$
משפט

בקשה לייצוגית: השמות על גבי אריזות קוקה קולה - אפלייה נגד האוכלוסיה הערבית

צרכן של המשקה מנצרת טוען כי החברה המרכזית למשקאות, המשווקת את קוקה קולה, פעלה במכוון משום שאינה מעוניינת כי שמות ערביים יופיעו על גבי אריזות מוצריה

יצחק דנון 18:4921.05.13
"קוקה קולה אינה מעוניינת כי שמות ערביים יופיעו על גבי אריזות מוצריה מסיבות שונות ומשונות ודי לחכימא ברמיזא" כך טוען זיאד קאסם מנצרת בתביעתו ובבקשתו לאישורה כייצוגית כנגד החברה המרכזית לייצור משקאות קלים המשווקת בישראל את משקאות קוקה קולה.

 

התובע, צרכן של המשקה קובל על כך שהחברה יצאה באחרונה במהלך שיווקי של מכירת משקאותיה כאשר על גבי המוצר מצויינים באותיות ענק שמות פרטיים המזוהים עם האוכלוסיה היהודית בלבד. לטענתו, המדובר באפלייה בוטה באספקת מוצר על רקע גזע דת ולאום בניגוד לחוק איסור אפלייה במוצרים.

 

שלט חוצות של קוקה קולה ועליו שם פרטי שלט חוצות של קוקה קולה ועליו שם פרטי צילום: שירן כרמל

 

התובע סבור כי בין אם החברה המרכזית פעלה במכוון משום שאינה מעוניינת כי שמות ערביים יופיעו על גבי אריזות מוצריה ובין אם הדבר נובע מתוך רשלנות או קלות דעת, מעשיה עולים כדי אפלייה בוטה של הציבור הערבי בישראל וכי הקמפיין שלה הינו קמפיין מפלה ואסור. לטענתו, מבחינתה של המשיבה, ערביי ישראל אינם ישראליים ואסור ששמם יופיע על גבי בקבוקי ופחיות המשקה.

 

התובע מבקש מביהמ"ש להורות לחברה המרכזית לחדול מנקיטת פרקטיקה מפלה זהה בעתיד ולפצות את צרכניה הנמנים על האוכלוסיה הערבית בישראל בגין עוגמת נפש ורגשות קיפוח בעטייה של התנהלותה המפלה, בסכום המוערך ב-20 מיליון שקל.

 

מקוקה קולה נמסר בתגובה, "טרם קיבלנו לידינו את כתב התביעה. מדובר בתביעה קנטרנית וחסרת כל יסוד. פעילות "Enjoy Coca-Cola with" (פעילות השמות) מגיעה לסיומה בימים אלה, לאחר שזכתה לבאזז חסר תקדים ותגובות נלהבות בקרב הצרכנים. הפעילות מתנהלת במספר שלבים, זירות, שפות ומגזרים בו זמנית. בנוסף, מעבר לשמות הקיימים על הבקבוקים, הוקמה אפליקציה ייעודית לייצור שמות נוספים, לרבות בשפות הערבית והאנגלית, בנקודות המכירה השונות, על מנת שכל אחד יוכל ליהנות מבקבוק או פחית עם השם שלו או של אהוביו, לרבות בשפת המקור שלו. בנוסף לכך ובמקביל, כפי שהחברה מבצעת מידי שנה בשנה, מתקיימות פעילויות שיווק ייעודיות לקהלים ולמגזרים השונים, כאשר בימים אלו מתקיים מבצע שיווקי ענק וחסר תקדים במגזר הערבי בשם “”Happy Days ובמהלכו מוגרלת כל 48 שעות מכונית יוקרתית לצרכנים. יצוין כי על פי הפידבקים להם זוכה החברה מצרכניה, בכל המגזרים קיימת שביעות רצון גבוהה מהמבצעים אשר זוכים לתהודה רבה וחיובית מאד".

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x