$
בארץ

תערוכת הרכב במוסקבה: מכונית לכל קוזאק

בשבוע שעבר נפתחה תערוכת הרכב החשובה ברוסיה, ולצד רכבי היוקרה ניתן למצוא בה מכוניות לעם. ניסאן ולאדה מסתערות על השוק

תומר הדר 08:56 01.09.14

 

הצורך במכוניות זולות יחסית הולך וגובר במדינות ברית המועצות לשעבר, והצורך הזה ניכר בתערוכת הרכב במוסקבה: לצד רכבי היוקרה שמילאו את שטחי התצוגה כנהוג בתערוכות כאלו, בלטו שני דגמים חדשים שמנסים לספק מענה לפשוטי העם ולהשתלט על נתח בשוק הרוסי הצומח.

 

דאטסון מי דו: מחיים את המיתוג מהאייטיז

 

ניסאן היפנית לא נקראה תמיד ניסאן: עד אמצע שנות השמונים נקראה החברה בשווקים מסוימים דאטסון, אך השם הוחלף כדי להיפטר מכל שארית של מיתוג זול. כעת מחיה ניסאן את השם דאטסון ומצמידה אותו לחזיתה של ה"מי דו", מכונית משפחתית קטנה המושקת במדינות האזור. המי דו מצוידת במנוע הנחשב מיושן מאוד במונחים מודרניים: הנפח הוא 1.6 ליטרים, אך ראש המנוע מצויד בשמונה שסתומים בלבד וההספק הוא 87 כוחות סוס. לשמחת הרוכשים, המי דו תוצע הן עם תיבת הילוכים ידנית והן עם תיבה אוטומטית בעלת ארבע מהירויות.

 

שברולט ניבה. קשוח כתמיד
שברולט ניבה. קשוח כתמיד

 

שברולט ניבה: רכב שטח רוסי־אמריקאי

 

רכב השטח הקשוח לאדה ניבה כבר בן יותר משלושה עשורים, ובשברולט - המחזיקה במניות אוטו־וואז, החברה־האם של לאדה - הוחלט להציג אב־טיפוס שירמוז על מראהו של הדור הבא של הניבה. השברולט ניבה, כך לפחות רומז מראהו של האב־טיפוס, צפוי להיות לא פחות קשוח מהלאדה. תחת מכסה המנוע של הניבה מותקן מנוע המוכר משברולט טראקס בנפח 1.8 ליטרים, המשודך, כיאה ליומרות, למערכת הנעה כפולה.

x