האחות היפה
קיה סיד סטיישן משלבת עיצוב חיצוני מרשים עם תא נוסעים נאה ומתחרה ללא רגשי נחיתות באירופיות, ביפניות וגם באחות מבית יונדאי
שוק הרכב הישראלי נמצא בשליטה קוריאנית: לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, במקום הראשון בטבלת המסירות נכון לאפריל נמצאת יונדאי הקוריאנית, ואילו במקום השני נמצאת קיה. מבחינת הצרכן וגם היבואניות מדובר במצב בעייתי: בקוריאה יונדאי וקיה הן חברות־אחיות שחולקות פלטפורמות ורכיבים רבים אך בישראל מדובר במותגים מתחרים. כיצד בקיה מתמודדים? באמצעות בידול: בקוריאה הוחלט שקיה תהיה האחות הצעירה והחצופה ולכן קיה סיד סטיישן מעוצבת באופן שונה מהיונדאי. למעשה, מדובר בקיה היפה ביותר שבה נתקלנו עד היום. מבפנים, בשונה מדגמי קיה שבהם נתקלנו בעבר, שאופיינו בעיצוב חיצוני מרשים ועיצוב פנימי משמים, הפעם מדובר בתא נוסעים איכותי ונאה. איכות הפלסטיקה גבוהה, לוח המחוונים הנאה מסודר היטב ותא הנוסעים גדוש בגימיקים שימושיים, כמו מערכת המקפלת את מראות הרכב מבפנים, מתגים מיוחדים להעברת הילוכים מגלגל ההגה ומערכת בקרת שיוט.

בעבר מכוניות סטיישן הדיפו בעיקר ניחוחות חומרי אינסטלציה. עכשיו הן מדיפות בעיקר ניחוחות של רוכבי אופניים. סיד סטיישן מעפילה ליער בן שמן עם זוג אופניים בתא המטען. באתר של קיה כתוב שהמנוע מפיק 135 כוחות סוס. בפועל סיד מרגישה חלשה יותר. אך לסיד יש תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים יעילה במיוחד, שמאפשרת העברות הילוכים מהירות. הפעולה אמנם אינה חלקה כמו זו של תיבות ההילוכים של פולקסווגן, אך עדיין מדובר בתיבה מהוקצעת למדי. איכות הנסיעה גבוהה: הסיד מכוילת להתנהגות כביש כמעט ספורטיבית, אך לא על חשבון נוחות הנוסעים. לנו מעט הפריעו רעשים שעלו מכיוון בתי הגלגלים והמרכב התחתון. סיד סטיישן היא הקיה הטובה ביותר שבה נתקלנו. מדובר במכונית שמסוגלת להתחרות ללא כל רגשי נחיתות באירופיות, ביפניות וגם באחות מבית יונדאי.
קיה סיד סטיישן
מנוע: בנזין, נפח 1,591 סמ"ק, הספק מרבי 135 כ"ס, מומנט מרבי 16.7 קג"מ
ביצועים: מהירות מרבית 187 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש ב־11.7 שניות
צריכת דלק: נתוני יצרן 15.8 ק"מ לליטר. נתוני מבחן: 10.9 ק"מ לליטר
בטיחות: 6 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן ריסוק פומבי
קבוצת זיהום: 4
מחיר: 127 אלף שקל


