך אמר היום רן דנאי, מנכ"ל יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, במהלך השקת טויוטה יאריס החדשה, ששיווקה בישראל יחל השבוע.

לדברי דנאי, "הפגיעה נובעת מן העובדה העיקרית שחברות ההשכרה נתקעו עם רכבים ללא שימוש ואינן זקוקות לרכבים נוספים". עוד ציין דנאי כי: "לפי הערכותנו המוקדמות, בספטמבר יימסרו כ-18 אלף מכוניות". בדבריו התייחס דנאי גם לתחזיות מכירה לשנה הבאה: "מצב המטבעות כרגע טוב, אך בשנה הבאה הדולר והיורו עלולים להתחזק".

 

טויוטה יאריס החדשה טויוטה יאריס החדשה צילום: יצרן

 

מעבר לכך, שוק הרכב באירופה מתחזק ופירוש הדבר הוא שאין עודפי ייצור. מכיוון שכך, אין מכוניות לספק לישראל ויש גם השפעה על המחירים שהיבואנים בישראל מקבלים. בפועל, כבר כיום אנו ניצבים בפני מחסור בפריוס פלוס, בלנד קרוזר ובראב 4".

 

בקרוב המכוניות הקטנות יתייקרו וגם ההיברידיות

 

דנאי התייחס בדבריו גם לשוק המכוניות הקטנות. כפי שפורסם אתמול ב"כלכליסט", במבחני הריסוק שערך ארגון הבטיחות EURONCAP נרשמו לראשונה זה שנים ציונים נמוכים של שלושה כוכבים בלבד, הודות להקשחת הסטנדרטים לריסוק שמציב הארגון. "יצרני המכוניות הקטנות כבר לא מקבלים ציונים טובים בגלל החמרת הסטנדרט. המשמעות היא שהם צריכים לשדרג בטיחות ושדרוג בטיחות עולה כסף, והמוצר לצרכן עלול להתייקר", הסביר דנאי: "מעבר לכך, כיום אנו ניצבים גם בפני ייקור אפשרי של מכוניות היברידיות. כיום על רכב היברידי מוטל מס קניה בגובה 30% אך בעוד חודשים ספורים המס עלול לעלות באופן אוטומטי ל45% מכיוון שתוקף ההטבה מוקצב בזמן. במידה שהמס יעלה, מחירי הרכב עלולים לעלות בהתאם, בשיעור של כ-7%. אנו נעשה כל יכולתנו לבלום את ההשפעה, אם באמצעות ייבוא רכבים לפני העלאת המס ואם באמצעות משא ומתן עם היצרן".

 

יבוא מקביל הוא עובדה מוגמרת

 

מעבר לכך, בדבריו התייחס דנאי לראשונה לעובדה שמכוניות טויוטה כבר אינן מיובאות ארצה בלעדית על ידי יוניון מוטורס. חברת הליסינג "אלבר" מייבאת גם היא את דגמי טויוטה, המגיעים מארה"ב. לדברי דנאי: "יבוא מקביל הוא עובדה מוגמרת. אנו בעד ריבוי של ספקים לכל מוצר כי מדובר בתופעה טובה למשק. כנציג ותיק של טויוטה, הדבר מהווה עבורנו תחרות והתחרות מתקיימת ברובה על מוצרים שאנו לא מייבאים. בפועל אנו מביאים מגון דגמים נרחב מאוד ואין לנו יכולת לשים כל מוצר על המדף. לא מן הנמנע שגורמים נוספים ייכנסו לתחום ולהערכתנו הם יתמקדו במצרים שאנו לא מייבאים".

 

עם זאת, קיימת הקבלה מסוימת בין מוצרי טויוטה ביבוא מביל ובין המכוניות שמייבאת יוניון מוטורס. כך, גם יוניון מוטורס וגם אלבר מייבאות ארצה את טויוטה קאמרי ההיברידית. לדברי דנאי: "בקאמרי הייבריד המחיר פועל לרעתנו כי הרכב שלנו מדורג בקבוצת זיהום 3, משמע שאין יכולת להעניק לו הטבת מס שנהוגה לרכב היברידי בסך של 30% מס קנייה. לרכב שמיובא לא על ידנו יש סיווג של קבוצת זיהום 2. להערכתנו הנושא יטופל ואחד מבין שני היבואנים יצטרך להתאים את המחיר". עוד ציין דנאי כי יבוא דגמי טויוטה מארה"ב על ידי יוניון מוטורס ישאר בשלב זה מצומצם: "את הסיינה לדוגמה החלטנו לא להביא, מדוב בתחום שאנו עדיין לומדים. עם זאת אנו שוקלים ייבוא של גרסה מוזלת לטויוטה קאמרי".

 

דברי דנאי נאמרו במהלך השקת טויוטה יאריס החדשה. היאריס החדשה היא למעשה גרסה מחודשת של הדגם הקיים. על פי טויוטה, מדובר ברכב שעבר שדרוג הן של מערכת המתלים והן של תא הנוסעים והשלדה. היאריס החדשה תשווק בישראל בארבע רמות גימור: הרמה הבסיסית, SOL תעלה 101,900 שקל. גרסת הביניים, STYLE שתצויד במצלמה אחורית והגה עור תעלה 104,500 שקל ואילו הגרסה הבכירה SKY המצוידת גם בגג זכוכית תעלה 107,900 שקל. גרסאות אלה מצוידות במנוע בנזין בנפח 1.3 ליטרים המפיק 99 כוחות סוס המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. לצידן תוצע גם גרסה היברידית, ב-117,500 שקל, המצוידת במנוע בנזין בנפח 1.5 ליטרים ובמערכת עזר חשמלית.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x