$
רכב

חברות הליסינג מתלוננות: אין צורך לבדוק תקינות של רכבים מדי שלושה חודשים

חברות הליסינג פנו לשר התחבורה למנוע את שינוי התקנה מאחר שלטענתם גילם הממוצע של רכבי הליסינג הוא עד שנה וחצי והם עוברים בדיקות תקופתיות בהתאם להנחיות היצרן. משרד התחבורה: "או שמדובר בשגיאה, או שיש כאן חוסר היכרות עם ענף הליסינג"

תומר הדר 12:3102.04.14

חברות הליסינג מבקשות משר התחבורה למנוע את השינוי בנוסח תקנה שתידון בקרוב בוועדת הכלכלה, לפיה ידרשו קציני הבטיחות בחברות הליסינג לבדוק את תקינות המכוניות אחת לשלושה חודשים, כך עולה מתוכן פנייה ששלח מוני בר, יו"ר הארגון הישראלי להשכרת רכב וליסינג.

מכוניות ליסינג מכוניות ליסינג צילום: יריב כץ

 

על פי הפנייה, התקנה החדשה תייקר את הוצאות התפעול של חברות הליסינג. בר טוען כי רכבי ליסינג והשכרה הם רכבים חדשים, שמחויבים בביצוע מבחן רישוי ("טסט") כבר בשנתם הראשונה על הכביש. עוד טוען בר כי גילו הממוצע של רכב ליסינג הוא שנה וחצי, הרכבים עוברים בדיקות וטיפולים תקופתיים בהתאם להנחיות יצרן הרכב ואילו אחוז התאונות הנגרמות כתוצאה מכשלים טכניים ברכבים חדשים הוא שלושה אחוזים בלבד.

 

לדברי בר, הרכבים כלל אינם משמשים לנסיעות קשות בשטח או בדרכים שאינן מיועדות לרכבים פרטיים. כמו כן, אין נתונים המצביעים על מעורבות יתר בתאונות בהשוואה למכוניות אחרות בשוק הרכב הישראלי.

 

לדברי גורמים במשרד התחבורה: "או שמדובר בשגיאה, או שיש כאן חוסר היכרות עם ענף הליסינג. בשונה מן הטענות שמביאים אנשי ענף הליסינג, אנחנו דווקא נתקלנו ברכבי ליסינג שגילם כבר מגיע לארבע שנים, מצבם התחזוקתי ירוד, הקילומטראז' שלהם גבוה מהותית מזה של רכב פרטי, מה שמצריך בדיקות תקופתיות ואילו נהגיהם רחוקים מלשמור על הרכב במצב תחזוקתי נאות ולהימנע מנסיעות בשטח קשה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x