• תפריט
  • דואר אדום
רכב

שר התחבורה בפייסבוק: אל תקנו מכוניות חדשות עד ירידת המחירים

לדברי כץ, "בקרוב כולם יצטרכו להתחרות ולהוזיל מחירים. זה נכון לגבי יבוא הרכב, טיפול ברכב במוסכים ובמכירת חלקי החילוף"; יבואן: "נגיע למצב שבו נאלץ לתבוע את משרד התחבורה על אובדן הכנסות"

תומר הדר 13:1430.04.13

"אני קורא לכם, אל תקנו רכבים חדשים עד שהמחירים ירדו" - כך פרסם שר התחבורה ישראל כץ בעמוד הפייסבוק האישי שלו.

"דברו עם משפחותיכם ועם חבריכם והסבירו גם להם", כתב שר התחבורה. "בקרוב, עם השלמת החקיקה, תיפתח תחרות כוללת בענף הרכב בין היבואנים הקיימים, שנהנים מזכויות של מונופול ובלעדיות, לבין יבואנים חדשים, וכולם יצטרכו להתחרות ולהוזיל מחירים. זה נכון לגבי יבוא הרכב, טיפול ברכב במוסכים ובמכירת חלקי החילוף".

 

עוד ציין שר התחבורה: "בינתיים, אני שב וקורא לכם שלא לקנות רכבים חדשים עד שהיבואנים יורידו את המחירים ויתנו גם לכם את ההנחות שהם נותנים כיום לחברות הליסינג ולגופים מיוחסים אחרים, כי גם לכם מגיע. רק כדי לסבר את האוזן, ההיקף השנתי של יבוא רכבים לישראל עומד על 30 מיליארד שקלים שמתחלקים בין 15 משפחות של יבואני רכב. זה הזמן שלכם, אזרחי ישראל, להוכיח ליבואנים שתקופת החגיגות וריווחי היתר על חשבון הציבור הסתיימה. כמו רפורמת 'השמיים הפתוחים', אני מבטיח לכם שגם את רפורמת הרכב אמשיך להוביל עד שכל אזרח בישראל ירגיש את השינוי בכיסו ולא אירתע גם אל מול הלחצים, השביתות והאיומים".

 

אולם תצוגה של פיז'ו  (ארכיון) אולם תצוגה של פיז'ו (ארכיון) צילום: יריב כץ

 

"למשרד התחבורה אין בכובע שפנים"

 

למרות דבריו של כץ, בפועל בענף הרכב מתקשים להבין כיצד יוזלו המכוניות: "הצהרתו של שר התחבורה לפיה מחירי הרכב ירדו בשיעור של 20% תביא בסופו של דבר למצב בו נאלץ לתבוע את משרד התחבורה על אובדן הכנסות", אמר היום (ג') ל"כלכליסט" אחד מיבואני הרכב. 

 

בתחילת השבוע אישרה הממשלה את הרפורמה בשוק הרכב שמתמקדת בעיקר בייבוא אישי של מכוניות ובהסדרת שוק החלפים. בעקבות הצהרותיו של שר התחבורה על הוזלת מחירי המכוניות החדשות החליטו מספר לקוחות גדולים של יבואני הרכב להקפיא הזמנות עד שמחירי הרכב החדש יוזלו: "הודענו ללקוחות שאין כל כוונה להוזיל את מחירי הרכב מכיוון שלא ברור לנו על אילו הוזלות שר התחורה מדבר", אמר היבואן. "בעוד כמה שבועות המיסוי הירוק יכנס ככל הנראה לתוקף, המע"מ יעלה ולמשרד התחבורה אין בכובע שפנים שיוזילו את מחירי המכוניות באמת. הצעד היחיד שיש בו ולו מידה זעומה של אפקטיביות הוא ההיתר לחברות הליסינג למכו מכוניות חדשות, אך ההיתר הזה נכנס לתוקף כבר לפני חודשיים, אין בו בצהרה חדשה אמיתית. אם המצב ימשך, נאלץ לפנות למשרד התחבורה להבהרות, על איזו הורדת מחירם מדובר ובמידה והתשובות לא יהיו משביעות רצון, ניאלץ לפנות לערכאות משפטיות בגין אובדן הכנסות".

