$
רכב

שנה שנייה ברציפות: ב.מ.וו עקפה את מרצדס בשוק היוקרה בארה"ב

מגמת העלייה במכירות של מותגי היוקרה המובילים הובילה לגידול במספר מסירות כלי הרכב בתעשייה כולה ל-14.5 מיליון - הנתון הגבוה ביותר זה חמש שנים

סוכנויות הידיעות 13:0004.01.13

מכירות מכוניות ב.מ.וו בארה"ב זינקו ב-39% בדצמבר - ובכך עקפה החברה את מותג מרצדס-בנץ של דיימלר בדרכה למקום הראשון בדירוג המכירות השנתי של רכבי יוקרה במדינה, זו השנה השנייה ברציפות. 

בחודש שעבר נרשמה עלייה של 72% במסירות של ב.מ.וו סדרה 5 - שהובילה לצמיחה שנתית של 14% במספר מסירות כלי הרכב לשיא של 281.4 אלף. טויוטה, ששלטה בשוק היוקרה האמריקאי במשך 11 שנה עד 2011, דורגה שלישית עם 244.1 אלף מסירות כלי רכב - עלייה של 23%.

 

ב.מ.וו סדרה 5 ב.מ.וו סדרה 5 צילום: עמית שעל

 

מגמת העלייה במכירות של מותגי היוקרה המובילים הובילה לגידול במספר מסירות כלי הרכב בתעשייה כולה ל-14.5 מיליון ב-2012 - הנתון הגבוה ביותר זה חמש שנים. "ארה"ב בדרך לשוב ולהיות משאבת מזומנים", מסבירה רבקה לינדלנד, אנליסטית ב-IHS אוטומוטיב בקונטיקט. "בשלב זה, אנחנו מהווים את נקודת האור".

 

במקביל, יצרניות הרכב האמריקאיות ג'נרל מוטורס, פורד וקרייזלר עקפו בדצמבר את תחזיות המכירות. "עוד מצפה עבודה רבה, אך המשבר חלף, וסלל את הדרך למכירות של 15-15.5 מיליון רכבים קלים ב-2013", אמר קורט מקניל, סגן נשיא בג'נרל מוטורס. "כתוצאה מכך, 2013 תהיה כשנה הטובה ביותר בתעשייה מאז התקופה שלפני המיתון הגדול". 

 

תעשיית הרכב האמריקאית הצליחה להפוך לאחד הכוחות המובילים את התאוששות הכלכלה במדינה, לאחר שבמהלך המשבר הפיננסי של 2008 המכירות צנחו לשפל של קרוב לשלושה עשורים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x