$
רכב

מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל: "אנו פועלים לאישור הטענת הרכבים משקע ביתי"

דוידי פיאמנטה אמר את הדברים במהלך השקת דגם מיצובישי אאוטלנדר PHEV - רכב הכביש-שטח הראשון שמסוגל לנסוע לטווח תאורטי של מעל 50 קילומטרים בכוחו של חשמל בלבד

תומר הדר 12:2910.06.14

"כלמוביל מבצעת מהלכים במישור הרגולטורי במטרה לאפשר הטענה של מכוניות מכל שקע ביתי", כך הכריז היום מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל, דוידי פיאמנטה במהלך השקתו של מיצובישי אאוטלנדר PHEV,גרסת הכלאיים (הייבריד) של מיצובישי אאוטלנדר.

פיאמנטה נכנס לתפקידו לפני כשלושה חודשים, במקום דן אורנשטיין, העומד כיום בראש צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן ואאודי. כיום, על פי חוק, ניתן להטעין רכב חשמלי בישראל רק באמצעות עמדת הטענה ייעודית מיוחדת, כדוגמת העמדות שמשווקת חברת ג'ינרג'י שבבעלות איש העסקים רן אלויה. בפועל, התקנתה של עמדת הטענה לרכב חשמלי עשויה לעלות ללקוחות אלפי שקלים, מה גם שפריסת העמדות הללו מוגבלת למדי. לעומת זאת, בשיטת ההטענה שמקדמת כלמוביל יוכלו בעליהן של מכוניות חשמליות להטעין את מכוניותיהם מכל שקע חשמל ביתי. יצוין שרוב דגמי המכוניות החשמליות המשווקים בעולם כוללים גם אפשרות להטענה של הרכב משקע חשמל ביתי - וגם מעמדת טעינה ייחודית, אך כאשר רכבים אלה מגיעים לשיווק בישראל נחסמת האפשרות להטעין את הרכב מכל שקע. כך לדוגמה רנו פלואנס ZE החשמלית, ששווקה בשעתו בישראל על ידי בטר פלייס ותשווק בעת הקרובה על ידי קבוצת קרסו, משווקת באירופה כשהיא מצוידת גם בכבל חשמלי המאפשר חיבור לכל שקע ביתי סטנדרטי.

 

במהלך האירוע הציגה כלמוביל את אאוטלנדר PHEV, רכב הכביש שטח הראשון שמסוגל לנסוע בכבישי ישראל לטווח תאורטי של מעל 50 קילומטרים בכוחו של חשמל בלבד.

 

מיצובישי אאוטלנדר PHEV החשמלית מיצובישי אאוטלנדר PHEV החשמלית

 

האאוטלנדר PHEV מצויד במנוע בנזין בנפח של 2.0 ליטרים, שמשמש ליצירת חשמל המוזן אל מנוע חשמלי קדמי ומנוע חשמלי אחורי, מה שמאפשר לאאוטלנדר גם הנעה לכל הגלגלים (ארבע על ארבע).

 

הדגם החדש מאפשר נסיעה במספר מצבים הכוללים מצב חשמלי "טהור", בו מוטען הרכב מעמדת טעינה - במצב זה מסוגל האאוטלנדר PHEV לנסוע לטווח של עד 52 קילומטרים בכוחו של חשמל בלבד, במהירות של עד 120 קמ"ש. הטעינה במצב כזה אורכת 3.5 שעות, או לסירוגין כחצי שעה במצב "טעינה מהירה" הממלאת כ-80% מן הסוללה.

 

במצב השני פועל מנוע הבנזין המשמש כגנרטור, שמייצר חשמל עבור מנועי הרכב החשמליים.

 

במצב השלישי פועל הרכב כמכונית היברידית רגילה, כאשר מנוע הבנזין מחובר אל הגלגלים הקדמיים וגם מייצר חשמל המסייע בהנעת הרכב. המחיר עומד על 224,900 שקלים.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x