$
רכב

יבואן שברולט: "בעתיד נראה יותר דגמים אמריקאיים משווקים בישראל"

דוד עיני התייחס לראשונה להודעתה של ענקית הרכב, ג'נרל מוטורס, להפסיק את ייצור המכוניות המתאימות לדרישות השוק האירופי. "יהיו השפעות מסוימות על השוק הישראלי, אך היצע הדגמים לא ייפגע"

תומר הדר 16:4009.01.14

"שוק הרכב האמריקאי פתוח לנו מבחינת דגמים המיוצרים הן בארצות הברית והן בקנדה, וקו מוצריה של שברולט צפוי להיות מצוין לשוק הרכב הישראלי". כך אמר היום (ה') דוד עיני, בעל השליטה ב-UMI, יבואנית שברולט, במהלך אירוע לחשיפתה של קדילאק CTS החדשה.

קדילק CTS קדילק CTS

 

מדובר בהתייחסות רשמית ראשונה של יבואן שברולט להודעתה של ג'נרל מוטורס האמריקאית ולפיה תחדל בעוד כשנתיים מלייצר כלי רכב המתאימים לדרישות שוק הרכב האירופי. שיטת התקינה, כלומר מכלול הכללים הטכניים הנדרשים לשיווק רכב, הדומיננטית כיום בישראל, היא שיטת התקינה האירופית, והודעתה של ג'נרל מוטורס עשויה להותיר את יבואנית שברולט עם היצע דגמים המוגבל רק לשוק האמריקאי, המעדיף במקרים רבים מנועים ורמות אבזור השונים מאלה שמקובלים בישראל.

 

לדברי עיני: "לדעתי בעתיד נראה יותר ויותר דגמים אמריקאיים שהופכים יותר ויותר חסכוניים בעתיד וגם יבואני רכב אחרים עתידים לשווק בישראל דגמים כאלה". מעבר להודעתה של ג'נרל מוטורס כי תחדל מלייצר דגמי שברולט לאירופה, לאחרונה הודיעה החברה על כוונתה לצמצם את הפעילות השיווקית של ביואיק לשוק הרכב הסיני והאמריקאי בלבד, מה שיותיר את ישראל מחוץ לרשימת המדינות בהן מכוניות ביואיק משווקות.

 

לדברי ריי שמידט, נציג ג'נרל מוטורס בישראל, "בשנת 2014 יימשך שיווק ביואיק בישראל, אך יבוצע בהיקף מצומצם". לדברי גורמים המקורבים לחברה, ייתכן מהלך של יבוא מאסיבי של דגמי ביואיק על ידי UMI כדי להצטייד מבעוד מועד ולמוכרם במהלך השנה הנוכחית. באירופה-וגם בישראל צפויה קדילאק להחליף את ביואיק. עוד הוסיף שמידט כי "כ-25% מהמכירות של קדילאק הם מחוץ לארצות הברית. החברה מוכרת בין היתר בסין וברוסיה, והמותג מתכנן התפתחות באירופה .בשנת 2013 חל גידול של 22% במכירות קדילאק, וכיום שני שלישים מהלקוחות מגיעים ממותגים אחרים".

  

"אין היגיון עסקי בהמשך הפעילות באירופה"

 

עוד הדגיש שמידט כי מנקודת מבט ישראלית, ג'נרל מוטורס מחויבת ליבואן ולמותג. "יש לנו תיק מוצרים מצוין בעל פוטנציאל גדול", אמר שמידט, והוסיף כי "ג'נרל מוטורס מחויבת, ואני לא חושב שיש השפעה לנושא שברולט. כן יהיו השפעות מסוימות על השוק הישראלי, אך היצע הדגמים ימשיך כפי שהוא. עוד שלוש-ארבע שנים המצב יהיה שונה ואנו בודקים כיצד להתקדם. אני לא רואה סיבה לדאגה לשברולט בשוק הישראלי. אירופה שונה מארצות הברית, ונתח השוק שלנו אחרי הרבה שנים של שיווק באירופה אינו מספק את ג'נרל מוטורס".

 

לדברי שמידט, "אין היגיון עסקי בהמשך הפעילות באירופה, ולכן בג'נרל מוטורס מעדיפים את אופל כמותג מוביל לאירופה. בישראל, לעומת זאת, השוק חזק ויש מקום לשברולט. מוצרים כמו הספארק ישרדו כי יש לה שוק מצוין בארצות הברית. מדינות רבות פועלות לפי התקינה האמריקאית ולתקינה האמריקאית יש יתרונות. גם עלויות המשלוח נמוכות יותר ויש מידה גבוהה של גמישות בין הדגמים השונים מבחינת אבזור".

 

לדברי אבי ארוך, מנכ"ל UMI, "בראייה ארוכה לאחור, ב-2011 מכרנו 18 אלף מכוניות, זו הייתה שנת שיא, ו-ב2012 נתפסנו עם רכבים שנרכשו ביוקר והדולר התנדנד. השנה הייתה לנו לא טובה. 2013 היתה שנת התאוששות. בגלל סל המוצרים החדש שלנו, שמתחיל בספארק ומגיע עד טראוורס, מאמינים שהשנה נראה 40% צמיחה. נמסור 14 אלף רכבים ויותר. ככל שנתקדם נביא יותר מנועי טורבו ודגמים יעילים. אני חושב שיש לנו מקום להיות אופטימיים. אנחנו מקפידים על שימור 60% מכירה ללקוח פרטי, אף שהשוק שלנו מוטה ל-50% ציי רכב".

 

ה-CTS החדשה שהושקה היום תהיה ספינת הדגל של קדילאק ושל UMI בישראל. נכון להיום, היצע המנועים כולל גרסה אחת בלבד: מנוע טורבו, בנפח 2.0 ליטרים המפיק 272 כוחות סוס. מנוע זה משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שש מהירויות. מחירה של ה-CTS יחל ב-360 אלף שקלים עבור גרסת הבסיס ויגיע עד 390 אלף שקלים לגרסה הבכירה, המצוידת בין היתר במערכת המתריעה בפני הנהג מפני סטייה מנתיב וכן במערכת שמע של BOSE בעלת 13 רמקולים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x