$
רכב

היבואנים בנו על משפחתיות ידניות, אך הלקוחות אדישים

המבצעים הנוכחיים על רכבים משפחתיים עם תיבה ידנית מעידים שהטרנד לא תפס את הקהל

תומר הדר 08:5104.08.14

בשלהי השנה שעברה, לאחר שנים רבות של התעלמות מפלח שוק רווחי למדי, "גילו" יבואני הרכב הישראלים את המכוניות המשפחתיות הידניות. זאת לאחר שבמהלך 2010 "גילו" היבואנים את מכוניות המיני הידניות, וכמעט בתוך חודשים ספורים קטגוריה זו צמחה בישראל לשוק פורה. לאור מחירי הדלק הגבוהים, היה זה רק טבעי שהשימוש בתיבות הילוכים ידניות יתרחב גם למכוניות הגדולות. במיוחד כאשר מחיריהם של דגמים ידניים של מכוניות משפחתיות וג'יפונים פופולריים נמוכים לרוב בכ־8%–10% ממחירי הדגם האוטומטי.

 

אלא ששאיפות של יבואני רכב לחוד ומציאות לחוד. מבדיקת "כלכליסט" עולה כי בחודשים האחרונים יבואני רכב רבים מציעים מכירות מיוחדות על דגמים ידניים. כך, ניתן למצוא מבצעי מכירות המציעים, בין היתר על ניסאן ג'וק ידנית, ניסאן קשקאי ידנית ואפילו על גרסתה הידנית של סוזוקי קרוס אובר, הנחשבת לדגם פופולרי מאוד בגרסה האוטומטית. מבצעי המכירות נובעים ישירות מהצורך של יבואני הרכב "לשחרר" מכוניות שבחלק מהמקרים הגיעו ארצה לפני חודשים רבים ועומדות ללא כל דורש.

 

סוזוקי קרוס אובר סוזוקי קרוס אובר

 

מדוע הרכבים המשפחתיים הידניים אינם מבוקשים כמו מכוניות המיני הידניות? בענף הרכב מעלים שתי תיאוריות: ראשית, טוענים בענף, הצרכנים טרם הסתגלו לעובדה שניתן לרכוש מכונית משפחתית או ג'יפון עם תיבת הילוכים ידנית. למרות היתרונות הכרוכים בצריכת דלק מופחתת, לצרכן עדיין קשה להשתחרר מתפיסות ישנות.

 

נקודה חשובה נוספת שעליה מצביעים בענף היא שכשלמכונית ידנית יש חלופה אוטומטית, גם כזו שנחותה ממנה, הצרכן יבחר בחלופה האוטומטית. לכן, בפועל, כיום יבואני הרכב מתקשים להיפטר מהדגמים הידניים. למרבה הצער, בנושא זה עצתנו היא כי אם מדובר ברכב ידני שאינו להיט מכירות, עדיף לוותר ולבחור בגרסה האוטומטית.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x