נהגי ישראל יוצאים לעצמאות
גם לאחר 65 שנה, נדמה שבכל הנוגע לרכישת מכונית הישראלים לא התקדמו הרבה מאז קום המדינה והרוב עדיין מעדיף מכונית משפחתית אוטומטית. לרגל יום העצמאות נבר "כלכליסט" בשוק היד השנייה וחזר עם אלטרנטיבות
60 אלף שקל | לא רק מאזדה 3 2007
סטייל לא חייב להיות יקר: האיטלקית האלגנטית, רכב השטח שמפתיע והמיניוואן האטרקטיבי
פיאט 500 | 2009
פיאט 500 עלתה לישראל ב־2009, אך לא זכתה להצלחה בגלל תמחור גבוה. רק כמה שנים לאחר מכן החליטו אנשי סוכנות מכוניות לים התיכון, יבואנית פיאט, להפחית את מחירה של ה־500 הקטנה, מה שהביא לירידת מחירים גם בשוק המשומשות. הודות לירידת המחירים ניתן לרכוש כיום פיאט 500 מודל 2009 אוטומטית ב־54 אלף שקל. ה־500 תתאים בעיקר למשפחות צעירות או לתושבי ערים שמודאגים מנושא החניה, אך ממדיה הקטנים אינם יתרונה הגדול של ה־500, אלא פשטות המכלולים והסטייל. אף שה־500 מבוססת על המכלולים של פיאט פנדה, זו מכונית שונה לחלוטין שמהווה מחווה עיצובית לפיאט של שנות השישים. מעבר לכך, מדובר במכונית מרווחת למדי בעלת צריכת דלק נמוכה.

סובארו פורסטר | 2005
הפורסטר נחשב לשחקן ותיק בשוק הרכב הישראלי ומשווק בארץ מ־1998. בשונה מרכבי הכביש־שטח הגדולים, הפורסטר מבוסס על מכלוליה של סובארו אימפרזה, שהיא מכונית משפחתית ולא מתנשא לגובה מאיים. למרבה ההפתעה, אף שהפורסטר מבוסס על מכלולים צנועים, מדובר ברכב בעל יכולת שטח לא מבוטלת שמציע גם נסיעה נוחה בכביש. רוב הפורסטרים לא עברו חיים קשים מדי בשטח, מה שמבטיח שלל מכוניות במצב טוב בשוק המשומשות. מדובר גם ברכב שימושי ומרווח שיכול לשנע משפחה וציוד רב לפיקניק או לחופשה באילת. ניתן לרכוש פורסטר מודל 2005 ב־58 אלף שקל.

יונדאי מטריקס | 2009
בשנים האחרונות הגיעו ארצה לא מעט מיניוואנים קטנים, כאלה שאינם מיועדים להסעת שישה נוסעים. מיניוואנים אלה התחרו ישירות במכוניות המשפחתיות הפופולריות ותומחרו במחירים דומים, אך לא שווקו על ידי היבואנים באותה אגרסיביות. מסיבה זו ניתן למצוא כיום מיניוואנים קטנים במחירים אטרקטיביים למדי, שרמת השימושיות והמרווח הפנימי שלהם עולים באופן משמעותי על אלה של המכוניות המשפחתיות. יונדאי מטריקס הוא דוגמה טובה למיניוואן כזה: מטריקס מודל 2009 עולה כ־56 אלף שקל ומציע מרווח שיכול להסיע ארבעה נוסעים וציוד בנוחות גבוהה מזו שמציעה מכונית משפחתית מקבילה. המכלולים של המטריקס מבוססים על אלה של יונדאי לנטרה, מה שמבטיח שקט בנוגע לאמינות ולקלות הטיפול במוסכים.

