$
רכב

בלעדי לכלכליסט

עובדי אלביט מערכות ינהגו בקרוב על רכבים היברידיים

החברה יוצאת במכרז ליסינג ענק ל־3,600 רכבים, ודורשת להציע מכוניות היברידיות ולאפשר לעובדים לרכוש רכבים ב־30% הנחה בסיום החוזה

תומר הדר 06:5224.01.13

מכרז ליסינג ענק יוצא לדרך: ל"כלכליסט" נודע כי חברת אלביט מערכות העבירה לכמה חברות ליסינג גדולות בקשה להצעת מחיר לליסינג ל־3,597 מכוניות, שיסופקו לה החל מהשנה ולאורך שלוש השנים הקרובות. להערכת גורמים בענף הרכב, מכרז הליסינג של אלביט צפוי להיות הגדול ביותר שיפורסם ב־2013 על ידי גוף שאינו ממשלתי, ורוב חברות הליסינג בישראל עתידות להתמודד בו. 

כפי שנחשף לראשונה ב"כלכליסט", לפני כשבועיים החלה אלביט מערכות לבחון אפשרות מעבר מצי רכבים בבעלות חברה לליסינג השנה, ופנתה בנושא לכמה חברות ליסינג. אלביט נמנית עם החברות הבודדות במשק המחזיקות בצי רכב בבעלותה ולא דרך חברת ליסינג.

 

ממסמכי הדרישה להצעת המחיר שהעבירה אלביט עולה כי בכל אחת מהקטגוריות השונות, פרט לקטגוריית הרכב המסחרי, תדרוש החברה מהספקית הזוכה להציע מכונית היברידית. בין הדגמים ההיברידיים שיוצעו לעובדי החברה: טויוטה יאריס (קטגוריית רכבים קטנים), טויוטה אוריס (רכב משפחתי) וטויוטה קאמרי (מנהלים).

 

טויוטה קאמרי טויוטה קאמרי

 

מהדרישה עולה עוד כי הכמות העיקרית של רכבי הליסינג, 1,346 מכוניות, תימסר לחברה כבר השנה. בשנה הבאה יימסרו לאלביט 929 מכוניות נוספות, בעוד שב־2015 יימסרו 760 מכוניות וב־2016 יימסרו לאלביט 562 מכוניות. במקביל למסירת המכוניות תצטרך אלביט למכור 3,113 רכבים שבבעלותה כיום, רובן מכוניות משפחתיות. לפי המפורט במסמך הדרישה, ממוצע הנסועה של עובד אלביט עומד על 33 אלף ק"מ בשנה.

 

אלביט מתכוונת לדרוש מחברת הליסינג זכות להחליף במקרים מסוימים את רכבו של עובד שהגיע ל־132 אלף ק"מ. במקביל, כל עובד בחברה שיחזיר את מכוניתו עם תום החוזה יוכל לרכוש אותה מחברת הליסינג בהנחה של 30% ממחיר המחירון הרשמי של הרכב. אלביט צפויה להציע לעובדיה אפשרות לבחור גם במסלול ליסינג פרטי, שבמסגרתו העובד חותם על עסקה נפרדת עם חברת הליסינג ומשלם עליה מדי חודש באופן אישי, ולא דרך אלביט.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x