$
דעות

ביעור חמץ וירטואלי

פסח עבור רבים מבעלי החברות הוא "עונת מלפפונים" מבחינת לקוחות. זה הזמן להקדיש לעבודות ניקיון ורענון של אתר האינטרנט שלכם

צחר רותם 09:3925.03.13

הנה ניסוי מעניין לחג: עצמו לרגע את העיניים ודמיינו שאתם לקוחות של עצמכם. עכשיו פקחו את העיניים, גשו אל המחשב וחפשו את עצמכם באינטרנט. נסו לרגע אחד לדמיין כיצד אתם נראים בעיניו של הגולש הממוצע, כיצד נראה אתר האינטרנט שלכם, איזה חלון ראווה וירטואלי אתם מציגים בפניו.

 

פסח עבור רבים מבעלי החברות הוא "עונת מלפפונים" מבחינת לקוחות. רבים נמצאים בחופשות. עסקאות מוקפאות עד אחרי החג. חלק ניכר מהעובדים מדלגים בין גשר אחד לשני. הנה יש לכם סוף סוף קצת זמן, שאותו מומלץ להקדיש בחום למקצה עבודות ניקיון ורענון של אתר האינטרנט שלכם. אתר האינטרנט כולל 2 סוגי תכנים מרכזיים: התכנים הסטאטיים – שמצויים לרוב בסרגלי הכלים שלכם (אודות, חזון, צוות וכדומה) והתכנים הדינאמיים (חדשות, משרות דרושים וכדומה). זו הזדמנות מצוינת לבחון מה באמת קורה שם.

 

אילוסטרציה אילוסטרציה צילום: shutterstock

 

התוכן הסטאטי

 

התכנים הסטאטטיים טומנים בחובם סכנה וירטואלית: קחו למשל את טקסט האודות של החברה. לרוב אנו מייחסים משמעות לטקסט זה רק עם הקמת האתר ושוכחים ממנו לאלתר, עד להעלאת אתר חדש. בהנחה שזמן חיים סביר של אתר הוא 5-3 שנים, הרי שמשמעות הדבר היא שטקסט האודות שלכם לא עבר כל שינוי במשך כל תקופה זו.

 

פסח הוא זמן מצוין לבחון אם הטקסט עדיין רלוונטי או שמא דרושים בו שינויים, אם תרצו להוריד/ להוסיף מסרים שיווקיים כלשהם, אם הסלוגן שבחרתם להשתמש בו עם הקמת האתר עדיין רלוונטי, אם הדגש שנתתם על השירותים/ הפתרונות/ המוצרים שלכם נכון גם להיום. עשו לעצמכם טובה – היכנסו לטקסט האודות ובחנו אותו לעומק.

 

חשוב מאוד להיכנס גם לאזורים סטאטיים אחרים, מועדים לפורענות עוד יותר, דוגמת "הצוות שלנו". האם הצוות השתנה? האם משהו השתנה סטאטוס של אנשי הצוות ובהגדרות תפקידיהם? זה הזמן לרענון תוכן זה.

 

תוכן דינאמי

 

כמה פעמים נכנסתם לאתר אינטרנט וחשבתם שהוא לא ממש עדכני? כמה פעמים הבחנתם שהידיעה הראשית באתר היא בכלל מהשנה שעברה וסברתם שהאתר הזה, איך להגיד, לא ממש מנוהל? לא זה הרושם שהייתם רוצים לייצר כלפי הלקוחות שלכם, סביר להניח.

 

בפסח הזה תדאגו לעדכן את אזור החדשות של האתר שלכם וגם לתכנן מראש כיצד יתעדכן בטווח הנראה לעין. זה הזמן לייצר למשל מאמרים מקצועיים שתוכלו להעלות בחודשים הבאים לאזור החדשות באתר. זה הזמן לנקות את חזית האתר מאייטמים חדשותיים לא רלוונטיים.

 

פסח הוא הזדמנות מצוינת להסיר את ברכת השנה טובה שהעליתם לאתר בראש השנה ועדיין מופיעה בדף הבית; יחד עם זאת, מומלץ לא למחוק את הידיעה אלא רק לארכב אותה – היא עדיין תורמת לכם במנועי חיפוש.

 

אפשר גם...

 

ואם כבר רענון האתר, כדאי גם להביט הוליסיטית על האתר ולבדוק אם ישנן דרכים לשדרגו מעט ביחס לשינויים ולתקופה. אם יש מקום לשינויים בסרגלי הכלים, אם כדאי לייצר אזורי תוכן חדשים ואם האתר משלב בתוכו רכיבי שיתוף של הרשתות החברתיות ובראשן פייסבוק?

 

החרוצים שבינכם יכולים גם לבצע סקירת רוחב לאתר כולו ולהטמיע בתכניו מושגים שונים שיסייעו בקידומו במנועי החיפוש.

 

ואחרי שסיימתם את כל אלה, עצמו שוב עיניים והיכנסו לאתר כאחרון לקוחותיכם. דמיינו מה הייתם אתם חושבים עליו, ואם תהיו מרוצים – קחו לעצמכם יום גשר. חג שמח!

 

הכותב הוא מנכ"ל3points תוכן ושיווק באינטרנט

בטל שלח
    לכל התגובות
    x