איפה הכסף שלנו? כלכליסט מציג את ספר התקציב האמיתי

 

28תגובות
בטל שלח
  • ביטול תאונות דרכים לכבוד
    שר התחבורה והבטיחות בדרכים.
    מר ישראל כ"ץ.
    שלום רב

    הנדון : מניעת תאונות דרכים.

    ביטול תאונות דרכים לא קשה לביצוע מכוון שמערכת דומה עובדת כיום במגזר החקלאי. המערכת החקלאית אפילו מורכבת יותר מזו הנחוצה לתעבורה. ולכן ניתן להפעיל את המערכת התחבורתית במיידי.
    אני מדבר על שימוש ב Precision Farming - לצורך. Precision Traffic
    בחינה מתמטית של המעבר מעלה כי התעבורה המדויקת מורכבת פחות מזו של החקלאות המדויקת מתוך הכלל הידוע כי במשטח יש אין סוף קווים , והרי חקלאות עוסקת בשטחים ותעבורה במסלולים או קוים.
    מערכת התעבורה המדויקת מחנכת ומחדיר תרבות נהיגה.
    מערכת התעבורה המדויקת תקצר את אורך זמני הלימוד לסדרי גודל של חודשים.
    צורת החינוך במערכת המוצעת היא בדומה להוספת מאות אלפי שוטרי תנועה.
    המערכת עובדת על בסיס חונכות אישית. לכל נהג סורר יוצמד "שוטר חונך".
    השוטר יהיה כמובן שוטר ווירטואלי אבל יהיה בנוכחות מלאה.
    "אפקט האח הגדול" מטופל ביסודיות והשוטר הווירטואלי יופיע רק כאשר הנהג עובר עברה .
    פרטיות האזרחים תשמר בקפדנות ולא ירשם ולא ישמר כל מידע הקשור לנהגים הנוהגים כחוק.
    יש לי הרגשה לא נעימה כי ניתן להציל מאות אנשים בשנה ולא מצילים.
    לכך נלווים הפצועים באלפים וכן הפסדים כספיים ניכרים.
    כיום ניתן להפעיל מערכת מצומצמת בסדר גודל של עשרות רכבים להדגמת ייתכנות.
    כל הכלים קיימים ולא משתמשים בהם.
    המערכת תעזור לשוטרים בזיהוי עברייני תנועה ובכך תעזור באכיפת החוק והקטנת הפגיעות בנפש וברכוש.
    הנהגים יבינו עם הזמן כי לא ניתן להתחמק מידי החוק כאשר כל עברה תזוהה ותתועד.
    הבנה זו היא הדרך החינוכית בה ניתן לגרום לנהגים לא לבצע עברות ולהתנהל בכבישים על פי החוק והסדר המתאימים לתנאי הדרך.
    Precision Traffic המבוסס על Precision Farming נותן פתרון הכולל את כל התחומים בנהיגה והחשוב ביותר הוא חינוך הנהגים.
    Precision Traffic משמש מדריך נהיגה, מלווה נהיגה, חונך נהיגה, שוטר ושופט . הדו"ח נישלח ישירות לנהג על פי הכתובת הרשומה במשרד הרישוי.
    לצערנו על מנת לשמור מרחק לא מספיקה התרעה , הנהג חייב להאט ולהגדיל את המרחק מהרכב מלפנים. שמירה על מרחק מתאים מותנת ברצון הנהג , בלשון אחרת חינוך.
    אין הרתעה ללא ענישה.
    אני מוכן להתייצב בכל מקום ובפני כל פורום על מנת להסביר את המערכת המוצעת ולענות על שאלות, ככל שאדרש.
    תעבורה מדויקת Precision Traffic הגישה החדשה לניהול ובקרת תעבורה, בשימושה המבצעי, תעזור לשוטרים לבצע אכיפה ואיתור עברייני תנועה בכל סוגי עברות התנועה. להלן הפירוט :

    עברות בתחום רכב – לעצמו :

    1 – אי חגירת חגורת בטחון.
    2 – לחץ נמוך בגלגלים.
    3 – אי הדלקת אור
    .4 – ועוד.

