$
רכב

בלעדי לכלכליסט

רנו למפרקי בטר פלייס: זיכיון השיווק לא למכירה

רגע לפני המועד האחרון להגשת ההצעות לרכישת בטר פלייס, רנו הודיעה למפרקים כי היא אוסרת למכור את הזיכיון לשיווק המכוניות ואת הסוללות

תומר הדר וזוהר שחר לוי 06:5330.06.13

יום לפני המועד האחרון להגשת הצעות לרכישת בטר פלייס, ניצבים מפרקי החברה בפני מכשול מהותי: ל"כלכליסט" נודע שחברת רנו העולמית הודיעה בשבוע שעבר במכתב רשמי למפרקי בטר פלייס, עורכי הדין סיגל רוזן־רכב ושאול קוטלר, שלא תאפשר להם למכור את הזיכיון שהיה בידי חברת בטר פלייס לשיווק המכוניות החשמליות של רנו בישראל ובדנמרק. 

במהלך יוני פרסמו מפרקי החברה קריאה רשמית לגופים המתעניינים ברכישת חלקים ממנה, ובה הציעו למכירה בין היתר את פעילות היבוא של בטר פלייס, כלומר את זיכיון השיווק של מכוניות רנו פלואנס ZE החשמליות; בהסכם צוין במפורש כי הזיכיון כולל אפשרות ליבוא עתידי של "סוגי רכבים נוספים".

 

ואולם, ממכתבה של רנו, שהגיע לידי "כלכליסט", עולה כי מבחינתה זיכיון השיווק של המכוניות ניתן אך ורק לבטר פלייס ואי אפשר להעבירו.

 

"נבקשכם ליידע כל רוכש פוטנציאלי על ביטול מלא של הסכמיה של רנו עם בטר פלייס. ההסכמים אינם ניתנים למכירה לגוף אחר, כולל הזכות לשווק את מכוניות רנו פלואנס ZE החשמליות או כל דגם אחר של רנו", כך כתבה חברת רנו העולמית.

 

סיגל רוזן-רכב ושאול קוטלר סיגל רוזן-רכב ושאול קוטלר צילום: עמית שעל

הודעתה של רנו למפרקים מתייחסת לכל הפעילות המשותפת עם בטר פלייס. איסור המכירה תקף לשוקי הרכב הישראלי, הדני והאוסטרלי.

 

יתרה מזאת, המכתב כולל איסור מפורש על המפרקים למכור את סוללות הרכב החשמלי השייכות לרנו. אמנם סוללות הרכב החשמלי אינן מחוברות פיזית למכוניות, מכיוון שהמכוניות מצוידות במנגנון המאפשר ניתוק של הסוללה, אך ללא הסוללה אינן יכולות לנסוע.

 

האיסור למכור את הסוללות עשוי להשפיע על תחומים אחרים. לדוגמה, בקריאה שפורסמה בחודש יוני מצוין שכל קונה פוטנציאלי אשר מעוניין לרכוש תחנה להחלפת סוללות של בטר פלייס נדרש לרכוש עמה ארבע סוללות חשמליות. "אנחנו מצרים על פעולתה של רנו ועל עיתויה ודוחים את הודעתה", כתבו בתשובה ביום חמישי מפרקי החברה לרנו העולמית.

 

לפי לשון המכתב שנשלח לעורכי הדין של חברת רנו, "הודעת מרשתכם אינה עולה בקנה אחד עם הצהרותיה או מצגיה בבית המשפט ובפני המפרקים הזמניים, אשר לא היה בהם כל רמז לכוונתה לבטל את ההסכמים".

 

עוד מציינים מפרקי החברה: "הודעת מרשתכם אינה מתיישבת, בלשון המעטה, עם טענתה כי בכוונתה לשתף פעולה כדי להקטין את נזקי בעלי הרכבים, הנושים ואחרים בתיק הפירוק".

 

מועד הודעתה של רנו נחשב בעייתי למדי מבחינת המפרקים: בפועל גורמים המעוניינים ברכישת חלקים מבטר פלייס יכולים להגיש הצעות לכל המאוחר עד מחר ב־12:00 בצהריים.

 

"עיתוי ההודעה, ימים בודדים טרם המועד האחרון להגשת הצעות בנושא רכישת נכסי החברה", מבהירים המפרקים של בטר פלייס, "תמוה ונגוע בחוסר תום לב מהותי".

 

חברת רנו העולמית סירבה להגיב לידיעה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x