• תפריט
רכב

שר התחבורה בפייסבוק: אל תקנו מכוניות חדשות עד ירידת המחירים

לדברי כץ, "בקרוב כולם יצטרכו להתחרות ולהוזיל מחירים. זה נכון לגבי יבוא הרכב, טיפול ברכב במוסכים ובמכירת חלקי החילוף"; יבואן: "נגיע למצב שבו נאלץ לתבוע את משרד התחבורה על אובדן הכנסות"

תומר הדר 13:1430.04.13

"אני קורא לכם, אל תקנו רכבים חדשים עד שהמחירים ירדו" - כך פרסם שר התחבורה ישראל כץ בעמוד הפייסבוק האישי שלו.

 

"דברו עם משפחותיכם ועם חבריכם והסבירו גם להם", כתב שר התחבורה. "בקרוב, עם השלמת החקיקה, תיפתח תחרות כוללת בענף הרכב בין היבואנים הקיימים, שנהנים מזכויות של מונופול ובלעדיות, לבין יבואנים חדשים, וכולם יצטרכו להתחרות ולהוזיל מחירים. זה נכון לגבי יבוא הרכב, טיפול ברכב במוסכים ובמכירת חלקי החילוף".

 

עוד ציין שר התחבורה: "בינתיים, אני שב וקורא לכם שלא לקנות רכבים חדשים עד שהיבואנים יורידו את המחירים ויתנו גם לכם את ההנחות שהם נותנים כיום לחברות הליסינג ולגופים מיוחסים אחרים, כי גם לכם מגיע. רק כדי לסבר את האוזן, ההיקף השנתי של יבוא רכבים לישראל עומד על 30 מיליארד שקלים שמתחלקים בין 15 משפחות של יבואני רכב. זה הזמן שלכם, אזרחי ישראל, להוכיח ליבואנים שתקופת החגיגות וריווחי היתר על חשבון הציבור הסתיימה. כמו רפורמת 'השמיים הפתוחים', אני מבטיח לכם שגם את רפורמת הרכב אמשיך להוביל עד שכל אזרח בישראל ירגיש את השינוי בכיסו ולא אירתע גם אל מול הלחצים, השביתות והאיומים".

 

אולם תצוגה של פיז'ו  (ארכיון) אולם תצוגה של פיז'ו (ארכיון) צילום: יריב כץ

 

"למשרד התחבורה אין בכובע שפנים"

 

למרות דבריו של כץ, בפועל בענף הרכב מתקשים להבין כיצד יוזלו המכוניות: "הצהרתו של שר התחבורה לפיה מחירי הרכב ירדו בשיעור של 20% תביא בסופו של דבר למצב בו נאלץ לתבוע את משרד התחבורה על אובדן הכנסות", אמר היום (ג') ל"כלכליסט" אחד מיבואני הרכב. 

 

בתחילת השבוע אישרה הממשלה את הרפורמה בשוק הרכב שמתמקדת בעיקר בייבוא אישי של מכוניות ובהסדרת שוק החלפים. בעקבות הצהרותיו של שר התחבורה על הוזלת מחירי המכוניות החדשות החליטו מספר לקוחות גדולים של יבואני הרכב להקפיא הזמנות עד שמחירי הרכב החדש יוזלו: "הודענו ללקוחות שאין כל כוונה להוזיל את מחירי הרכב מכיוון שלא ברור לנו על אילו הוזלות שר התחורה מדבר", אמר היבואן. "בעוד כמה שבועות המיסוי הירוק יכנס ככל הנראה לתוקף, המע"מ יעלה ולמשרד התחבורה אין בכובע שפנים שיוזילו את מחירי המכוניות באמת. הצעד היחיד שיש בו ולו מידה זעומה של אפקטיביות הוא ההיתר לחברות הליסינג למכו מכוניות חדשות, אך ההיתר הזה נכנס לתוקף כבר לפני חודשיים, אין בו בצהרה חדשה אמיתית. אם המצב ימשך, נאלץ לפנות למשרד התחבורה להבהרות, על איזו הורדת מחירם מדובר ובמידה והתשובות לא יהיו משביעות רצון, ניאלץ לפנות לערכאות משפטיות בגין אובדן הכנסות".

איפה הכסף שלנו? כלכליסט מציג את ספר התקציב האמיתי

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x