130 אלף שקל | לא רק פורד מונדאו 2011
גם לאבא מותר ליהנות לפעמים: המיניוואן המשתלמת, רכב השטח המעוצב והספורטיבית המשפחתית
פורד S MAX | 2011
שוק המיניוואנים מתנהל לפי כללים : כדי להצליח, מיניוואן חייב להיות מתומחר במחיר דומה לדגמי הליסינג. בשוק המשומשות החיסרון של מיניוואנים היקרים הופך ליתרון,: לאחר כמה שנים ערכם נשחק. פורד S MAX מהווה דוגמה מובהקת: מדובר במכונית מאובזרת ושימושית שמסוגלת להסיע שישה נוסעים וציוד בקלות. S MAX ממודל 2011 בנפח מנוע של 2.3 ליטרים עולה 126 אלף שקל.
קיה ספורטאז' | 2011
בשלוש השנים האחרונות צמחה בישראל קטגוריה חדשה: רכבי כביש־שטח רכים, שלא מצוידים במערכות 4X4. קיה ספורטאז' נחשב לאחד המתמודדים הבולטים בקטגוריה זו, הודות לעיצוב שלו אחראי פטר שרייר, המעצב לשעבר של אאודי. הספורטאז' מצויד גם בתא נוסעים שימושי למדי ובמנוע בנפח של 2.0 ליטרים ניתן לרכוש כיום ספורטאז' מודל 2011 ב־125 אלף שקל.

פולקסווגן גולף GTI 2009
מכוניות ספורט עממיות הפכו בשנים האחרונות למחזה נדיר בשוק הרכב, ומכוניות ספורט עממיות שיכולות להסיע משפחה הפכו למחזה נדיר עוד יותר. למרות זאת, פולקסווגן גולף GTI, גרסת־העל של הגולף, עדיין משווקת בישראל וניתנת להשגה גם כמשומשת. GTI מצוידת בתכונות שהופכות אותה לרכישה אידיאלית לבעל משפחה שרוצה גם ליהנות: יש לה מנוע טורבו בנפח של 2.0 ליטרים שמפיק 200 כוחות סוס והתנהגות כביש מצוינת. כיום ניתן לרכוש גולף GTI מודל 2009 ב־122 אלף שקל.

80 אלף שקל | לא רק טויוטה קורולה 2009
יוקרה במחיר עממי: הגרמנית הנגישה, הספורטיבית הנוחה ורכב השטח הזול
ב.מ.וו 120 | 2009
בעבר שיווקה ב.מ.וו בעיקר מכוניות יוקרה בישראל, אך בשנים האחרונות הורחב היצע דגמיה של החברה הגרמנית וכיום ניתן לרכוש גם דגמי ב.מ.וו עממיים כמו סדרה 1. בדומה למכוניות ב.מ.וו הבכירות גם ה־1 מצוידת בתא נוסעים באיכות גימור גבוהה ובעלת התנהגות כביש מהנה. מכיוון שמדובר ברכב שבחרטומו מתנוסס סמלו של מותג יוקרה, גם ירידת הערך שלו גבוהה יותר ולכן מחירי סדרה 1 בשוק המשומשות הם נגישים. כיום ניתן לרכוש ב.מ.וו 120I מודל 2009 בעלת תיבת הילוכים אוטומטית ב־81 אלף שקל.

אלפא רומיאו 159 | 2007
למרות תדמיתה הספורטיבית, ה־159 אינה נופלת מהמשפחתיות היפניות ברמת השימושיות. מדובר במכונית מרווחת למדי, שעיקר יכולותיה מתבטאות בביצועים. ה־159 מצוידת במנוע בנפח 2.2 ליטרים שמפיק 185 כוחות סוס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים, שמאפשרת לבחור בין מצב נהיגה עירוני אוטומטי ובין מצב נהיגה ספורטיבי. מחירה של אלפא 159 מודל 2007 הוא 81 אלף שקל.

סאנגיונג רקסטון | 2008
עם ישראל מנהל זה שנים מערכת יחסי אהבה־שנאה עם בעלי רכבי השטח הקשוחים. אך לא כל רכבי השטח הגדולים הם יקרים: סאנגיונג הקוריאנית משווקת רכבי שטח המבוססים על מכלולים של מרצדס, במחירים סבירים למדי. ניתן לרכוש סאנגיונג רקסטון, רכב שטח בעל מנוע של מרצדס, ממודל 2008 ב־75 אלף שקל. למרות המחיר הצנוע, הרקסטון מספק כל מה שדרוש כדי לנסוע בשטח ומצויד בשבעה מקומות ישיבה.


