משרד התחבורה הורה לעצור יבוא אלטו וסוויפט
יבואנית סוזוקי בישראל תיאלץ לספק חשבוניות מהיצרן עצמו ולא על ידי מתווכים. עד פתרון הנושא תוכל היבואנית למכור מכוניות מהמלאי שלה
משרד התחבורה אסר לאחרונה לייבא ארצה שני דגמים של חברת סוזוקי בגלל מה שמוגדר כ"אי־התאמת חשבוניות", כך נודע ל"כלכליסט".
לאחרונה הודיע המשרד למכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי, כי לא תוכל לייבא ארצה את דגם אלטו הקטן וגם את מכונית הסופר־מיני סוזוקי סוויפט. מבחינת מכשירי תנועה, מדובר בשני רבי־מכר: אלטו נחשבת למכונית המיני הראשונה ששווקה בישראל ואילו הסוויפט נחשבת לדגם חשוב גם כן בהיצע של מכשירי תנועה.

על פי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנה שעברה יובאו ארצה 2,082 סוזוקי אלטו, ו־2,145 דגמים של סוזוקי סוויפט.
על פי חוקי המדינה, יבואני רכב המגישים חשבוניות למשרד התחבורה חייבים להגישן ישירות מהיצרן, ולא ע"י מתווכים. אלא שאלטו מיוצרת במפעלי סוזוקי בהודו ודגם הסוויפט מיוצר בהונגריה, לכן החשבוניות אינן מסופקות על ידי סוזוקי יפן, מה שהיבואנית בארץ תצטרך להסדיר. לדברי גורמים המקורבים ליבואנית, בידי החברה מצוי מלאי של מכוניות ששוחררו ממכס, אך אם הטיפול בנושא יתעכב היא תיאלץ לפנות לערכאות משפטיות.
ממשרד התחבורה נמסר: "איננו יכולים להתייחס לנושאים הקשורים בסודיות מסחרית של יבואנים".
ממכשירי תנועה לא נמסרה תגובה.
סוזוקי סוויפט. מהדגמים הנמכרים של החברה


