נדחתה בקשה לייצוגית נגד בנק דיסקונט ע"ס 2.25 מיליארד שקל
לפי הייצוגית נטען כי הבנק אחראי על מחדלים לכאורה של חברת כרטיסי האשראי כאל שבבעלותו
מדובר בבקשה לייצוגית שהוגשה בינואר השנה, באמצעות עוה"ד עמית אוריה ויובל כהן, ובה נטען כי לקוחות הבנק המחזיקים בכרטיס אשראי של כאל (שדיסקונט הוא בעל השליטה בו) אינם מחויבים בכל חודש בכל החיובים שצברו אלא בסכום מזערי, והיתרה מוגדרת כהלוואה נושאת ריבית. כך, נטען, מוטעים הלקוחות ונגרם להם נזק כספי.
התובע הייצוגי טען עוד כי לבנק דיסקונט, שהנו בעל השליטה בכאל, יש אחריות למעשיה ולמחדליה הנטענים של כאל, וחובה עליו להקפיד כי תחומי העיסוק של כאל יהיו בגדר התחומים המותרים לה על פי דין וכי היא מקיימת את הכללים המחמירים החלים על תאגידים בנקאיים בכל הנוגע למתן שירות לקוחות. כאל, לפי התביעה, נקטה "דרכי תחבולה לשם לכידת לקוחות לשירותיה הבנקאיים" בידיעת הבנק, תוך שהוא לא עושה דבר למניעת הפעילות הבלתי חוקית.
הבנק, באמצעות עוה"ד דוד לשם ועידן דיין, ביקש לדחות את הבקשה בטענה כי הטענה הנה כלפי כאל ולא כלפיו, ולכן לא ניתן להגיש נגדו את התביעה. לשיטת הבנק, בינו לבין התובע הייצוגי או יתר חברי הקבוצה לא מתקיימים יחסי בנק־לקוח. כן צוין כי הבקשה לייצוגית לא מראה כיצד עשה הבנק שימוש באישיותה המשפטית של כאל "כדי להונות אדם".
השופט יצחק ענבר קבע כי מדובר במקרה חריג המצדיק סילוק על הסף של בקשת אישור. "לא הונחה ולו תשתית ראשונית לטענה כי עסקינן במקרה חריג שבו הבנק עשה שימוש לרעה באיושתה המשפטית הנפרדת של כאל כדי להונות את לקוחותיה".