$
בארץ

היוקרתיות יורדות לעם

המכוניות הקומפקטיות של מותגי היוקרה כבשו את השוק בסערה לפני שנתיים, ועכשיו אפשר למצוא דגמי יד שנייה שלהן במחיר של מכונית משפחתית חדשה

תומר הדר 09:28 07.04.14

 

לפני כשנתיים נכבש שוק רכבי היוקרה הישראלי בסערה על ידי זן חדש של מכוניות: הקומפקטיות היוקרתיות. בשונה מאחיותיהן הגדולות, הקומפקטיות לא עלו יותר מ־200 אלף שקל, הנוכחות שלהן היתה פחות מורגשת ויותר חשוב: רוכשי מכוניות המנהלים העממיות יכלו להוסיף תשלום נמוך יחסית ולהתהדר בסמל של רכב יוקרתי.

 

בשונה משוק המכוניות העממיות, בשוק היוקרה תדירות ההחלפה גבוהה יותר ולכן כיום, כשנתיים אחרי חדירת דגמי היוקרה הקומפקטיים, כבר מתחילים להיפלט לשוק דגמים רבים. "כלכליסט" מסביר איך תוכלו לרכוש מכונית מודל 2012 עם סמל נחשק מקדימה במחיר שמתקרב לזה של מכונית משפחתית חדשה.

 

אאודי A3 - החזקה

אאודי A3 היא הקומפקטית הטובה ביותר מבין הקומפקטיות בעלות ההנעה הקדמית, כלומר אלה שמנוען מעביר את הכוח אל הגלגלים הקדמיים. A3 בת השנתיים תהיה מכונית מהדור שקודם לדור הנוכחי, שמבוסס על מכלולים של פולקסווגן גולף.

 

אאודי A3. מחיר: 137 אלף שקל
אאודי A3. מחיר: 137 אלף שקל

 

במקרה של האאודי, קשה מאוד להבחין שמדובר בקרובות משפחה. תא הנוסעים שלה מצוין ואיכות הגימור לא פחות ממושלמת. הגרסה המומלצת היא בעלת מנוע הטורבו, בנפח 1.8 ליטרים, אשר משודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים.

 

ל־A3 יש שני חסרונות: תא הנוסעים שלה עלול להיות מעט צפוף ותיבות ההילוכים כפולות המצמדים של קונצרן פולקסווגן עלולות לגרום ללא מעט כאבי ראש - המחיר של שיפוץ או החלפה של תיבת ההילוכים עלול להגיע לסכומים גבוהים של מעל 5,000 שקל.

 

מרצדס B קלאס - המרווחת

למכוניות הקטנות של מרצדס יש רומן ארוך ולא תמיד מוצלח עם שוק הרכב הישראלי: בעיני הישראלים, סמל הכוכב המשולש לא תמיד התאים למכונית קטנה והמכירות לעתים דשדשו.

 

במקרה של מרצדס B קלאס, המצב היה שונה: מדובר כאן במיניוואן הקטן היחיד בקבוצה זו, וה־B קלאס הוא רכב שבהחלט מצדיק את התדמית של מרצדס בכל הקשור לאיכות הגימור, ההתנהגות ואיכות הנסיעה, כאשר גם גרסת ה־1.6 ליטרים בהחלט תספק את רוב הרוכשים.

 

מרצדס B קלאס. מחיר: 131 אלף שקל
מרצדס B קלאס. מחיר: 131 אלף שקל

 

המנוע של ה־B קלאס מותקן בחלקו התחתון של תא הנוסעים, כדי להגדיל את נפח הישיבה של הנהג והנוסעים, והתוצאה היא שתא הנוסעים הוא אכן המרווח בקטגוריה והנוחות גבוהה. החיסרון של ה־B קלאס טמון בסמל: אין מה לעשות, מרצדס נחשבת למותג חזק ומזוהה היטב, וסמל הכוכב מלפנים לא תמיד יבטיח שתרכשו במהרה חברים חדשים.

