הצהרות טסלה הקפיצו את אאודי וקרייזלר
בשבוע שעבר הודיעה טסלה שהיא "החברה האמריקאית היחידה שהחזירה במלואן את ההלוואות הממשלתיות שקיבלה" - לאחר ששילמה את ההלוואות שקיבלה מהממשל ב-451.8 מיליון דולר
יזם ההייטק גיל שויד וקבוצת אוטו חן הירושלמית מביעים עניין בקבלת זיכיון הייבוא של המכוניות החשמליות של טסלה לישראל, אך בינתיים יצרנית הרכב הספיקה להסתבך בארה"ב בחילופי האשמות עם שתי יצרניות רכב גדולות: אאודי וקרייזלר.
תחילתה של הפרשה בדיווח של רשת CNN, שלפיו חברת טסלה מכרה ברבעון הראשון של השנה 4,750 מכוניות מנהלים חשמליות, נתון שממצב אותה מעל מרצדס, שמכרה באותה התקופה 3,077 מרצדס S קלאס, ב.מ.וו, שמכרה 2,338 מכוניות ואאודי, שמכרה 1,462 מכוניות.

באאודי, שמכרה את כמות מכוניות המנהלים הנמוכה ביותר, הגיבו במהרה לנתונים על מכירות טסלה. כך בהודעה רשמית שפרסמה נטען כי "טסלה דיווחה על מכירת 4,750 מכוניות מודל S באפריל, פחות מחצי ממכירותיה של אאודי ארה"ב בתקופה זו שעמדו על 13,157 רכבים. ב.מ.וו ומרצדס מכרו אפילו יותר".
אלא שהנתונים שהציגה אאודי ארה"ב היו שגויים. מכירותיה של טסלה היו למעשה מכירות רבעון שלם והנתונים שאאודי
הציגה לא היו של ה־A8, המכונית שמתחרה בטסלה, אלא של כל דגמי אאודי יחד. זמן קצר לאחר פרסום ההודעה מחקה אותה אאודי מאתר האינטרנט שלה. גם קרייזלר האמריקאית הצטרפה למתקפה נגד טסלה.
בשבוע שעבר הודיעה טסלה שהיא "החברה האמריקאית היחידה שהחזירה במלואן את ההלוואות הממשלתיות שקיבלה" - לאחר ששילמה את ההלוואות שקיבלה מהממשל האמריקאי בסכום של 451.8 מיליון דולר.
הכותרת הכעיסה את אנשי קרייזלר שמיהרו להצהיר באתר החברה ש"המידע שגוי, אולי עקב זיכרון קצר, או קצר חשמלי. קרייזלר שילמה לממשלה את הלוואותיה שש שנים לפני מועד הפירעון".
טסלה טרם הגיבה לשתי יצרניות הרכב הוותיקות.


