$
רכב

ב.מ.וו משיקה X5 חדשה בישראל ומיני חדשה בחו"ל

הדור החדש של רכב הכביש שטח X5 ארוך ורחב מקודמו ונמוך במקצת. בניגוד לדור הקודם, הוא ישווק בחלקו ללא מערכת הנעה כפולה. המיני החדשה מצוידת במנועים האמורים להיות חסכוניים

תומר הדר 18:5318.11.13

דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו משיקה השבוע את הדור החדש של רכב הכביש שטח ב.מ.וו X5. הדור החדש של ה-X5 ארוך מקודמו בכשלושה סנטימטרים, רחב בכחצי סנטימטר ונמוך בכסנטימטר וחצי.

  

ב.מ.וו X5 החדשה ב.מ.וו X5 החדשה

 

היצע מנועיו של הדגם החדש יכלול בישראל חמש גרסאות, שבניגוד לדור היוצא של ה-X5, ישווקו בישראל בחלקן ללא מערכת הנעה כפולה. הגרסה הבסיסית מצוידת במנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים המפיק 218 כוחות סוס ואינה מצוידת במערכת הנעה כפולה. מעליה תוצע גרסת טורבו דיזל נוספת בעלת מנוע בנפח 3.0 ליטרים המפיק 258 כוחות סוס. גרסת הדיזל השלישית תצויד בגרסה בעלת שני מגדשי טורבו של מנוע ה-3.0 ליטרים, שמפיקה 381 כוחות סוס.

 

לצד גרסאות הדיזל, יוצעו גם צמד גרסאות בנזין: האחת בעלת מנוע בנפח 3.0 ליטרים המפיק 306 כוחות סוס והשניה בעלת מנוע בעל שמונה בוכנות, בנפח 4.4 ליטרים המפיק 450 כוחות סוס. מחירה של ה-X5 הבסיסית בעלת מנוע הדיזל יחל ב-485 אלף שקל ואילו מחלירה של גרסת הטורבו דיזל הבכירה, היקרה ביותר בהיצע דגמי ה-X5 החדש יחל ב-815 אלף שקל. מחיר גרסאות הבנזין יחל ב-530 אלף שקל.

 

מיני החדשה. תגיע לישראל במהלך השנה מיני החדשה. תגיע לישראל במהלך השנה

 

בתוך כך, חושפת היום ב.מ.וו את הדור החדש של מיני (שנרכשה על ידי ב.מ.וו) במפעלי החברה באוקספורד, בריטניה. על פי פרסומי ב.מ.וו, המיני החדשה מבוססת על פלטפורמה חדשה שאינה משותפת למיני הנוכחית ומצוידת במנועים חדשים האמורים להיות חסכוניים מן המנועים הנוכחיים. לדברי הראלד קרוגר, חבר דירקטוריון ב.מ.וו האחראי על הייצור, גובה ההשקעה במפעל באוקספורד נאמד ב-750 מיליון ליס"ט. מיני טרם חשפה את היצע מנועיו של הדגם החדש, אך זה צפוי להגיע לישראל במהלך השנה הבאה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x