 

ב.מ.וו סדרה 1 - המתוחכמת

לב.מ.וו סדרה 1 יש מאפיין אחד שאין לאף רכב אחר בקטגוריה: מדובר במכונית היוקרה הקומפקטית, ובעצם גם במכונית הקומפקטית היחידה בישראל, שמצוידת בהנעה אחורית. כלומר, הגלגלים האחוריים מניעים את המכונית. מדובר במתכון להתנהגות כביש חדה, ובמקרה של הב.מ.וו מדובר בהתנהגות כביש מצוינת.

 

ב.מ.וו סדרה 1. מחיר: 94 אלף שקל
ב.מ.וו סדרה 1. מחיר: 94 אלף שקל

 

יתרה מזו, כנהוג בב.מ.וו, איכות הגימור של ה־1 מצוינת. גרסת ה־2.0 ליטרים האוטומטית, ה־118, בהחלט תספיק לדרישותיהם של רוב הנהגים. עם זאת, סדרה 1 אינה מושלמת: בגלל הצורך בגל הינע, כלומר מתקן שיעביר את הכוח לגלגלים האחוריים, המקום במושב האחורי מוגבל למדי. גם חלקו הקדמי של תא הנוסעים אינו מהמרווחים בקטגוריה. מעבר לכך, ניתן להתווכח, אך סדרה 1 מאז ומתמיד לא היתה המכונית הנאה ביותר בחניון.

 

לקסוס CT200H - ההיברידית

לקסוס CT200H היא המתמודדת ההיברידית היחידה בקבוצה זו: ה־CT200H, שהגיעה לישראל ב־2011, חולקת מכלולים רבים עם טויוטה פריוס, כגון המנוע, תיבת ההילוכים וחלק ניכר ממערכת ההינע ההיברידית. היתרונות שלה הם בראש ובראשונה צריכת דלק נמוכה, כלומר קרובה מאוד לזו של טויוטה פריוס: כליטר דלק לכל 15 ק"מ. בנוסף, הסמל שעל חזיתה יוצר הרבה פחות אנטגוניזם מסמלים אחרים שעלולים לגרור ביקורת, כמו מותגים גרמניים.

 

לקסוס CT200H. מחיר: 122 אלף שקל
לקסוס CT200H. מחיר: 122 אלף שקל

 

החסרונות של ה־CT200H הם הגימור וההתנהגות: בשונה מדגמי לקסוס הבכירים יותר, ה־CT200H חושפת לעתים שבפועל היא מבוססת על מכלוליה הצנועים של הפריוס, מה שאומר שאיכות החומרים אמנם טובה, אך לא מגיעה לסטנדרט הנהוג בקבוצה. מעבר לכך, למרות מאמצי אנשי טויוטה, ההתנהגות היא פריוסית לחלוטין, כלומר משעממת למדי ורחוקה מאוד מזו של המתחרות הגרמניות.

 

וולוו C30 - הצנועה

ייתכן שלא שמתם לב, אך וולוו יצרה מכונית קומפקטית והיא אפילו היתה מוצלחת למדי: מדובר בוולוו C30, מכונית קומפקטית בעלת שלוש דלתות ששווקה בישראל במספרים מצומצמים למדי. מכיוון שה־C30 היא מכונית שדי נחבאת אל הכלים, הן בעיצוב והן בהתנהגות, מומלץ לבחור דווקא בגרסת הטורבו - מדובר במכונית חזקה מאוד, שמצוידת במנוע שמפיק 230 כוחות סוס.

 

וולוו C30. מחיר: 122 אלף שקל
וולוו C30. מחיר: 122 אלף שקל

 

תא הנוסעים, כנהוג בוולוו, לא ממש מיועד לצעירים שבחבורה וכולל הגה מפתיע בגודלו ועיצוב קל להבנה, אך ההתנהגות בגרסת הטורבו בהחלט חביבה. לא מדובר כאן במכונית חדה, אלא יותר במכונית מהירה מאוד. בנוסף, עם סמל של וולוו מלפנים, אף אחד לא ירים גבה כשתספרו שקניתם מכונית קטנה עם שלוש דלתות ו־230 כוחות סוס.

 

x