    עברות בתחום יחסי רכב – דרך :

    1 – נסיעה במהירות מופרזת.
    2 – אי ציות לתמרור עצור.
    3 – מעבר על קו לבן.
    4 – תנועה בנתיב לא מורשה.
    5 – אי ציות לרמזורים.
    6 – מעבר על אי תנועה.
    7 – עליה על מדרכות.
    8 – חסימת דרך תוך כדי פגיעה בזרימת התנועה.
    9 – השתלבות לא מותרת.
    10 – פניות לא על פי הכללים ודרישות החוק.
    11 – ועוד.

    עברות בתחום יחסי רכב - רכב (רכב אחד ביחס לרכב השני) :

    1 – אי שמירת מרחק בין רכבים.
    2 – עקיפות מסוכנות.
    3 – אי מתן זכות קדימה בהשתלבות.
    4 – עקיפה מצד ימין.
    5 – עצירה פתאומית בדרך סואנת ללא סיבה סבירה.
    6 – התפרצות מסוכנת לדרך סואנת.
    7 – ועוד.

    עברות בתחום יחסי רכב - רכב - דרך:

    1 – עקיפה לפני מעבר חציה.
    2 – אי ציות לתמרור האט ותן זכות קדימה.
    3 – מעבר מנתיב לנתיב בדרך רב נתיבית סואנת.
    4 – ועוד.

    אפשרויות נוספות :

    1 – הכוונת התעבורה והפניה לכבישים לא עמוסים.
    2 – התראה מראש לנהגים על פקקים.
    3 – שינוי אורך פאזת הרמזורים בהתאם לעומס הצפוי על הכבישים.
    4 – לימוד התנהגויות גלובליות והוצאת מסקנות לגבי תופעות חוזרות ונשנות.
    5 – אפיון התנהגויות אופייניות והתאמת התשתיות בהתאם.
    6 – לימוד העומסים התחבורתיים והוצאת מסקנות בהתאם.

    תודתי נתונה מראש על כל עזרה בקידום הנושא.

    כתובתי : ת. ד. 75 תמרת 36576 E. mail : elchanan@agrosif.com
    נייד : 2240083 – 055.

    בברכה
    אלחנן שוחט
    אלחנן, (12.05.15)
  • שימו לב, לאט לאט מה אנו מגלים,,, זה לא נכון, המסים בארץ יותר מערך המכונית. צריך להוריד את המיסוי כי מסים אצלנו 113-127% ועוד מע"מ ועוד רישוי ועוד ..... ועוד מחיר של דלק שמורכב לחצי מהסים. כול דבר שאנחנו קונים משו לוקחים מס פעמיים. פעם ראשונה ישר ממסכורת פעם נוספת בעקיפין , בכול דבר שאנחנו רוכשים יש יותר מחצי מסים
    אולג, (05.05.13)
  • שאלה לישראל כץ ישראל חביבי. מתי קנית מכונית בפעם האחרונה?
    הכוונה מכונית שאתה נוהג בה?
    יש לך מושג כמה עולה לתחזק מכונית?
    אריקו, (02.05.13)
  • לא ירד כלןם סתם אחיזת עיניים השמן מעלה מסיים ומצפה שהמחיר ירד, הוא מת להיות כחלון אבל בשוק הרכב הדברים עובדים אחרת תתוריד מיסיים והמחיר ירד אחרת רק המיכנסים שלך ירדו
    tאחד העם, (02.05.13)
לכל התגובות