$
רכב

בלעדי לכלכליסט

יצרנית החלפים האמריקאית דלפי תפתח רשת מוסכים בארץ

דלפי מתכננת להשיק רשת של עשרות מוסכים שאינם קשורים ליבואני רכב באמצעות קבוצת כדורי הישראלית. המוסך המרכזי שלה ימוקם בראשל"צ

תומר הדר 08:0919.02.13

קבוצת דלפי האמריקאית, אחת מיצרניות חלקי החילוף לרכב הגדולות בעולם, נערכת לכניסה לשוק המוסכים הישראלי באמצעות קבוצת כדורי, המחזיקה בזיכיון ליבוא מכוניות צ'רי הסיניות - כך נודע ל"כלכליסט".

 

לאחרונה פנו נציגי קבוצת כדורי לגורמים בענף המוסכים והציעו להם להסב את מוסכיהם למוסכים ממותגים של דלפי, כאשר מטרתה הסופית של הקבוצה היא לבסס עשרות מוסכי דלפי ברחבי הארץ. בימים אלה מכשירה הקבוצה מוסך מרכזי בראשון לציון הצפוי להשתרע על כ־1,000 מ"ר.

 

מוסך (ארכיון) מוסך (ארכיון) צילום: תומי הרפז

 

תחום המוסכים בארץ נשלט עד כה בידי שני סוגי מוסכים: מוסכים מורשים מטעם יבואני הרכב ומוסכים פרטיים, המורשים על ידי משרד התחבורה לטפל בכל סוגי הרכבים. השנה צפוי להצטרף אליהם סוג נוסף של מוסכים - "מוסכים מומחים", המתמחים בטיפול ברכבים, מבלי שיהיו מחויבים לקשר עם יבואן רכב. מוסכים אלה יקבלו בתשלום את הספרות הטכנית ישירות דרך יצרני הרכב.

 

בשלהי 2012 החלו לפעול בישראל מוסכים מומחים של יצרניות חלקי חילוף בינלאומיות, בוש הגרמנית וצ'קסטאר האיטלקית. בדומה לרשתות של יבואני הרכב, רשתות אלה מתמחות גם בשירותי מוסך בתחום האלקטרוניקה והדיאגנוזה, שנעדרים מן המוסכים הפרטיים. בוש נמצאת בימים אלה בתהליכי גיוס של מוסכים לרשת שלה, ואילו צ'קסטאר מדווחת כי הצליחה לגייס 30 מוסכים ברחבי הארץ. עד תום 2013 הרשתות צפויות למנות עשרות מוסכים.

 

בשונה מבוש ומצ'קסטאר הדורשות מהמוסכים הישראליים מיתוג מלא מחדש, דלפי תאפשר להגדיר רק חלק מן המוסך כמופעל על ידי דלפי, למשל מחלקה ספציפית למיזוג אוויר או לאלקטרוניקה.

 

קבוצת דלפי מייצרת חלפים בין היתר עבור סיטרואן, רנו, פיאט, הונדה, יגואר ומרצדס, ומעסיקה כ־150 אלף עובדים ברחבי העולם, בין היתר בארה"ב, איטליה, צרפת ובריטניה.

 

קבוצת כדורי נמנית עם הגופים הגדולים בישראל העוסקים בסחר ברכב וחלקי חילוף שאינם שייכים ישירות ליבואני הרכב.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x